Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daihatsu Feroza 1,6 16 v 4X4 - co wymienić po kupnie

koziucha 03 Apr 2013 19:04 8364 13
  • #1
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Witam Kupiłem dziś w/w samochód rocznik 94 benzyna 200tyś km

    Mam zamiar wymienić filtry olej i pasek rozrządu z napinaczem czy coś jeszcze powinienem zrobić ?

    I na co mam zwrócić uwagę?
  • Helpful post
    #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Oddaj auto do sprawdzenia w ręce mechanika/warsztatu i powyższe info uzyskasz. Poza planowanym serwisem, należy sprawdzić stan rzeczywisty różnych podzespołów/elementów, a to trzeba widzieć/dotknąć ;D
    Ja dorzucam:
    -nasmarować zamki i ograniczniki drzwi/pokrywy silnika/bagażnika (rzadko wykonywane = niewiedza)
    -uszczelki drzwi
    -pasy bezpieczeństwa (powinno się smarować silikonowym olejem w spayu)
    -spr. ciśnienie w kole zapasowym :D
    - no i oczywiście (podstawa) spr. olej w skrzyni biegów.
    Resztę określi mechanik...
  • #3
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Dzięki Ci wielkie ale nasmarować pasy w jaki sposób ? tam na dole czy gdzie ?
  • #4
    ssb.mixer
    Level 17  
    koziucha wrote:
    Witam Kupiłem dziś w/w samochód rocznik 94 benzyna 200tyś km

    Mam zamiar wymienić filtry olej i pasek rozrządu z napinaczem czy coś jeszcze powinienem zrobić ?

    I na co mam zwrócić uwagę?


    Sprawdzić amortyzatory i zawieszenie (=bezpieczeństwo), ogumienie i prócz w/w olej w skrzyni (jeśli podlega wymianie). Dodatkowo sprawdzić czy z silnika się nie leje i jeśli pompy są na rozrządzie to także się nimi zainteresować - jak i paskami napędowymi od osprzętu.
  • #5
    koziucha
    Conditionally unlocked
    czy mam rozumieć że całe pasy zaczynając od bębenka ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ssb.mixer wrote:
    Sprawdzić amortyzatory i zawieszenie (=bezpieczeństwo),
    to sprawdziłem już na przeglądzie i jest wszystko ok co do pomp to chyba zostawię to warsztatowi ale niestety portfel coraz mniejszy :(
  • Helpful post
    #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    koziucha wrote:
    czy mam rozumieć że całe pasy zaczynając od bębenka ?

    Po prostu łapiesz pas w dłoń, rozwijasz go na max-a i spayem pryskasz z jednej i drugiej strony, tak aby był lekko wilgotny. Później puszczasz i ma on się zwinąć (sam). Takie "dbanie" o pasy, zapobiega mechanicznemu uszkodzeniu (strzępieniu np.), jak i właśnie prawidłowemu funkcjonowaniu (elastyczności i zwijaniu się). Nic nie musisz rozbierać. Zabieg ten, to 20sek. roboty ;). Najlepszy to moim zdaniem suchy teflon, lub inny nie tłusty środek poślizgowy (silikon w sprayu) - wszystko do kupienia w sklepach z chemią, lub najnormalniejszym sklepie motoryzacyjnym.
  • #7
    koziucha
    Conditionally unlocked
    dzięki wam bardzo dziś okazało sie że silnik jest do remontu małego coś grzechocze i to prawdopodobnie nie alternator ;/ napisze wam co i jak jak więcej się dowiem.

    Mechanik bez rozbierania stawia na pierścienie na tłokach

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    dzwonił mechanik powiedział że silnik jest ok tylko trzeba ustawić zawory i ogólnie go wyregulować...
  • Helpful post
    #8
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    koziucha wrote:
    dzwonił mechanik powiedział że silnik jest ok tylko trzeba ustawić zawory i ogólnie go wyregulować...


    No widzisz? A tak "groźnie" to zabrzmiało - ten silnik i jego remont ;)
    Teraz, po drobnym zabiegu, będziesz się cieszył nowym nabytkiem - szerokości, przy okazji życzę ;)
  • #9
    koziucha
    Conditionally unlocked
    jak go odbiore napisze tu co było robione i ile mnie kosztowało i sume główną :)
  • #10
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Witam

    Podliczę wam aktualne koszty jakie poniosłem
    Samochód z opłatami 7000zł
    Wymiana silnika 1850zł
    wymiana resorów 300zł
    Amortyzatory przód 370zł
    tuleje poliuretanowe tył 130zł
    cybanty tył 120zł

    dodam że samochód jeszcze znajduje się u mechanika i może w następnym tygodniu wyjadę.
  • #11
    T5
    Admin of Cars group
    To już Cię kosztował 9770, to jeszcze nie koniec wydatków...

    Dodano po 1 [minuty]:

    zeimp wrote:
    -pasy bezpieczeństwa (powinno się smarować silikonowym olejem w spayu
    Jak żyję nie słyszałem.....
  • #12
    koziucha
    Conditionally unlocked
    niestety nie koniec bo nie wiem ile sobie mechanik jeszcze zażyczy :) bo wymienili mi wszystkie oleje w mostach itd.


    Moderated By robokop:

    Żadnej poprawy. Nieodwołalna blokada pisania, 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #13
    kuba9494
    Level 10  
    Ja też nigdy nie słyszałem o smarowaniu pasów.

    Chciał bym tu o coś zapytać bo mam taki sam samochód i czy da się ustawić w nim twardość pedału hamulca. Mój przypomina galaretkę i jak się szybko go wciska to zahaczam nogą o pedał gazu :/ Sprawdziłem wszystkie tłoki, bębny oraz tarcze i wszystko wygląda jak trzeba....
  • #14
    vwcabrio87
    Level 10  
    A dlaczego wymieniałeś silnik ? Nie lepiej było remontować oryginalny ?

    Ja bym nasmarował jeszcze tawotnica 13 punktów (krzyżaki i końcówki drążków
    kierowniczych)