Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daihatsu Feroza 1,6 16 v 4X4 - co wymienić po kupnie

koziucha 03 Apr 2013 19:04 7611 13
  • #1
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Witam Kupiłem dziś w/w samochód rocznik 94 benzyna 200tyś km

    Mam zamiar wymienić filtry olej i pasek rozrządu z napinaczem czy coś jeszcze powinienem zrobić ?

    I na co mam zwrócić uwagę?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Oddaj auto do sprawdzenia w ręce mechanika/warsztatu i powyższe info uzyskasz. Poza planowanym serwisem, należy sprawdzić stan rzeczywisty różnych podzespołów/elementów, a to trzeba widzieć/dotknąć ;D
    Ja dorzucam:
    -nasmarować zamki i ograniczniki drzwi/pokrywy silnika/bagażnika (rzadko wykonywane = niewiedza)
    -uszczelki drzwi
    -pasy bezpieczeństwa (powinno się smarować silikonowym olejem w spayu)
    -spr. ciśnienie w kole zapasowym :D
    - no i oczywiście (podstawa) spr. olej w skrzyni biegów.
    Resztę określi mechanik...
  • #3
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Dzięki Ci wielkie ale nasmarować pasy w jaki sposób ? tam na dole czy gdzie ?
  • #4
    ssb.mixer
    Level 17  
    koziucha wrote:
    Witam Kupiłem dziś w/w samochód rocznik 94 benzyna 200tyś km

    Mam zamiar wymienić filtry olej i pasek rozrządu z napinaczem czy coś jeszcze powinienem zrobić ?

    I na co mam zwrócić uwagę?


    Sprawdzić amortyzatory i zawieszenie (=bezpieczeństwo), ogumienie i prócz w/w olej w skrzyni (jeśli podlega wymianie). Dodatkowo sprawdzić czy z silnika się nie leje i jeśli pompy są na rozrządzie to także się nimi zainteresować - jak i paskami napędowymi od osprzętu.
  • #5
    koziucha
    Conditionally unlocked
    czy mam rozumieć że całe pasy zaczynając od bębenka ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ssb.mixer wrote:
    Sprawdzić amortyzatory i zawieszenie (=bezpieczeństwo),
    to sprawdziłem już na przeglądzie i jest wszystko ok co do pomp to chyba zostawię to warsztatowi ale niestety portfel coraz mniejszy :(
  • Helpful post
    #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    koziucha wrote:
    czy mam rozumieć że całe pasy zaczynając od bębenka ?

    Po prostu łapiesz pas w dłoń, rozwijasz go na max-a i spayem pryskasz z jednej i drugiej strony, tak aby był lekko wilgotny. Później puszczasz i ma on się zwinąć (sam). Takie "dbanie" o pasy, zapobiega mechanicznemu uszkodzeniu (strzępieniu np.), jak i właśnie prawidłowemu funkcjonowaniu (elastyczności i zwijaniu się). Nic nie musisz rozbierać. Zabieg ten, to 20sek. roboty ;). Najlepszy to moim zdaniem suchy teflon, lub inny nie tłusty środek poślizgowy (silikon w sprayu) - wszystko do kupienia w sklepach z chemią, lub najnormalniejszym sklepie motoryzacyjnym.
  • #7
    koziucha
    Conditionally unlocked
    dzięki wam bardzo dziś okazało sie że silnik jest do remontu małego coś grzechocze i to prawdopodobnie nie alternator ;/ napisze wam co i jak jak więcej się dowiem.

    Mechanik bez rozbierania stawia na pierścienie na tłokach

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    dzwonił mechanik powiedział że silnik jest ok tylko trzeba ustawić zawory i ogólnie go wyregulować...
  • Helpful post
    #8
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    koziucha wrote:
    dzwonił mechanik powiedział że silnik jest ok tylko trzeba ustawić zawory i ogólnie go wyregulować...


    No widzisz? A tak "groźnie" to zabrzmiało - ten silnik i jego remont ;)
    Teraz, po drobnym zabiegu, będziesz się cieszył nowym nabytkiem - szerokości, przy okazji życzę ;)
  • #9
    koziucha
    Conditionally unlocked
    jak go odbiore napisze tu co było robione i ile mnie kosztowało i sume główną :)
  • #10
    koziucha
    Conditionally unlocked
    Witam

    Podliczę wam aktualne koszty jakie poniosłem
    Samochód z opłatami 7000zł
    Wymiana silnika 1850zł
    wymiana resorów 300zł
    Amortyzatory przód 370zł
    tuleje poliuretanowe tył 130zł
    cybanty tył 120zł

    dodam że samochód jeszcze znajduje się u mechanika i może w następnym tygodniu wyjadę.
  • #11
    T5
    Admin of Cars group
    To już Cię kosztował 9770, to jeszcze nie koniec wydatków...

    Dodano po 1 [minuty]:

    zeimp wrote:
    -pasy bezpieczeństwa (powinno się smarować silikonowym olejem w spayu
    Jak żyję nie słyszałem.....
  • #12
    koziucha
    Conditionally unlocked
    niestety nie koniec bo nie wiem ile sobie mechanik jeszcze zażyczy :) bo wymienili mi wszystkie oleje w mostach itd.


    Moderated By robokop:

    Żadnej poprawy. Nieodwołalna blokada pisania, 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #13
    kuba9494
    Level 10  
    Ja też nigdy nie słyszałem o smarowaniu pasów.

    Chciał bym tu o coś zapytać bo mam taki sam samochód i czy da się ustawić w nim twardość pedału hamulca. Mój przypomina galaretkę i jak się szybko go wciska to zahaczam nogą o pedał gazu :/ Sprawdziłem wszystkie tłoki, bębny oraz tarcze i wszystko wygląda jak trzeba....
  • #14
    vwcabrio87
    Level 10  
    A dlaczego wymieniałeś silnik ? Nie lepiej było remontować oryginalny ?

    Ja bym nasmarował jeszcze tawotnica 13 punktów (krzyżaki i końcówki drążków
    kierowniczych)