Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 - Podmiana silnika euro 5 za euro 4?

konrad_bugaj 03 Apr 2013 21:32 5046 11
  • #1
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Witam profesorów.
    Pytanie czy mogę podmienić silnik euro 4 silnikiem euro 5.
    Wizualnie z zewnątrz (mechanicznie) to samo.
    Ale czy w środku?
    Proszę o podpowiedź.
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Owszem możesz, ale raczej z koordynatorem i EDC.
    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.
    Trzeba pewno zarejestrować niektóre sterowniki w SDP3.
    Sam sobie nie wymienisz raczej.
  • #3
    miler80
    Level 34  
    kwantor wrote:

    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.

    A Scania euro 4 co ma?
    Silniki są zamienne, przy zachowaniu pewnych cech oczywiście.
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    miler80 wrote:
    kwantor wrote:

    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.

    A Scania euro 4 co ma?
    Silniki są zamienne, przy zachowaniu pewnych cech oczywiście.

    Euro 4 ma sterowanie głupią klapkę i przepływkę, zaś euro 5 skomplikowany rozbudowany system z kilkoma czujnikami, sondą i dozowaniem Adblue z jednostką zawiadującą tym.
    Więc silnik każdy włożysz do ramy, ale trzeba to wszystko zgrać z ICL koordynatorem, EDC, SCR.
    Tu już sprawa zachacza o ingerencję w kable wiązki i soft.

    Co to za układ oczyszczania z zaworem EGR, który jest wyłączony w warunkach prawdziwego obciążenia, kiedy to emisja jest największa- to zwykła koza do produkcji sadzy w układzie dolotowym.
  • #5
    konrad_bugaj
    Level 16  
    No i poszło. Mapy euro 3 i śmiga bez EGR BEZ Adblu. A jak ładnie równiutko pracuje i cicho. Pozdrawiam!!!
  • #6
    kwantor
    Level 38  
    No, to zrobiłeś euro 3..- mogłeś też wstawić mapę z euro3 do silnika euro 4, wywalić przepływomierz, chłodnicę spalin i zawór EGR :D
  • #7
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Chodziło tylko o mechaniczne zmiany. Silnik euro 4 zatarł się. Podmieniony od euro 5. A mapy euro 3. Co wy na to. Będzie Jeździć?
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Oczywiście, przecież to ten sam motor, jak na moje oko i wiedzę.
    To, że sie zatarł, to tłumaczy, zresztą to wyjątkowo nieudany model w historii Scani.
    Tylko taka sugestia: była tania możliwość zrobić euro 5, przecież to sie opłaca przy jexdzie na międzynarodówce- po Polsce pod patelnią, wiadomo, wsio ryba.
    Powodzenia.
  • #9
    kurczak21
    Level 11  
    Witam
    to teraz jakiś zbiornik Ablue i do serwisu Scania i po numerze silnika wydadzą ci zaświadczenie że spełnia emisje spalin EURO 5
  • #10
    konrad_bugaj
    Level 16  
    He He HE. Gdyby to euro 5 było takie proste. To kolejki by były. A mechanicznie ten silnik na 1000% się różni od EURO4. Sprawdzałem:) Uwaga bo to jest ważne. Pytajcie w takich sytuacjach jak ta. Pozdrawiam ludzi wiary.
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    Czym się różni, bo nie zauważyłem?
    Nie chodzi o osprzęt egr turbocompound itp.
  • #12
    konrad_bugaj
    Level 16  
    Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.