Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 - Podmiana silnika euro 5 za euro 4?

konrad_bugaj 03 Kwi 2013 21:32 3651 11
  • #1 03 Kwi 2013 21:32
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Witam profesorów.
    Pytanie czy mogę podmienić silnik euro 4 silnikiem euro 5.
    Wizualnie z zewnątrz (mechanicznie) to samo.
    Ale czy w środku?
    Proszę o podpowiedź.

    0 11
  • #2 03 Kwi 2013 22:05
    kwantor
    Poziom 38  

    Owszem możesz, ale raczej z koordynatorem i EDC.
    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.
    Trzeba pewno zarejestrować niektóre sterowniki w SDP3.
    Sam sobie nie wymienisz raczej.

    1
  • #3 06 Kwi 2013 18:39
    miler80
    Poziom 34  

    kwantor napisał:

    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.

    A Scania euro 4 co ma?
    Silniki są zamienne, przy zachowaniu pewnych cech oczywiście.

    0
  • #4 06 Kwi 2013 20:30
    kwantor
    Poziom 38  

    miler80 napisał:
    kwantor napisał:

    Euro 5 ma układ oczyszczania spalin SCR.

    A Scania euro 4 co ma?
    Silniki są zamienne, przy zachowaniu pewnych cech oczywiście.

    Euro 4 ma sterowanie głupią klapkę i przepływkę, zaś euro 5 skomplikowany rozbudowany system z kilkoma czujnikami, sondą i dozowaniem Adblue z jednostką zawiadującą tym.
    Więc silnik każdy włożysz do ramy, ale trzeba to wszystko zgrać z ICL koordynatorem, EDC, SCR.
    Tu już sprawa zachacza o ingerencję w kable wiązki i soft.

    Co to za układ oczyszczania z zaworem EGR, który jest wyłączony w warunkach prawdziwego obciążenia, kiedy to emisja jest największa- to zwykła koza do produkcji sadzy w układzie dolotowym.

    0
  • #5 06 Kwi 2013 21:49
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    No i poszło. Mapy euro 3 i śmiga bez EGR BEZ Adblu. A jak ładnie równiutko pracuje i cicho. Pozdrawiam!!!

    0
  • #6 07 Kwi 2013 17:36
    kwantor
    Poziom 38  

    No, to zrobiłeś euro 3..- mogłeś też wstawić mapę z euro3 do silnika euro 4, wywalić przepływomierz, chłodnicę spalin i zawór EGR :D

    0
  • #7 07 Kwi 2013 20:01
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Chodziło tylko o mechaniczne zmiany. Silnik euro 4 zatarł się. Podmieniony od euro 5. A mapy euro 3. Co wy na to. Będzie Jeździć?

    0
  • #8 07 Kwi 2013 20:15
    kwantor
    Poziom 38  

    Oczywiście, przecież to ten sam motor, jak na moje oko i wiedzę.
    To, że sie zatarł, to tłumaczy, zresztą to wyjątkowo nieudany model w historii Scani.
    Tylko taka sugestia: była tania możliwość zrobić euro 5, przecież to sie opłaca przy jexdzie na międzynarodówce- po Polsce pod patelnią, wiadomo, wsio ryba.
    Powodzenia.

    0
  • #9 10 Kwi 2013 08:47
    kurczak21
    Poziom 10  

    Witam
    to teraz jakiś zbiornik Ablue i do serwisu Scania i po numerze silnika wydadzą ci zaświadczenie że spełnia emisje spalin EURO 5

    0
  • #10 14 Kwi 2013 21:55
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    He He HE. Gdyby to euro 5 było takie proste. To kolejki by były. A mechanicznie ten silnik na 1000% się różni od EURO4. Sprawdzałem:) Uwaga bo to jest ważne. Pytajcie w takich sytuacjach jak ta. Pozdrawiam ludzi wiary.

    0
  • #11 15 Kwi 2013 06:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Czym się różni, bo nie zauważyłem?
    Nie chodzi o osprzęt egr turbocompound itp.

    0
  • #12 12 Maj 2013 10:33
    konrad_bugaj
    Poziom 16  

    Na pewno inne korbowody, głowice i podobno wałek. Jak bym rozbierał dokładnie to szczegóły by coś więcej powiedziały.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo