Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.8jtd 2003r. - Nie odpala, rozrusznik kręci.

przemek287 04 Kwi 2013 08:45 11541 4
  • #1 04 Kwi 2013 08:45
    przemek287
    Poziom 8  

    Witam.
    Kolejny problem z moim Ducato.
    Auto nie odpala pomimo ,iż rozrusznik kręci.
    Po każdym przekręceniu stacyjki zegar startuje od 00, tak jakby był zanik napięcia.
    Nie włącza się grzanie świec (może nie powinno bo dziś jest cieplej).

    Problem zaczął się wczoraj - nie kręcił rozrusznik - auto odpalałem na zaciąg.
    Mechanik naprawił, nie wiem dokładnie co było bo odbierałem auto późno i nie było go już . Dziś rozrusznik kreci a auto nie pali a ja znów nie mogę pracować.
    Na razie nie mam kontaktu z mechanikiem ale jeśli ktoś miał podobny problem proszę o sugestie.

    0 4
  • #2 04 Kwi 2013 09:12
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #3 04 Kwi 2013 10:28
    yaaro
    Poziom 33  

    Wyłącznik wstrząsowy sprawdź.

    0
  • #4 04 Kwi 2013 21:14
    przemek287
    Poziom 8  

    Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było.
    Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą lampą, wspominał z tego co zapamiętałem, że kontrolka od silnika się nie zapala i że niema zasilania. Rzeczywiście przy tej wiązce jest trochę mokro, podgniłe wszystko.
    Na pytanie kolegi grala1 nie jestem w stanie odpowiedzieć - raz ,że się na tym nie znam a dwa - auto stoi teraz u elektryka.

    Jakiś miesiąc temu miałem z nim podobny problem. Stanąłem zgasiłem auto po godzinie nie chciał już zapalić. Rozrusznik kręcił ale auto nie odpalało. Zaciągnąłem go do serwisu i oczywiście pod serwisem odpalił. Pomimo tego zostawiłem go żeby sprawdzili co jest grane. Na badaniu komputerowym wyskoczyło 10 usterek:
    -czujnik ciśnienia magistrali- sygnał za duży,
    -zawór regulacji ciśnienia- przerwa/zwarcie,
    -czujnik ciśnienia doładowania -sygnał za mały,
    -czujnik temperatury płynu chłodnicy- sygnał za duży,
    -wtryskiwacz cylinder 1 błędny prąd,
    -wtryskiwacze cylinder2,3,4 jak wyżej,
    -synchroniz. wałka roz. do wału kor. przerwa,
    -sterowanie czasem grzania- sygnał niezrozumiały.

    Po tym jak go zostawiłem w serwisie twierdzą że silnik już pracował normalnie. Więc stwierdzili że to nie możliwe żeby było tyle usterek - usterki zostały wykasowane auto było przez nich testowane i podobno kolejne podłączenie pod komputer nic już nie wykazało.
    Zrobiono jeszcze (co wynika z faktury) pomiar przelewu wtryskiwaczy i sprawdzenie układu sterowania silnikiem i wymianę filtra powietrza.

    Aktualnie jak pisałem wyżej auto znów nie pali. Zasugeruje elektrykowi ten wyłącznik wstrząsowy jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to chętnie poczytam.

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Odnośnie tego wyłącznika wstrząsowego, to gdzie on jest dokładnie zlokalizowany ?
    Czy na pewno jest w moim modelu? Ducato 2.8 jtd 2003 rok.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Czy ten wyłącznik wstrząsowy nie działa w ten sposób, że odłącza tylko pompkę paliwa?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Czy w przypadku gdy odłącza tylko pompkę paliwową jest możliwość, że auto zapali na zaciąg?
    Rozumiem, że wstrząs aktywuje ten wyłącznik a czy wstrząs tj. holowanie może go dezaktywować? (zapalił mi na chwile po holowaniu)

    0
  • #5 05 Kwi 2013 20:32
    przemek287
    Poziom 8  

    Sprawa wyjaśniona, poszła wiązka pod lewą lampa , zwarcie wypaliło dziurę w płytce komputera. Auto naprawione dziś odebrane, od jutra będzie testowane.

    0