Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 311 CDI kręci i nie odpala

bart.auto 04 Apr 2013 10:57 22146 13
  • #1
    bart.auto
    Level 20  
    Witam auto Mercedes Sprinter 311 CDI auto nagle zgasło ,kręci ale nie odpala,problem jest w tym że dostałem to zapytanie pocztą od kolegi który pracuje w Norwegii ,auto było na diagnozie,pokazuje 2 błędy
    p 1354 -czujnik wałka rozrządu
    p 1190 zawór regulacji ciśnienia

    obroty widzi,jakieś sugestie,według mnie czujnik wałka nie powinien mieć wpływu na odpalenie auta

    Dodano po 30 [minuty]:

    Myślę o gumce uszczelniającej na zaworze,ponieważ nie pokazuje ciśnienia paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    przemo_95
    Level 9  
    Mam podobny problem. Uszczelniałem króciec wodny przy czym wyjmowałem listwe, filtr paliwa. Po złożeniu silnik odpalił i po paru sekundach zgasł (głośno zagdakał). Wtryski są sprawdzone- są ok. Żadnych błędów nie wybija. Spotkał się ktoś z takim problemem?
  • #3
    bart.auto
    Level 20  
    Temat Sprintera ciąg dalszy próbuje pomóc koledze ,lecz żadnych zmian dzisiaj podłożył inny czujnik na wale na wałku też bez i bez zmian ,poleciłem mu skontrolować wiązkę mówi że przemierzy ,zawór na szynie tez inny i nadal błąd zaworu,

    Może ktoś podać z których pinów Ecu zasilane są czujniki ?Ja obstawiam uszkodzenie Ecu gdyż na wiązce nad sterownikiem zauważono wodę, ale mogę się mylić

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Może choć ktoś podpowie żebym mógł pomóc koledze na których pinach sterownika mają być zasilania?

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Sterownik Bosch na 5 wtyczek
  • #4
    cardoctor
    Level 17  
    Wtyka A piny 1,7,8 oraz B13 to zasilanie po zapłonie.Masa to A4,A5,A6
  • #6
    bart.auto
    Level 20  
    Znajomy twierdzi że zasilanie jest na zaworze trudno mi się nad wyrost wypowiadać i komuś czas zabierać próbuje mu pomóc mailowo ponieważ transport na lawecie będzie drogi
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    Nie zasilanie- na pinie sygnałowym jakie napięcie podczas kręcenia?Wtedy będzie wiadomo czy nie ma ciśnienia na listwie czy sterownik nie widzi ciśnienia.
    A to nie ten sprinter w którym przecierała się wiązka?
  • #8
    bart.auto
    Level 20  
    Może jakiś schemat ktoś podrzuci?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podpowiem żeby jutro sprawdził, lecz z tego co mi powiedział to on ma tylko zasilanie po zapłonie w Ecu na pinie b 13,czyli 3 napięć brakuje ,lecz z testerem się komunikuje bez problemu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przecieraniem wiązki bo w tym aucie to pierwsza usterka która unieruchomiła
  • #9
    bart.auto
    Level 20  
    Wszystkie przewody do czujników i zaworów ok ,zasilania na swoim miejscu, może ktoś z forumowiczów podpowie jakiś następny punkt zaczepienia żebym mógł podpowiedzieć koledze
  • #11
    bart.auto
    Level 20  
    Koledzy dziwi mnie tylko jedno czy przy braku synchronizacji wał -wałek pojawiał by się błąd P 1190?wczoraj mi napisał że ma jeszcze błąd sterowania rozrusznikiem i świeca żarowa, dodam że w aucie 2 lata temu wkładany był emulator, ponieważ zgubił kluczyk ,jutro ma podjechać jego znajomy podłożą sterownik od jego Sprintera i odczytają błędy, według mnie powinien być tylko błąd immo na pożyczonym sterowniku , na liczniku nie ma START ERROR, za dużo tych błędów czy nie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Do kolegi T 5 znajomy pyta jaką wartość ma pokazywać miernik podczas kręcenia rozrusznikiem na pinie sygnałowym?
  • #13
    mrcn1
    Level 12  
    bart.auto wrote:
    Koledzy dziwi mnie tylko jedno czy przy braku synchronizacji wał -wałek pojawiał by się błąd P 1190?wczoraj mi napisał że ma jeszcze błąd sterowania rozrusznikiem i świeca żarowa, dodam że w aucie 2 lata temu wkładany był emulator, ponieważ zgubił kluczyk ,jutro ma podjechać jego znajomy podłożą sterownik od jego Sprintera i odczytają błędy, według mnie powinien być tylko błąd immo na pożyczonym sterowniku , na liczniku nie ma START ERROR, za dużo tych błędów czy nie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Do kolegi T 5 znajomy pyta jaką wartość ma pokazywać miernik podczas kręcenia rozrusznikiem na pinie sygnałowym?


    nie lepiej podmienić regulator ciśnienia na pompie..?
  • #14
    bart.auto
    Level 20  
    Ok regulator regulatorem ale co z synchronizacją jak ją wywala na plaka pali czyli rozrząd ok,on ma regulator na szynie, według schematu jest coś takiego jak odcinanie dopływu paliwa tylko nie wiem czy to jest w pompie Cr , naprawdę dzięki za podpowiedź bo chcę kumplowi pomóc ,a nie stoję przy tym aucie