Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 311 CDI kręci i nie odpala

bart.auto 04 Apr 2013 10:27 23637 13
  • #1
    bart.auto
    Level 21  
    Witam auto Mercedes Sprinter 311 CDI auto nagle zgasło ,kręci ale nie odpala,problem jest w tym że dostałem to zapytanie pocztą od kolegi który pracuje w Norwegii ,auto było na diagnozie,pokazuje 2 błędy
    p 1354 -czujnik wałka rozrządu
    p 1190 zawór regulacji ciśnienia

    obroty widzi,jakieś sugestie,według mnie czujnik wałka nie powinien mieć wpływu na odpalenie auta

    Dodano po 30 [minuty]:

    Myślę o gumce uszczelniającej na zaworze,ponieważ nie pokazuje ciśnienia paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem
  • #2
    przemo_95
    Level 10  
    Mam podobny problem. Uszczelniałem króciec wodny przy czym wyjmowałem listwe, filtr paliwa. Po złożeniu silnik odpalił i po paru sekundach zgasł (głośno zagdakał). Wtryski są sprawdzone- są ok. Żadnych błędów nie wybija. Spotkał się ktoś z takim problemem?
  • #3
    bart.auto
    Level 21  
    Temat Sprintera ciąg dalszy próbuje pomóc koledze ,lecz żadnych zmian dzisiaj podłożył inny czujnik na wale na wałku też bez i bez zmian ,poleciłem mu skontrolować wiązkę mówi że przemierzy ,zawór na szynie tez inny i nadal błąd zaworu,

    Może ktoś podać z których pinów Ecu zasilane są czujniki ?Ja obstawiam uszkodzenie Ecu gdyż na wiązce nad sterownikiem zauważono wodę, ale mogę się mylić

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Może choć ktoś podpowie żebym mógł pomóc koledze na których pinach sterownika mają być zasilania?

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Sterownik Bosch na 5 wtyczek
  • #4
    cardoctor
    Level 17  
    Wtyka A piny 1,7,8 oraz B13 to zasilanie po zapłonie.Masa to A4,A5,A6
  • #6
    bart.auto
    Level 21  
    Znajomy twierdzi że zasilanie jest na zaworze trudno mi się nad wyrost wypowiadać i komuś czas zabierać próbuje mu pomóc mailowo ponieważ transport na lawecie będzie drogi
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    Nie zasilanie- na pinie sygnałowym jakie napięcie podczas kręcenia?Wtedy będzie wiadomo czy nie ma ciśnienia na listwie czy sterownik nie widzi ciśnienia.
    A to nie ten sprinter w którym przecierała się wiązka?
  • #8
    bart.auto
    Level 21  
    Może jakiś schemat ktoś podrzuci?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podpowiem żeby jutro sprawdził, lecz z tego co mi powiedział to on ma tylko zasilanie po zapłonie w Ecu na pinie b 13,czyli 3 napięć brakuje ,lecz z testerem się komunikuje bez problemu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przecieraniem wiązki bo w tym aucie to pierwsza usterka która unieruchomiła
  • #9
    bart.auto
    Level 21  
    Wszystkie przewody do czujników i zaworów ok ,zasilania na swoim miejscu, może ktoś z forumowiczów podpowie jakiś następny punkt zaczepienia żebym mógł podpowiedzieć koledze
  • #11
    bart.auto
    Level 21  
    Koledzy dziwi mnie tylko jedno czy przy braku synchronizacji wał -wałek pojawiał by się błąd P 1190?wczoraj mi napisał że ma jeszcze błąd sterowania rozrusznikiem i świeca żarowa, dodam że w aucie 2 lata temu wkładany był emulator, ponieważ zgubił kluczyk ,jutro ma podjechać jego znajomy podłożą sterownik od jego Sprintera i odczytają błędy, według mnie powinien być tylko błąd immo na pożyczonym sterowniku , na liczniku nie ma START ERROR, za dużo tych błędów czy nie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Do kolegi T 5 znajomy pyta jaką wartość ma pokazywać miernik podczas kręcenia rozrusznikiem na pinie sygnałowym?
  • #13
    mrcn1
    Level 12  
    bart.auto wrote:
    Koledzy dziwi mnie tylko jedno czy przy braku synchronizacji wał -wałek pojawiał by się błąd P 1190?wczoraj mi napisał że ma jeszcze błąd sterowania rozrusznikiem i świeca żarowa, dodam że w aucie 2 lata temu wkładany był emulator, ponieważ zgubił kluczyk ,jutro ma podjechać jego znajomy podłożą sterownik od jego Sprintera i odczytają błędy, według mnie powinien być tylko błąd immo na pożyczonym sterowniku , na liczniku nie ma START ERROR, za dużo tych błędów czy nie?

    Dodano po 23 [minuty]:

    Do kolegi T 5 znajomy pyta jaką wartość ma pokazywać miernik podczas kręcenia rozrusznikiem na pinie sygnałowym?


    nie lepiej podmienić regulator ciśnienia na pompie..?
  • #14
    bart.auto
    Level 21  
    Ok regulator regulatorem ale co z synchronizacją jak ją wywala na plaka pali czyli rozrząd ok,on ma regulator na szynie, według schematu jest coś takiego jak odcinanie dopływu paliwa tylko nie wiem czy to jest w pompie Cr , naprawdę dzięki za podpowiedź bo chcę kumplowi pomóc ,a nie stoję przy tym aucie