Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira 2,0 diesel - Konkursik, nagroda satysfakcja.

Aleksander_01 04 Apr 2013 22:43 3414 33
  • #1
    Aleksander_01
    Level 41  
    Witam.
    Przyjechał do mnie kuzyn Zafirą 2,0 diesel z usterką - słychać klik automatu a rozrusznik nie kręci. Wyjąłem rozrusznik, wymieniłem automat, zrobiłem przegląd szczotek, połączeń, stan komutatora, wszystko w idealnym stanie.

    Minęło kilka dni a kuzyn dzwoni do mnie że usterka znowu ta sama. Przyjechał, ale całe pół dnia usterka w warsztacie nie wystąpiła.

    Minęło dwa dni, znowu kuzyn dzwoni że to samo. Przyjechał do warsztatu, wyjęcie rozrusznika, wymiana automatu znowu na nowy (ale od innego producenta), montaż, czyszczenie wszelkich połączeń (plus, masa).

    Dodam że wszelkie pomiary na rozruszniku bardzo ciężko wykonać.
    Koniec roboty - odpalamy raz, odpalamy drugi raz (wiadomo zapowietrzony), odpalamy trzeci raz a za czwartym słychać tylko klik automatu.

    I teraz pytanie konkursowe co było przyczyną takiego stanu rzeczy, proszę o jednoczesne logiczne wytłumaczenie a nie tylko zgadywanie.

    Zapraszam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Aleksander_01 wrote:
    I teraz pytanie konkursowe co było przyczyną takiego stanu rzeczy, proszę o jednoczesne logiczne wytłumaczenie a nie tylko zgadywanie.


    A to wy rozwiązaliście ten problem czy po prostu konkurs ma pomóc w odgadnięciu? :D
    Stawiam na słabe połączenie grubego kabla.
  • #3
    JaDCorbeN
    Level 15  
    Wyklepany styk na bendiksie.
    Lub zabezpieczenie włączało się (od alarmu, odcięcie zapłonu).



    Bendiks nie ma styków. Zmień/popraw wpis, bo sądzę, że się przejęzyczyłeś.
    [Z]
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    Problem oczywiście rozwiązany.
    Sołtys_Elbląga - dobrze kombinujesz, próbuj dalej.
  • #5
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Zaśniedziałe przewody? Jakiś szczur przegryzł w którymś miejscu?
  • #6
    neo62
    Level 16  
    Może Kiepski styk klem na akumulatorze??
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    Jakie zaśniedziałe, za każdym razem czyszczone aż lśniły. Przewód plusowy i minusowy ciągły i bez żadnych uszkodzeń izolacji.

    Dodano po 3 [minuty]:

    neo62 wrote:
    Może Kiepski styk klem na akumulatorze??


    Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone (akumulator nówka, dwumiesięczny).
  • #8
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Nie wiem sam, może jakiś luz na łożysku i pod obciążeniem się zawieszał?
    Problem ze stacyjką?

    Napisz na pw, ja tu odpowiem. Daj mi satysfakcję :)
  • Helpful post
    #9
    T5
    Admin of Cars group
    Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało?
    Aleksander_01 wrote:
    Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone
    A kabel zaprasowany w klemie łączył?
  • #10
    Aleksander_01
    Level 41  
    O stacyjce nawet nie wspominałem (byłoby zbyt łatwe).
    Sołtysie oraz neo6 - byliście już bardzo blisko, chodzi o dokładne wskazanie gdzie.

    W czasie gdy pisałem tego posta T5 idealnie wskazał przyczynę problemu.
    Moje gratulacje, ale w praktyce znaleźć to miejsce nie jest takie szybkie.
    Pierwszy raz spotkałem się by źle zaprasowana klema uniemożliwiała odpalenie auta.
  • #11
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Masa na silniku. To musi być to.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    T5
    Admin of Cars group
    Aleksander_01 wrote:
    W czasie gdy pisałem tego posta T5 idealnie wskazał przyczynę problemu.
    Naciełem się na to w VW T4- klient kupił karchera i dwa razy w tygodniu mył silnik.Po wymianie rozrusznika to samo- więc skojarzyłem - demontaż- szlifierka kątowa w dłoń i działa.
  • #14
    Aleksander_01
    Level 41  
    Motronic wrote:

    O zagnieceniu klem to nawet nie ma co wspominac, bo nie wiem jaką łajzą trzeba być aby się na to w oplu dać nabrać.


    Przy ładowaniu zgoda, ale przy rozruchu miałem to pierwszy raz.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    Motronic wrote:
    To co w końcu było?


    Aleksander_01 wrote:
    Pierwszy raz spotkałem się by źle zaprasowana klema uniemożliwiała odpalenie auta.


    Dodano po 1 [minuty]:

    Motronic wrote:


    O zagnieceniu klem to nawet nie ma co wspominac, bo nie wiem jaką łajzą trzeba być aby się na to w oplu dać nabrać.


    Ale mu pojechałeś :P
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Aleksander_01
    Level 41  
    U mnie ma wybaczone ponieważ nie wiedział co pisze.

    Dla Ciebie Motronic napiszę jeszcze raz - pierwszy raz spotkalem się z takim problemem żeby źle zagnieciona klema powodowała unieruchomienie rozrusznika.
    Ładowanie zgoda - dotykasz klemy i....palec sam odskakuje.
    Co dziwne - przy ładowaniu (włączone światła, nadmuch na max) spadek napięcia tylko 0,2 V między klemą a przekłutym przewodem. Nieraz spotykałem się ze spadkami około 0,5 V a rozrusznik kręcił aż miło.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Aleksander_01
    Level 41  
    Motronic wrote:
    No to Oluś co powiesz- Opel na D6RA, co jakiś czas czas się zachowuje tak, jak by miał skończone szczotki, czyli lekko przygasaja kontrolki, walnięcie młotkiem w rozrusznik uzdrawia sytuację-kręci. Szczotki zużyte może 2 mm, komutator równiutki, mika wycięta, pokrywka wydrapana, i bądź pewien-wina nie w elektromagnesie.


    A automat pewnie wyrzuca, słychać uderzenie ?
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    Aleksander_01
    Level 41  
    Tu może być stacyjka (ale nie bo uderzenie), lub brak dobrej masy między skrzynią a główką, między główką a stojanem, między stojanem a tylną obudową, między tylną obudową a szczotką minus.

    A może to - zbyt długa śruba w automacie (trzymająca automat) powodowała zwarcie do masy.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Aleksander_01
    Level 41  
    Co to jest "cały komplet PSX148-149" - nie operuje nazwami handlowymi.

    Czy ten zestaw to dwie szczotki, sprężyna, izolatorki ?

    Źle założona sprężyna dociskająca szczotki do wirnika.
  • #26
    Aleksander_01
    Level 41  
    Domyśliłem się w poprzednim poście. Tyle razy to montowałem i nie wiedziałem że to się tak nazywa, he, he.
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    Aleksander_01
    Level 41  
    Co, odwrotnie założona ?
    Ale załapała za ząbek metalowy ?

    Pęknięty plastik (trzymacz szczotek).
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    Aleksander_01
    Level 41  
    Miałem chyba coś podobnego, ponieważ po wymianie na starą sprężynkę problem ustąpił, ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy liczyć ilość zwojów sprężynki. Gratuluje dociekliwości.


    A z innych ciekawostek - trafił mi się dzisiaj SC 1100 z zablokowanym silnikiem. Przyczyną jest urwana główka rozrusznika. Jutro odstawiam do mechanika niech "odessie" skrzynię od silnika.