Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes c 220 - nie można uruchomić silnika, mrugają kontrolki czer/ziel.

grzegorz 1 05 Kwi 2013 11:34 6699 24
  • #1 05 Kwi 2013 11:34
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Witam.
    Jak w temacie.
    Podczas jazdy zgasł i zaczęły mrugać kontrolki na przemian w lusterku czer/ziel. i nie można go uruchomić.
    Co za przyczyna?
    Szukałem modułu pod maską w prawym narożniku ale jest tam tylko komputer od silnika ale go tam nie ma.
    Podobno w tym module "puszczały " luty.
    Proszę o pomoc.

    0 24
  • #2 05 Kwi 2013 11:56
    leonek4
    Poziom 28  

    Jak na przemian to nieautoryzowana próba odpalenia pojazdu - auto nie odpali.
    Spróbuj drugim kluczykiem. Zrób synchronizację.
    W skrzynce koło prawego przedniego amortyzatora sprawdź wszystko pod kontem zimnych lutów.

    2
  • #3 05 Kwi 2013 12:03
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    ale w tej skrzynce jest tylko komputer...i nic więcej......w innych modelach jest ten moduł

    0
  • #4 05 Kwi 2013 12:26
    kozdron
    Poziom 10  

    Jeżeli dobrze rozumiem to problem jest w samym imobilajzerze, ja bym sprawdzał w pierwszej kolejności połączenia w okolicach kolumny kierowniczej. Można też jeśli kluczyk scyzoryk wyjąć samą pluskwe od imobilajzera i zobaczyć cze będzie zachowywał sie tak samo. Sterowniki w c-klasie wszystkie są pod maską oprócz: komfortu który jest w bagażniku, poduszki pod radiem.
    Diody mrugają rozumiem na lusterku monochromatycznym?

    0
  • #5 05 Kwi 2013 12:52
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    jak w bagażniku to niebawem to sprawdze...

    0
  • #6 06 Kwi 2013 08:30
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    jestem z powrotem. ale w bagażniku oprócz akumulatora i skrzynki z bezpiecznikami nie znalazłem żadnego innego modułu. Gdzie tego szukać? w innych c klasach jest w skrzynce w komorze silnika i jest to ładnie opisane na forach,,,jak i gdzie,,,,Proszę o pomoc ,autko stoi juz któryś dzień.

    0
  • #7 06 Kwi 2013 09:11
    autoas
    Poziom 42  

    Czy pilotem zamykasz i otwierasz centralny?
    Rozumiem ze pilot na podczerwień?
    Rok?

    0
  • #8 06 Kwi 2013 09:24
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    tak .pilotem otwieram i zamykam drzwi. wszystko to działa.pilot na podczerwień

    0
  • #9 06 Kwi 2013 09:26
    autoas
    Poziom 42  

    To immo raczej działa, tylko brak zasilania ECU....
    Zrób zdjęcie tej komory z komputerem...

    0
  • #10 06 Kwi 2013 09:31
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    w komorze nad prawym przednim nadkolem znajduje się tylko ecu...i nic więcej. zdjęcie moge zrobić dopiero koło południa. co dalej......?

    0
  • #11 06 Kwi 2013 09:32
    autoas
    Poziom 42  

    Żadnych bezpieczników, przekaźników???....zrób zdjęcie....

    0
  • #12 06 Kwi 2013 09:54
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    ok. postaram się jak najszybciej koło południa zrobić zdjęcie...proszę o pomoc.

    0
  • #16 06 Kwi 2013 16:54
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    grzegorz 1 napisał:
    bagażnik...
    ....będę za 1,5 godzinki i proszę o sugestie w tej sprawie...dzieki

    0
  • #17 07 Kwi 2013 06:13
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Koledzy .czy ktoś może mi w tym temacie pomóc,Bardzo proszę.

    0
  • #18 07 Kwi 2013 12:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Może tak na początek byś napisał co to jest "C-220"? C-klasa to już czwarty model w produkcji! - dlaczego mam dopiero na podstawie szczegółów z treści domyślać się o jakie auto chodzi? Brakuje nawet najprostszej informacji czy to diesel czy benzyna! (nie mówiąc o roku produkcji - o co też byłeś zapytany)

    grzegorz 1 napisał:
    ale w tej skrzynce jest tylko komputer...i nic więcej......w innych modelach jest ten moduł

    Nie podałeś modelu i chcesz szczegółów...
    W tym aucie nie ma takiego modułu. Jest przekaźnik przepięciowy i oczywiście że jest na zdjęciu (zdj. nr 48, pomiędzy zaworkami ogrzewania i nakrętką kolumny zawieszenia) i cierpi na tą samą chorobę - czyli "zimne" luty. Tą radę zresztą już otrzymałeś - ale ją zignorowałeś:
    leonek4 napisał:
    W skrzynce koło prawego przedniego amortyzatora sprawdź wszystko pod kontem zimnych lutów.



    grzegorz 1 napisał:
    w bagażniku oprócz akumulatora i skrzynki z bezpiecznikami nie znalazłem żadnego innego modułu.

    Czego ty tam szukasz? Moduł komfortu odpowiada za szyby i dach - a nie za uruchamianie silnika. Jeżeli chcesz koniecznie wiedzieć gdzie on jest (o ile jest zamontowany) to znajduje się pomiędzy akumulatorem i podłużnicą.
    autoas napisał:
    To immo raczej działa, tylko brak zasilania ECU....

    W tym aucie centralny zamek jest najprawdopodobniej zupełnie rozdzielony od immobilizera.
    Trudno mi jednak powiedzieć na pewno, bo oczywiście nie wiem co to za auto. Akurat model W-202 (bo tak mi wynika ze zdjęć) miał montowane prawie wszystkie układy zabezpieczające przed uruchomieniem jakie produkował Mercedes. Począwszy od systemu FBS 1a z prymitywnym przekaźnikiem blokującym, poprzez system FBS-2 i FBS-2a z kluczykiem "scyzorykiem" a skończywszy na FBS3 z kluczykiem "rybką".
    grzegorz 1 napisał:
    pilot na podczerwień

    Zarówno kluczyk "scyzoryk" jak i kluczyk "rybka" wykorzystują transmisję w podczerwieni.

    0
  • #19 07 Kwi 2013 15:24
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Przepraszam za ubogie dane....mercedes c220,rok 1997, 2200cm/benzyna.kluczuk scyzoryk. czasami mu tak "odbijało" że mrugały na przemian i nie można było odpalić ale po kilku próbach...zapalało sie zielone i było ok. A tu pierwszy raz zgasł podczas jazdy i koniec.......

    0
  • #20 07 Kwi 2013 16:28
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Na początek zobacz do "srebrnego" przekaźnika.

    0
  • #21 07 Kwi 2013 16:38
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    ok. ale to dopiero jutro odpisze....bo samochdzik stoi trochę daleko ...i naprawiam go jak mogę się wyrwac,. Dziękuję....

    0
  • #23 10 Kwi 2013 20:47
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    a więc wyjąłem przekaźnik przeciwprzepięciowy....rozebrałem go i poprawiłe luty...i nadal to samo...mrugają na przemian..

    Dodano po 46 [sekundy]:

    grzegorz 1 napisał:
    a więc wyjąłem przekaźnik przeciwprzepięciowy....rozebrałem go i poprawiłem luty...i nadal to samo...mrugają na przemian..

    0
  • #24 16 Kwi 2013 09:32
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    witam. uruchomiłem, powodem awarii była spalona cewka przekaźnika jednego z trzech w "przekaźniku przciwprzepięciowym".odpowiadał on między innymi za zasilanie pomki paliwowej.Po ręcznym dociśnieciu zworki w tym przekażniku ,silnik odpalił.Wylutowałem go i zastąpiłem podobnym na zewnątrz. Narazie chodzi.....

    0
  • #25 19 Kwi 2013 11:27
    grzegorz 1
    Poziom 14  

    Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Zamykam temat.

    0