Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ustawienia w Autronic AL700 .prosze o pomoc

23 Lut 2005 07:43 6799 20
  • Poziom 10  
    czy ktos wie gdzie znalezc dokladny opis ustawien w sofcie do AL 700, a konkretnie interesuja mnie ustawienia dla silnika krokowego, ustawia sie to w zakladce "parametry" i w zakladce "zastrzezone"
    pozdrawiam
    Krzysiek
  • Poziom 29  
    W zakładce zastrzeżone tylko zmienić możesz szybkośc pracy attuatora - nie zawsze jest to konieczne.
    Najprościej jest zadać mu aby "centralka" automatycznie sie dostroiłą.

    Pozdrawiam !
  • Poziom 10  
    wiem, mozna go ustawic aby sie automatycznie dostroil, ale nawet po dostrojeniu chcialbym wiedziec "co za co" w poszczegolnej kratce odpowiada, no i 200 krokow to jest max otwarty i zamkniety
    bede wdzieczny za pomoc, ta szybkosc to jest tam min, max....jak cos zmienie jak sie to bedzie mialo bezposredni wplyw a w tej zakladce parametry co ustawiam
  • Poziom 29  
    Najprościej jest ściągnąć sobie manuala.
    Ale ...lepiej jeśli nie jesteś pewnym swoich możliwości to nic więcej nie reguluj - możesz jeszcze pogorszyć.
    Silnik benzynowy jest silnikiem jakościowym - wymaga odpowiedniego stosunku benzyna / powietrze do właściwej pracy.
    Pamiętaj ! Silnik musi mieć czym "oddychać" więc skręcanie na minimum zuzycia LPG skączyć sie wiesz czym może.
    Regulując szybkość silnika krokowego wpływacz na jego dynamikę pracy - czasem (ale nie zawsze) można wyeliminować tym wahania się wolnych obrotów przy biegu jałowym ale ...czasem można jeszcze pogorszyć pracę.
    Przedział otwarcia jest od 0 do 255 gdzie chyba 255 to jst całkowite zamkniecie (nie jestem teraz tak do końca tego pewien).
    Napisz w końcu co chcesz zrobić - tak będzie łatwiej.
    Poza tym postów o AL700 jest trochę więc wskazane byłoby wcześniej poczytać uzywając tego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/search.php

    Pozdrawiam !
  • Poziom 10  
    tak, juz wczesniej uruchomilem przeszukiwanie i nic, manuala mam, sam jestem automatykiem, wiec to moja dociekliwosc mna kieruje, a oprocz tego wlasnie mam problemy z falowaniem na wolnych obrotach, jak podlaczylem interfejs to stopien otwarcia, czy inaczej liczba krokow silnika utrzymuje sie na poziomie 83, a wlasnie tak jak pisales podobno mozna tymi ustawieniami w zakladce zastrzezone wspomoc uklad aby mnie obroty oscylowaly, tylko nie wiem co zmienic, dlatego pytam o szczegoly, mam porobione zrzuty z ekranu moze je dolacze
  • Poziom 19  
    Witam
    Mam sterownik AL700 i z tego co wiem jest zablokowany, bo jakiś głąb w warsztacie podczas uruchamiania silnika wcisnął przycisk przełącznika gaz-benzyna i potem przekręcił kluczyk stacyjki. Po odbiorze wóz nie chciał odpalać na benzynie tylko na gazie. Z tego co wiem sterownik pracował w trybie awaryjnym i po czasie zablokował się. Czy istnieje możliwość odblokowania tego sterownika? Posiadam interfejs na MAX232, czy uda się uratować ten sterownik? Wymiana na nowy to koszt ok. 200zł.
  • Poziom 16  
    Zablokowany tzn. sinik pracuje cały czas na benzynie i nie daje się przełączyć na gaz, czy pracuje cały czas na LPG(rownież uruchomienie)?
  • Poziom 29  
    Raczej on się nie blokuje !
    Czy dioda przy przycisku się zaświeca ?
    Z może w warsztacie coś sknocili w połaczeniach.
    Spróbuj podczas pracy nacisnąć przycisk i zobacz czy przełaczy sie na benzynę.
    Awaryjne uruchamianie na LPG włacza się w ten sposób, że należy nacisnąć i przytrzymać wciśnięty przycisk przełacznika przy włączaniu zapłonu. Dioda zaświeci się światłem ciągłym i jeśli nie uruchomimy zaraz silnika to po chwili zacznie migać.
    Tryb pracy "awaryjny" możemy użytkować długi okres czasu aż do następnych przyciśnięć przycisku (zapamietuje on swój stan) - wówczas przy następnym uruchamianiu należy znów przytrzymywać wciśnięty przycisk.

    Powodzenia !
  • Poziom 19  
    niestety w warsztacie powiedzieli że jest zablokowany i wymienili go na nowy, czy istnieje jakaś możliwość odblokowania? Z tego co wiem jeżeli po długim czasie nie powróci sterownik do normalnej pracy to wówczas blokuje się na dobre. W servisie nie mogli go odblokować, chciałbym odblokować go sam jak się podłączyć do niego?
  • Poziom 29  
    W ustawieniach nie ma takiej opcji do zablokowania i odblokowania jego.
    Może po prostu .... padł ?
    Ja sam jeździłem wcześniej jakieś przynajmniej 2 miesiące na "awaryjnym" bo pompa paliwa mi padła (paliwo miałem !) i niczego podobnego nie miałem aby nie chciał się odblokowywać.

    Czy reaguje na przycisk ?
    Czy i jak świeci się dioda przy przycisku ?
  • Poziom 19  
    Po wciśnięciu nie przełącza na benzynę i świeci się zielona dioda
  • Poziom 29  
    A jak się zachowuje tylko po właczeniu zapłonu ta dioda ?
  • Poziom 19  
    mignie ze dwa razy słychać pyknięcie, a potem świeci się bez przerwy no i startuje wóz z gazu
  • Poziom 10  
    hm, nie slyszalem, aby sie AL blokowal na gazie, a moze masz niskie obroty przelaczania ustawione i jak krecisz rozrusznikiem to juz osiagniety jest prog i samochod przechodzi na gaz, co jesze mozna zrobic, wyjac bezpieczniki od instalacji gazowej ( sa dwa) wrocic w AL do nastaw fabrycznych ( moze wczesniej zrzuc sobie gdzies swoje), jaka masz temperature przelaczania na gaz ustawiona? a na koncu zadzwon moze do kogos kto montuje, sprzedaje AL 700
    napisz o wynikach
    ja mam inny problem, czasami jak wrzucam na luz ( nawet jak wolno jade) to obroty spadaja ponizej 400, a czasami tak, ze samochod zgasne, a jak nie zgasnie to wskocza na 700 i tak zostaja, a czasami jest ok, nawet powyzej 80km/h wrzucam na luz i spadaja do 1200 a pozniej powolutku do 750, hm i czesciej przy zimnym silnku ale czasami i przy nagrzanym..hm..( dolot powietrza juz jest zmieniony) instalacja tomasetto+autronic 700
  • Poziom 29  
    Hmmm - a może jest inna prozaiczna przyczyna - przycisk się zepsuł ?
    Wcześniej użytkowałeś autko przy pracującym trubie awaryjnego "odpalania" ? Może przestało coś łaczyć i nie masz reakcji na naciśnięcie przycisku.
    Tutaj masz "rozpiskę" wyprowadzeń złacza sterownika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic175506.html
    Nie pamietam teraz które przedody sa podłaczone do LEDa a który do przycisku - zmierzysz to sobie omomierzem.
  • Poziom 19  
    jak napisałem wcześniej po wymianie sterownika na nowy wszystko wróciło do normy, czyli przyciski i inne drobiazgi odpadają, pytanie czy można przywrócić wymieniony sterownik do życia? Jeżeli zablokował czy np. wgranie nowego wsadu do pamięci coś zmieni?
  • Poziom 10  
    skoro masz nowy to mozesz na starym eksperymentowac, skorzystaj z rozpiski ktora zrobil mkos1 podlacz zasilanie, polacz sie z komppem i przegladnij ustawienia, zresetuj do nastaw fabrycznych, acha moze trzeba zrobic symulacje przelacznika, coz moze sie okazac ze sterownik padl...

    mkos1, czy nasuwa Ci sie moze cos odnosnie moich problemow z obrotami?
  • Poziom 29  
    krzys_ch69 napisał:
    .... czy nasuwa Ci się moze cos odnosnie moich problemow z obrotami?

    Cóż - najbardziej obwiniałbym tutaj jakies nieszczelności w układzie dolotowym lub niezbyt dobrze działający TPS (ew. jeszcze brudna przepustnica ale to chyba mało prawdopodobne).
    Napisz coś więcej jak to się stało itd ale chyba aby juz nie gmatwać wątku pisz na priv.
    Możesz też spróbowac zwiększyć szybkośc pracy silnika krokowego.
    Pozdrawiam !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    W moim przypadku po wymianie sterownika od razu gościu wyłączył tą opcję w ustawieniach i po kłopocie. Ciśnij tego co Ci ten sterownik wymieniał!
  • Poziom 29  
    RadekM napisał:
    W moim przypadku po wymianie sterownika od razu gościu wyłączył tą opcję w ustawieniach i po kłopocie. Ciśnij tego co Ci ten sterownik wymieniał!


    A czy masz 100% pewność, że jeśli ta opcja będzie wyłaczona to nie zrobi sie tak jak opisywano :?:
    Możliwośc awaryjnej pracy na LPG jest czasem przydatna więc pozbywanie jej się nie rozwiązuje żadnych problemów. Jedynie kwestia aby z tej opcji korzystać z "głową".

    Ale tak swoją drogą to ciekawe czy po wyłaczeniu tej opcji w "zablokowanym" sterowniku czy dalej będzie miał ochote on odpalać tylko na LPG czy .... jeszcze cos innego pokazałoby się ?