Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 98 rok 1.8. 20v 125KM - Jak podnieść lekko moc silnika?

Kamilg7 05 Kwi 2013 17:02 8190 13
  • #1 05 Kwi 2013 17:02
    Kamilg7
    Poziom 11  

    Witam mam pytanie jak mogę zwiększyć do 10 15 % mocy silnika co dołożyć lub co zmienić i na co?Ten silnik jest bez turbiny.

    0 13
  • #2 05 Kwi 2013 17:27
    robokop
    Moderator Samochody

    Poszukać 140 konnego silnika.

    0
  • #3 05 Kwi 2013 17:34
    turpik5
    Poziom 18  

    Bez dużych nakładów pieniężnych nic nie zrobisz lepiej i taniej włożyć 1.8 ale już z turbiną albo sprzedać i kupić mocniejszą octavke. A jak się uprzesz to trzeba zrobić kompleksowych wydech, dolot silnika może trochę obrobić głowice, i zrobić nową mapę dla sterownika ale to koszt ok 5tys za 15ps to się trochę mija z celem tym bardziej ze spalanie na pewno wzrośnie.

    0
  • #4 05 Kwi 2013 18:19
    Kamilg7
    Poziom 11  

    A co by trzeba przy tej głowicy przerobić? bo akurat mam możliwość i maszyny do

    0
  • #5 05 Kwi 2013 18:43
    turpik5
    Poziom 18  

    Robi się tak zwany porting głowicy wpisz u wujka google to wyskoczy kilka informacji na ten temat.

    0
  • #6 05 Kwi 2013 19:49
    Kamilg7
    Poziom 11  

    Dzieki koloego:)Robiłem juz pare razy cos takiego ale bez swiadomosci że to podnosi moc silnika:):)

    0
  • #7 06 Kwi 2013 07:32
    turpik5
    Poziom 18  

    Tylko jeżeli zrobi sie sam porting to wzrost mocy może nie być odczuwalny przy zmianie wydechu dolotu i oprogramowania w sterowniku można uzyskać jakieś odczuwalne wzrosty mocy a można jeszcze odelżyć koło zamachowe i je wyważyć poprawi to reakcje na gaz i może zwiększyć moment obrotowy.

    1
  • #8 06 Kwi 2013 10:33
    Kamilg7
    Poziom 11  

    A jeszcze mam jedno pytanie w jakim celu czasami klient chce podtaczac prowadnice zaworowe ?

    0
  • #9 06 Kwi 2013 10:43
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zmniejszenie oporów przepływu, polepszenie napełniania, extremką jest zeszlifowanie prowadnicy zaworowej na równi ze ściankami kanału dolotowego. Poszukaj książki Tomasza Sałka o tuningowaniu silników motocyklowych, miał też cykl artykułów w Świecie Motocykli na ten temat. Jest tam teoria, ale poparta wieloletnim doświadczeniem.

    0
  • #10 06 Kwi 2013 11:15
    Kamilg7
    Poziom 11  

    OK dzieki za cenne info:):)

    0
  • #11 14 Kwi 2013 16:05
    gsekulski
    Poziom 16  

    Na pewno nie rób przekładki silnika:) nawet przekładając zwykły 1.8 na 1.8T taniej wychodzi przespawać cały przód:) zbyt dużo rzeczy byś musiał zmieniać...począwszy od komputera a na skrzyni biegów kończąc. Popytaj o jakieś mapowanie silnika, za 400zł powinni Ci troszkę podnieść moc. Porting głowicy odradzam...zauważ, że polega on na szlifowaniu, co wiąże się z nie odwracalnymi skutkami, albo będzie dobrze albo źle loteria. Przy mapowaniu silnika zawsze możesz powrócić do starej, fabrycznej mapy. Pozdrawiam

    0
  • #12 14 Kwi 2013 21:46
    ladamaniac
    Poziom 37  

    gsekulski napisał:
    Porting głowicy odradzam...

    Porting to akurat nie zaszkodzi, poprostu poprawi fabrykę, choć często nie ma co poprawiać, Jeżeli chodzi o zwiększenie średnicy kanałów dolotowych, to trzeba by spróbować policzyć prędkość przepływu przez kanał dolotowy. Nie zawsze większy jest lepszy, zarówno za mała jak i za duża predkość przepływu powoduje zmniejszenie ogólnej sprawności silnika.

    0
  • #13 18 Sty 2014 21:36
    rado249
    Poziom 1  

    witam, posiadam audi a3 z takim silnikiem i zastanawiam sie nad zamontowaniem turbiny, chcialbym sie dowiedziec czy jest to mozliwe i jaki bylby tego koszt

    0
  • #14 18 Sty 2014 22:33
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Policz, musisz mieć turbo, zmiana stopnia sprężania, smarowanie turbo, intercooler plus węże, sterownik. Nie wiadomo czy wystarczy wydajności wtrysków lub pompy. Wydasz kupę kasy i dalej będziesz miał rzeźbę w brązowym materiale plastycznym. Generalnie da się, ale taniej będzie kupić silnik+sterownik. Pomyśl o zawieszeniu i hamulcach

    1