Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

husqvarna 357xp - przerywa na wysokich obrotach,przydławia się przy dodaniu gazu

05 Kwi 2013 21:11 6609 11
  • Poziom 2  
    Witam. Posiadam pilarkę husqvarna 357xp. Kupiłem ją w 2008r i od tamtej pory nie miałem z nią absolutnie żadnych problemów. Wyjechałem na 4 dni za granice po samochód. W tym czasie chłopak mojej córki był u niej, i chcąc samemu naciąć drewna do kominka wziął bez pytania moją huske Paliwo z wymieszanym olejem stało obok niej (na szczęście) Ciął drewno lejąc tylko paliwo. NIE LAŁ OLEJU DO SMAROWANIA ŁAŃCUCHA. Jak przyjechałem, prowadnica była granatowa od temperatury, łańcuch zwisał i wyglądał tragicznie. Lubię chłopaka jak żadnego innego przedtem, więc go nie ochrzaniłem. Rozebrałem wszystko, założyłem drugą prowadnicę i łańcuch, odpaliłem i zauważyłem że strasznie przerywa na wysokich obrotach.. Nigdy przedtem się to nie zdarzyło. Wiem że na 100% lał mieszankę, bo żadnego innego paliwa w garażu nie miałem(na szczęście). Po odpaleniu na wolnych obrotach jest Ok, ale po dodaniu gazu trochę ją przydławia, potem osiąga wysokie obroty, ale raz wzrastają, raz maleją. I jest jakby słabsza niż przedtem. Wyczyszczenie gaźnika, wymiana świecy, wężyka paliwa, kabla wysokiego napięcia niestety nie pomogły. Ma ktoś jakieś pomysły co się mogło stać od tego spalenia prowadnicy?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Może przegrzał ją. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Nie wiem dokładnie ale mógł również pierścień pękł. Bo chyba to ciecie i to przegrzanie prowadnicy było następstwem tych niedomagań.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Sprawdź membranę w gaźniku i uszczelniacze wału, chociaż wątpię by to pierwsze uszkodziło się od przegrzania prowadnicy,to drugie już bardziej prawdopodobne.
  • Poziom 14  
    Membrany może i tez mogą być, a o uszczelniaczach sam myślałem.
  • Poziom 27  
    Jeśli jest to wersja z pompką paliwa to będzie prawdopodobnie przyczyną, jeśli nie ma pompki, sprawdź to co napisali koledzy powyżej, oraz filtr paliwa. Przewód paliwa przy samym gaźniku lubi się przetrzeć aż powstaje mała dziurka.
  • Poziom 2  
    Przewód paliwa wymieniłem wcześniej. Było bez zmian. Odkręciłem dzisiaj cylinder. Tłok ma na sobie dość duże wżery. Cylinder w środku ma ślady aluminium. Czeka mnie wymiana tłoka i cylindra. Jestem ciekawy czy taki zestaw za 257zł długo by pochodził? czy lepiej zainwestować 799zł (napisany że oryginalny, ale nie wiem jak to sprawdzić)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    A jaka jest w tym przypadku przyczyna zatarcia ? Paliwo, nieszczelność? Sądząc po przegrzaniu chyba to drugie, więc uszczelniacze i łożyska też należało by wymienić. Do tego komplet uszczelek. Cylinder też bym proponował spolerować z tych rys papierem wodnym i wymienić tłok na oryginał.
  • Poziom 8  
    założe się że przyczyną było niedostateczne smarowanie stąd przegrzany tłok i znak aluminium na gładzi a dokładniej to że osobnik ciął dotąd aż mu się paliwo skończy i dopiero potem dolewał. Jest to niedopuszczalne ponieważ przez krótki czas ale jednak wszystko chodzi na sucho. Doszedł jeszcze opór stawiany przez brak smarowania łańcucha i jest efekt. Ja mam taką piłę już 7 lat tnę bardzo dużo. Nikomu nie pożyczam i nie dopuściłem jeszcze żeby paliwo skończyło się w trakcie cięcia. Nigdy jeszcze nie była w naprawie. Chodzi jak nówka. Jeśli gładź nie jest uszkodzona zrób tak jak napisał Rycho T tylko broń Boże nie kupuj tłoka made in china.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Dziękuje wszystkim za porady. Pilarka naprawiona. Kupiłem sam tłok, tak jak pisaliście i hula tak samo dobrze jak przedtem. Za wszystko zapłaciłem 187zł. Tłok, pierścień, sworzeń, zabezpieczenia, uszczelki. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w takiej sytuacji muszę go docierać tak jak w przypadku nowej? pamiętam że jak ją kupowałem, to człowiek w salonie regulował coś śrubkami, i kazał dolewać więcej oleju do benzyny, a jak wypalę ileś tam litrów paliwa, to kazał przyjść znów do niego. Znów coś regulował, i kazał już stosować normalną proporcję oleju do benzyny 1:50
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam.
    Moim zdaniem powinieneś na początku dolać troszkę więcej oleju do paliwa. Nowy tłok musi się dopasować do cylindra. A to o czym pisałeś to normalne po zakupie. Jest ona na dodarciu, musi mięć wtedy lepsze smarowanie. A co do kręcenia śrubkami to pewnie obniżył max obroty. A po zakończonym dodarciu ustawił znowu na prawidłowe.
    Pozdrawiam.