Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Jumper,2.2hdi PUMA - Brak możliwości dokonczenia programowania wtrysków

Albus 05 Apr 2013 22:17 32013 15
  • #1
    Albus
    Level 21  
    Witam, Jumper 2.2 hdi silnik PUMA 120KM, wykonywałem procedurę wpisywania kodów (programowania ) wtryskiwaczy, Lexia kody akceptuje, później przechodzi w tryb Programowania tj, oprogramowanie prosi o uruchomienie silnika (warunki temp głowicy 70 i paliwa 30 stopni C.) Silnik uruchamiam , warunki spełnione uruchamia się procedura , po ok minucie wywala za każdym razem komunikat o niepowodzeniu a powód to Korekcje zbyt duże wartości... Sprawdziłem e korekcje i największa wartość to +0.90 , na 1 cyl. Czy taka korekcja może powodować właśnie ten problem?? korekcje na pozostałych cyl. bliskie zeru.
    W sterowniku wywala błąd usterka trwała-procedura niedokończona a na desce świeci się Check... Czy ktoś spotkał się z takim problemem i jak temu zaradzić???
  • #2
    jarciu_11
    Level 20  
    Robiłeś najpierw adaptacje zaworu w pompie cr??
  • #3
    Albus
    Level 21  
    tak robiłem, nie wiem czy potrzebnie:(? ale też wcześniej nie udało się tego dokończyć(wyskakiwał błąd) lecz później już nie poprawiałem tego bo mam jeden błąd o nieukończonej adaptacji wtrysków.
  • #4
    jarciu_11
    Level 20  
    Wtryski nowe te same czy inne. Fordzisko wprowadzało częste aktualizacje softu dla tego badziewia .Może tu też jest dostępna aktualizacja jakaś. Podam ci mały myk na pw.
  • #5
    Albus
    Level 21  
    Auto miało robiony remont dołu silnika, wtryski te same aczkolwiek musiał ktoś je kiedyś miejscami zamienić bo kody były wpisane na innych miejscach niż powinny dlatego postanowiłem je dopisać i powstał jakiś problem, aha i co dziwne jeszcze wywala błąd od Egru - może to dlatego check się zaświeca ? .
  • #6
    jarciu_11
    Level 20  
    A wpisujesz je od koła zamachowego pierwszy ?? mimo że to ford kolejność może być francuska już nie pamiętam jak to robiłem w Boxerze. Bład Egr jak najbardzie pali czeka to ich częsta usterka uporaj się z tym .

    A tak z ciekawości dołu remont czyli co??
  • #7
    Albus
    Level 21  
    Tak wpisuje dobrze bo jest podpowiedz przy wpisywaniu i 4 jest od koła zamachowego czyli 1 od rozrządu.
  • #8
    seat21
    Level 28  
    Kolego wygląda że któryś wtryskiwacz ma za dużą odchyłkę i nie przechodzi testu podczas pracy ,czasem pomaga płukanka z układu paliwowego protecem albo moly
  • #9
    Albus
    Level 21  
    Najwięcej ma korekcja 1 cyl. , 0.90 ale wg mnie to jeszcze nie tragedia..
  • #10
    fhukonrad
    Level 12  
    tak z ciekawości pytam czy udało się wczytać wtryski?
  • #11
    goodvint
    Level 10  
    Źle wpisane kody Idle Mixture A, wpisa poprawnie a jak nie pomoże wtryski do kontroli - i tak ich nie naprawią.

    Uczenie wtryskiwaczy można wykiwać = dadzą się wczytać poprawnie, bez wymiany wtryskiwaczy.
  • #12
    fhukonrad
    Level 12  
    "Uczenie wtryskiwaczy można wykiwać = dadzą się wczytać poprawnie, bez wymiany wtryskiwaczy"

    Jakbyś jeszcze mógł sprecyzować dokładnie to zdanie. Ja próbowałem raczej wszystkich metod na oszukanie wczytywania ale bezskutecznie. Jeżeli tu Albus miał na jednym odchyłkę + 0.90 i nie udało mu sie wczytywanie to pomyślmy ile samochodów ma korekty mniejsze, odpowiednie do wczytania wtrysków. Pasowałoby ten temat doprowadzić do końca.
  • Helpful post
    #13
    fhukonrad
    Level 12  
    Zatem widzę, że ten temat muszę ja zakończyć. Kolega goodvint rzucił hasło, że da się wykiwać wczytywanie a tak naprawdę nie ma takiej możliwości i jest całkowicie bezsensowne. I niech nikt nie próbuje bo to tylko strata czasu! Chyba, że jeszcze ktoś opatentuje nową metodę to chętnie ją przetestuję. Wtryskiwacze muszą być sprawne a przyuczenie wyjdzie bez najmniejszego problemu. Mimo to postanowiłem oszukać komputer. Podstawiłem wtryskiwacze z drugiego auta. Wczytały się bezproblemowo nawet bez wklepywania kodów. Kontrolka check zgasła i błąd w PP sam się wykasował. Następnie wyjąłem te podstawione a wstawiłem oryginalne. Silnik chodzi równo ale słychać delikatnie inną pracę silnika. Zero błędów. Wszystkie mają korekty około 2.70. Zatem kolejny test. Tym razem ściągnięte tylko przelewy z wtryskiwaczy. Też udało się wczytać wtryskiwacze a korekty już na poziomie 1.50. Po regeneracji tj. po samym czyszczeniu termiczno-chemicznym (DENSO ponoć nie wypuściło części zamiennych i pozostaje tylko zakup nowych) wczytywanie bez żadnego problemu. Korekty na poziomie +/- 0.20. Ciekawe na jak długo to pomoże chyba każdy wie:D ale piszę to tylko dla osób, którym na czasie zależy. Kto jaką metodę obierze to już własna decyzja.
  • #14
    komareek
    Level 1  
    witam mam taki sam problem w swoim boxer 2.2 hdi 2008 rok....jak dokonczyc procedurę wkodowania wtrysków? proszę o pomoc
  • #15
    TomLib
    Level 19  
    Trochę może odgrzebie kotleta, mam nadzieje że moderator wybaczy :)

    Czy spotkał się ktoś z "niepowodzeniem wczytania (stan silnika napędzanego rozrusznikiem)" ?

    Korekty wtryskiwaczy poniżej 0.5, regulator wczytany prawidłowo - ciśnienie wzorowe a po pierwszych sekundach wczytywania gdy podnosi obroty wywala taki komunikat...

    Pozdrawiam
  • #16
    fhukonrad
    Level 12  
    Próba przelewowa prawdę Ci powie. Korekty potrafią też przekłamywać.