Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2.0 16v 2001r kasowanie się liczników spalania

przemekh24 06 Kwi 2013 01:01 3069 5
  • #1 06 Kwi 2013 01:01
    przemekh24
    Poziom 2  

    Witam, Mam problem z Renault Scenic 2.0 16v z 2001 roku. Chodzi mi o kasowanie się wszystkich zapamiętanych parametrów na temat spalania czy przejechanych km po wyjęciu akumulatora. Po podłączeniu zaczyna mi auto palić po 15l i tak komputer wskazuje i zanim zejdzie do normy to muszę 1000km przejechać. Czy jest jakaś rada na to? Prośba o pomoc. Dodam, że w zimie przy przymrozkach nie wyjmowałem nowego akumulatora i miałem to samo ale auto paliło od razu bez najmniejszych problemów, tylko jak postał weekend to wtedy się kasowało.
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

    0 5
  • #2 06 Kwi 2013 03:54
    RsNeo
    Poziom 19  

    Troszkę nie zrozumiale napisałeś swój post.
    Na kasowanie liczników po wyjęciu akumulatora jest wiele sposobów, np: zamontowanie dodatkowego awaryjnego małego akumulatorka np; popularnego 12V 7Ah.
    Natomiast na spalanie 15l to po zamontowaniu akumulatora powinieneś odczekać po uruchomieniu silnika aż jego temperatura dojdzie do normalnej temperatury pracy i załączy się wentylator chłodnicy oczywiście na obrotach jałowych. Bynajmniej tak było w autach marki BMW. Komputer "ustawia" mapy wtrysków i poprawnej pracy silnika od nowa po podłączeniu akumulatora.

    0
  • #3 06 Kwi 2013 10:46
    przemekh24
    Poziom 2  

    Chodzi o to że kasują mi się wszystkie liczniki:spalanie, bieżące km, spalone dotychczas paliwo i przejechane km od ostatniego kasowania. Co do zimy to chodziło mi, że jak stał i nie wyjmowałem akumulatora bo był już nowy to i tak na mrozach się kasowało, ale odpalał bez problemu. Myślę sobie, że jakby zamarzł akumulator to nie powinien nawet odpalić. To mój pierwszy samochód i szczerze to nie bardzo się znam na mechanice, ale szybko się uczę. Nie wiem może jest gdzieś jakaś bateria od pamięci tych liczników, albo właśnie potrzeba zamontować jakiś akumulatorek tylko czy to pomoże bo jak duży zamarza to i ten mały pewnie też?
    O co chodzi z obrotami jałowymi?
    Pozdrawiam

    -1
  • Pomocny post
    #4 06 Kwi 2013 14:19
    RsNeo
    Poziom 19  

    Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu.
    Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje.
    Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł w czasie Polskiej zimy - mrozy są za niskie.

    0
  • #5 06 Kwi 2013 14:45
    przemekh24
    Poziom 2  

    Ok rozumiem z obrotami dzięki :)
    Czyli chyba trzeba się udać do jakiegoś elektrotechnika żeby sprawdzić co mu jest. A jeszcze jedno pytanie czy po kasowaniu można jakoś ustawić na komputerze jego spalanie? Bo to początkowe jest spore jak na moją kieszeń ;)
    Pozdrawiam

    0
  • #6 06 Kwi 2013 23:47
    RsNeo
    Poziom 19  

    To co pokazuje po resecie nie jest miarodajne.
    Silnik będzie palił dużo mniej.
    Komputer potrzebuje czasu by wyliczyć średnie spalanie stąd na początku pokazuje 15l a potem spada.
    pozdrawiam;

    0