Witam
Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotycz±ce problemu jak w tytule.
Problem podobny jak u kolegi z megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku.
Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG.
Problem polega na tym ¿e jak w³±czê stacyjkê to tzw silnik krokowy czyli ( NASTAWNIK BIEGU JA£OWEGO ) przestawia siê przed startem sinika i tak pozostaje. Czyli prawid³owo poniewa¿ silnik jest zimny.
Ale obroty na benzynie utrzymuj± siê pomiedzy na 1600 - 2000rpm niezale¿nie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Sprawdza³em nastawnik biegu ja³owego ( czysty) , mierzy³em czujniki temperatur i mierz± po 240- 300Ω na rozgrzanym silniku , sprawdza³em czy nie ma problemów z podci¶nieniem jest OK , przepustnica siê mierzy 4,7kΩ . I nic obroty na benzynie stoj± na 2000 .
A¿ tu nagle odkry³em ¿e po prze³±czeniu na gaz obroty spadaj± do 800 i wszystko jest OK , a po prze³±czeniu na benzynê natychmiast mam 2000rpm.
I jeszcze jedno odkrycie gdy sinik jest wy³±czony i jest podane zasilanie na zap³on to nastawnik biegu ja³owego siê przestawia ( czasami ) . Dlaczego? I sk±d sygna³ na jego wysterowanie je¿eli silnik nie pracuje.
Jakie¶ porady od do¶wiadczonych kolegów?
Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotycz±ce problemu jak w tytule.
Problem podobny jak u kolegi z megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku.
Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG.
Problem polega na tym ¿e jak w³±czê stacyjkê to tzw silnik krokowy czyli ( NASTAWNIK BIEGU JA£OWEGO ) przestawia siê przed startem sinika i tak pozostaje. Czyli prawid³owo poniewa¿ silnik jest zimny.
Ale obroty na benzynie utrzymuj± siê pomiedzy na 1600 - 2000rpm niezale¿nie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Sprawdza³em nastawnik biegu ja³owego ( czysty) , mierzy³em czujniki temperatur i mierz± po 240- 300Ω na rozgrzanym silniku , sprawdza³em czy nie ma problemów z podci¶nieniem jest OK , przepustnica siê mierzy 4,7kΩ . I nic obroty na benzynie stoj± na 2000 .
A¿ tu nagle odkry³em ¿e po prze³±czeniu na gaz obroty spadaj± do 800 i wszystko jest OK , a po prze³±czeniu na benzynê natychmiast mam 2000rpm.
I jeszcze jedno odkrycie gdy sinik jest wy³±czony i jest podane zasilanie na zap³on to nastawnik biegu ja³owego siê przestawia ( czasami ) . Dlaczego? I sk±d sygna³ na jego wysterowanie je¿eli silnik nie pracuje.
Jakie¶ porady od do¶wiadczonych kolegów?