Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane I - wysokie obroty na ja這wym na benzynie.

jotko 06 Apr 2013 16:35 19518 19
e-mierniki
  • #1
    jotko
    Level 21  
    Witam

    Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotycz帷e problemu jak w tytule.

    Problem podobny jak u kolegi z megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku.

    Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG.
    Problem polega na tym 瞠 jak w陰cz stacyjk to tzw silnik krokowy czyli ( NASTAWNIK BIEGU JAΜWEGO ) przestawia si przed startem sinika i tak pozostaje. Czyli prawid這wo poniewa silnik jest zimny.
    Ale obroty na benzynie utrzymuj si pomiedzy na 1600 - 2000rpm niezale積ie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.

    Sprawdza貫m nastawnik biegu ja這wego ( czysty) , mierzy貫m czujniki temperatur i mierz po 240- 300Ω na rozgrzanym silniku , sprawdza貫m czy nie ma problem闚 z podci郾ieniem jest OK , przepustnica si mierzy 4,7kΩ . I nic obroty na benzynie stoj na 2000 .

    A tu nagle odkry貫m 瞠 po prze陰czeniu na gaz obroty spadaj do 800 i wszystko jest OK , a po prze陰czeniu na benzyn natychmiast mam 2000rpm.

    I jeszcze jedno odkrycie gdy sinik jest wy陰czony i jest podane zasilanie na zap這n to nastawnik biegu ja這wego si przestawia ( czasami ) . Dlaczego? I sk康 sygna na jego wysterowanie je瞠li silnik nie pracuje.
    Jakie porady od do鈍iadczonych koleg闚?
  • e-mierniki
  • e-mierniki
  • #3
    瘸這sna udr瘯a
    Level 33  
    jotko wrote:
    a po prze陰czeniu na benzyn natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedzia貫. Problem z pod陰czeniem instalacji gazowej.
  • #4
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku


    Tak poniewa jak spogl康am na ci璕no gazu to widz , 瞠 popycha je nastawnik biegu ja這wego i stopniowo reguluje obrotami schodzac do 1600.

    Quote:
    a po prze陰czeniu na benzyn natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedzia貫. Problem z pod陰czeniem instalacji gazowej.

    Do嗆 ciekawa teoria ,ale nie realna. Mam gaz od 10 lat i nie by這 problem闚.
  • #7
    瘸這sna udr瘯a
    Level 33  
    Rozumiem, 瞠 problem tkwi w tym, 瞠 nie masz czym zdiagnozowa. Podgl康aj帷 parametry rzeczywiste w momencie prze陰czenia na gaz wszystko si oka瞠. Dalej twierdz, 瞠 problem z gazem.
  • #8
    jotko
    Level 21  
    Zadaj sobie pytanie w jakim celu do sondy Lambda jest wpi皻a instalacja gazowa ( w br您owy przew鏚 mam wpi皻e dwa kabelki niebieski i zielony kt鏎y idzie do sterownika instalacji gazowej).
    Czy sterownik instalacji gazowej symuluje sygna sondy gdy jestem "na gazie".
    A podczas jazdy na benzynie mam sygna rzeczywisty z sondy - czyli brak sygna逝.

    Ale je瞠li by豉by uszkodzona sonda to by造by problemy z odpaleniem . A tu pali raz za razem ale ma wysokie obroty.

    Ad diagnostyki . By造 pr鏏y kiedy z pod陰czeniem ale sterownik si nie komunikowa.
    U篡wa貫m programu na kompie oraz urz康ze mobilnych. Wi璚 na dzi stosuje tradycyjne metody.
  • #9
    瘸這sna udr瘯a
    Level 33  
    jotko wrote:
    w jakim celu do sondy Lambda jest wpi皻a instalacja gazowa
    W tym samym celu co i do sterownika benzyny. Koryguje sk豉d mieszanki na podstawie sygna逝 z sondy. Dalsze wnioski b喚dne. Tak瞠 dotycz帷e diagnostyki.
    jotko wrote:
    By造 pr鏏y kiedy z pod陰czeniem
    jotko wrote:
    Wi璚 na dzi stosuje tradycyjne metody.
    Kto jak kto ale Ty (s康z帷 po specjalno軼i) powiniene wiedzie, 瞠 system zasilania silnika jest sterowany elektronicznie, wi璚 diagnozowa go mo積a przy pomocy urz康ze do tego zrobionych.
  • #11
    瘸這sna udr瘯a
    Level 33  
    Po prze陰czeniu na benzyn z bli瞠j nie wyja郾ionych powod闚, sterownik gazu podaje napi璚ie na czujnik temperatury. Na przyk豉d. Wtedy obroty wzrastaj jak dla silnika zimnego. Spos鏏 sprawdzenia to badanie napi璚ia w takich miejscach przy u篡ciu multimetru. Clipem by這 by mniej inwazyjnie, szybciej i pewniej, bo chcemy wiedzie jakie parametry widzi sterownik.
  • #12
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    sterownik gazu podaje napi璚ie na czujnik temperatury.

    Pytanie na kt鏎y czujnik temperatury?

    Przegl康a貫m t instalacj ( gazow ) kilka razy i wiem 瞠 jest wpi皻a w sygna z po這瞠nia przepustnicy ( jeden kabel), w sond Lambda szeregowo, w elektrozaw鏎 paliwa szeregowo , oraz zawijka "cewka ' na kablu WN przed palcem rozdzielacza.

    W tygodniu zmierz sygna z sondy Lambda ju za sterownikiem gazu podczas jak auto b璠zie zasilane z benzyny oraz z gazu.
    Zdaje si powinna by to warto嗆 0,1V do 0,8V mierzona do masy.
  • #14
    瘸這sna udr瘯a
    Level 33  
    Wygl康a na to, 瞠 jak dobry re篡ser dozujesz informacje by pobudzi ciekawo嗆 i zainteresowanie. Ja pisz o napi璚iu na czujniku temperatury, Ty mierzysz na sondzie. Warto嗆 napi璚ia sondy, zak豉daj帷, 瞠 pomiar wykona貫 uczciwie, potwierdza moje przypuszczenia. Lecz ci庵le s to poszlaki. Czekam w "napi璚iu" na wynik.
  • #15
    jotko
    Level 21  
    Ja te szukam rozwi您ania. DDT 2000 nie 陰czy si z moim ECU.
    Mo瞠 CLIP ale musz poszuka u znajomych.

    Przeczyta貫m setki post闚 . Porad jest masa ale 瘸dna zako鎍zona nie jest konkretn odpowiedzi. A jak ju kto si pod陰czy to nie pisze do czego i jaki rocznik.
    Np "pod陰czy貫m sie i widze... " ale do jakiego ECU i rocznik ju z nie pisze,....

    Czujnik temperatury to jest nast瘼ny krok. Instalacja gazowa go nie widzi wiec po prze陰czeniu na gaz jest OK.
  • #16
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    Ja pisz o napi璚iu na czujniku temperatury

    Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na z陰czu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacj.
    Od陰czy貫m wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie.

    Pomierzy貫m sygna z czujnika ci郾ienia zasysanego powietrza( podci郾ienie) i mam warto嗆 1V , od陰czy貫m w篹yk 5V a tu obroty spad造 .
    Zacz掖em pomiary :
    - silnik nie pracuje , w篹yk zdj皻y, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygna 5V
    - silnik pracuje , w篹yk zdj皻y, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygna 5V , obroty 800
    - silnik pracuje , w篹yk zapi皻y, zasilanie podane na czujnik 5V ,sygna 1V , obroty 2000 !
    - jw ale w篹yk zdj皻y , pod陰czam w篹yk ( od spuszczania wina) "usta usta " i
    zasysaj帷 powietrza mam 5V , 4,5V stopniowo do 2,5V obroty spadaj i przy oko這 2,5 do 2V sygna逝 z czujnika mam 1000obr.

    Zdejmuje obudow filtra powietrza powtarzam ostatni test to samo.

    Czy瘺y czujnik si rozkalibrowa . My郵e 瞠 nie , jutro prze這輳 od brata.
    A mo瞠 zawory na ssaniu maja du瞠 luzy??

    Jaka diagnoza / wnioski koleg闚 na forum?


    U mnie czujnik 876.... 1bar
  • #17
    robert199
    Level 21  
    czujnik powinien byc ok.
    cos nie tak ze szczelnosci dolotu.
    twierdziszz, ze silniczek krokowy sie ustawia po w陰czeniu w maxymalne po這瞠nie, czyli w czasie pracy silnnika musi sie poruszac i regulowac.
    zr鏏 tak:
    wyjmij krokowca ustaw go tak aby by w pozycji "przepustnica jak najbardziej zamknieta" nie pod豉czaj kostki do niego i wtedy sprawdz jakie beda obroty.
    jak dalej za wysokie to szukaj dzuru w dolocie
  • #18
    jotko
    Level 21  
    Witam
    Czy kto mo瞠 poda wymiar uszczelki od podgrzewacza powietrza zamontowanego w kolektorze ss帷ym. Jest p瘯ni皻a i widac to po zdj璚iu przepustnicy.
    Niestety dost瘼 jest od spodu auta i chc t akcj demonta簑 i instalacji dokona za jednym podej軼iem. Kod silnika E7J Renault megane I - wysokie obroty na ja這wym na benzynie.
  • #19
    jotko
    Level 21  
    Poniewaz nie znalaz貫m nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mog貫m go zdeinstalowa od strony podwozia to u篡貫m silikony uszczelniaj帷 te grzalk.

    Na dzis jest ok .
    Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grza販e podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym.

    Temat zamkne za par dni . Moze kto b璠zie mia ptyania .
    -----------------------------------------------------------------
    Do postu poni瞠j:

    Za堯 rurk na czujnik podci郾ienia i przy w陰czonym silniku ( obroty 4000 jak piszesz ) spr鏏uj odci庵n望 powietrze ustami.
    Je瞠li obroty b璠 spada oznacza to 瞠 czujnik "MAP sensor" sprawny , a masz nieszczelno嗆 w uk豉dzie podci郾ienia.
  • #20
    magda199002
    Level 2  
    Witam mam ten sam problem z moja meganka tylko ze walcze z tym od 3 tygodni obroty 4000 czy na zimnym czy na cieplym, podjechalam do kolesia ktory od reki zrobil mi silnik krokowy ustawil mi go pojezdzilam 2 dni i znowu na nowo jazda, oring stopiony, tylko gdzie jest jeszcze problem? przepustnica? tyle mechanikow a raczej pseudo odwiedzilam probowali mi wcisnac jakies bajki, ze dziura w silniku ze cos tam jeszcze. prosze o jaka pomoc jak ktos mial taki problem z tymi obrotami