Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane I - wysokie obroty na jałowym na benzynie.

jotko 06 Kwi 2013 16:35 13995 19
  • #1 06 Kwi 2013 16:35
    jotko
    Poziom 19  

    Witam

    Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotyczące problemu jak w tytule.

    Problem podobny jak u kolegi z megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku.

    Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG.
    Problem polega na tym że jak włączę stacyjkę to tzw silnik krokowy czyli ( NASTAWNIK BIEGU JAŁOWEGO ) przestawia się przed startem sinika i tak pozostaje. Czyli prawidłowo ponieważ silnik jest zimny.
    Ale obroty na benzynie utrzymują się pomiedzy na 1600 - 2000rpm niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.

    Sprawdzałem nastawnik biegu jałowego ( czysty) , mierzyłem czujniki temperatur i mierzą po 240- 300Ω na rozgrzanym silniku , sprawdzałem czy nie ma problemów z podciśnieniem jest OK , przepustnica się mierzy 4,7kΩ . I nic obroty na benzynie stoją na 2000 .

    Aż tu nagle odkryłem że po przełączeniu na gaz obroty spadają do 800 i wszystko jest OK , a po przełączeniu na benzynę natychmiast mam 2000rpm.

    I jeszcze jedno odkrycie gdy sinik jest wyłączony i jest podane zasilanie na zapłon to nastawnik biegu jałowego się przestawia ( czasami ) . Dlaczego? I skąd sygnał na jego wysterowanie jeżeli silnik nie pracuje.
    Jakieś porady od doświadczonych kolegów?

  • Fibaro
  • #2 06 Kwi 2013 17:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego jestes pewien że to silnik krokowy podnosi ci obroty? A nie lewe powietrze, lub niedomknięta przepustnica.

  • #3 06 Kwi 2013 17:21
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    jotko napisał:
    a po przełączeniu na benzynę natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedziałeś. Problem z podłączeniem instalacji gazowej.

  • #4 06 Kwi 2013 18:07
    jotko
    Poziom 19  

    Cytat:
    megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku


    Tak ponieważ jak spoglądam na cięgno gazu to widzę , że popycha je nastawnik biegu jałowego i stopniowo reguluje obrotami schodzac do 1600.

    Cytat:
    a po przełączeniu na benzynę natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedziałeś. Problem z podłączeniem instalacji gazowej.

    Dość ciekawa teoria ,ale nie realna. Mam gaz od 10 lat i nie było problemów.

  • #5 06 Kwi 2013 18:51
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego masz jednopunkta czy wielopunkta bo były takie i takie?

  • Fibaro
  • #6 06 Kwi 2013 20:51
    jotko
    Poziom 19  

    Jednopunkt czyli monowtrysk.

    A i jeszcze nie działa mi od jesieni prędkosciomierz , Skorodowane złącze w gnieździe. Ale problem z obrotami jest od tygodnia.

  • #7 06 Kwi 2013 21:32
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Rozumiem, że problem tkwi w tym, że nie masz czym zdiagnozować. Podglądając parametry rzeczywiste w momencie przełączenia na gaz wszystko się okaże. Dalej twierdzę, że problem z gazem.

  • #8 06 Kwi 2013 22:20
    jotko
    Poziom 19  

    Zadaję sobie pytanie w jakim celu do sondy Lambda jest wpięta instalacja gazowa ( w brązowy przewód mam wpięte dwa kabelki niebieski i zielony który idzie do sterownika instalacji gazowej).
    Czy sterownik instalacji gazowej symuluje sygnał sondy gdy jestem "na gazie".
    A podczas jazdy na benzynie mam sygnał rzeczywisty z sondy - czyli brak sygnału.

    Ale jeżeli byłaby uszkodzona sonda to byłyby problemy z odpaleniem . A tu pali raz za razem ale ma wysokie obroty.

    Ad diagnostyki . Były próby kiedyś z podłączeniem ale sterownik się nie komunikował.
    Używałem programu na kompie oraz urządzeń mobilnych. Więc na dziś stosuje tradycyjne metody.

  • #9 06 Kwi 2013 22:45
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    jotko napisał:
    w jakim celu do sondy Lambda jest wpięta instalacja gazowa
    W tym samym celu co i do sterownika benzyny. Koryguje skład mieszanki na podstawie sygnału z sondy. Dalsze wnioski błędne. Także dotyczące diagnostyki.
    jotko napisał:
    Były próby kiedyś z podłączeniem
    jotko napisał:
    Więc na dziś stosuje tradycyjne metody.
    Kto jak kto ale Ty (sądząc po specjalności) powinieneś wiedzieć, że system zasilania silnika jest sterowany elektronicznie, więc diagnozować go można przy pomocy urządzeń do tego zrobionych.

  • #10 06 Kwi 2013 22:58
    jotko
    Poziom 19  

    To wróćmy do podstawowego pytania . Na benzynie mam 2000rpm a jak włączę gaz to już 800rpm.

    Gdzie jest usterka .?

    Mozna porady uzasadniać. Taka prośba.

  • Fibaro
  • #11 06 Kwi 2013 23:10
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Po przełączeniu na benzynę z bliżej nie wyjaśnionych powodów, sterownik gazu podaje napięcie na czujnik temperatury. Na przykład. Wtedy obroty wzrastają jak dla silnika zimnego. Sposób sprawdzenia to badanie napięcia w takich miejscach przy użyciu multimetru. Clipem było by mniej inwazyjnie, szybciej i pewniej, bo chcemy wiedzieć jakie parametry widzi sterownik.

  • #12 07 Kwi 2013 09:56
    jotko
    Poziom 19  

    Cytat:
    sterownik gazu podaje napięcie na czujnik temperatury.

    Pytanie na który czujnik temperatury?

    Przeglądałem tą instalację ( gazową ) kilka razy i wiem że jest wpięta w sygnał z położenia przepustnicy ( jeden kabel), w sondę Lambda szeregowo, w elektrozawór paliwa szeregowo , oraz zawijka "cewka ' na kablu WN przed palcem rozdzielacza.

    W tygodniu zmierzę sygnał z sondy Lambda już za sterownikiem gazu podczas jak auto będzie zasilane z benzyny oraz z gazu.
    Zdaje się powinna być to wartość 0,1V do 0,8V mierzona do masy.

  • #13 11 Kwi 2013 07:34
    jotko
    Poziom 19  

    Sonda Lambda na bezynie przed startem 0,05V , a odpaleniu 0,6V do 0,8V czyli bogata mieszanka.Ale juz sinik pracuuje na podwyższonych obrotach.
    Po przełączeniu na gaz wartość z sondy spada niemalże do zera i obroty do 800rpm.

  • #14 12 Kwi 2013 22:23
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Wygląda na to, że jak dobry reżyser dozujesz informacje by pobudzić ciekawość i zainteresowanie. Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury, Ty mierzysz na sondzie. Wartość napięcia sondy, zakładając, że pomiar wykonałeś uczciwie, potwierdza moje przypuszczenia. Lecz ciągle są to poszlaki. Czekam w "napięciu" na wynik.

  • #15 13 Kwi 2013 21:52
    jotko
    Poziom 19  

    Ja też szukam rozwiązania. DDT 2000 nie łączy się z moim ECU.
    Może CLIP ale muszę poszukać u znajomych.

    Przeczytałem setki postów . Porad jest masa ale żadna zakończona nie jest konkretną odpowiedzią. A jak już ktoś się podłączył to nie pisze do czego i jaki rocznik.
    Np "podłączyłem sie i widze... " ale do jakiego ECU i rocznik ju z nie pisze,....

    Czujnik temperatury to jest następny krok. Instalacja gazowa go nie widzi wiec po przełączeniu na gaz jest OK.

  • #16 15 Kwi 2013 20:53
    jotko
    Poziom 19  

    Cytat:
    Ja piszę o napięciu na czujniku temperatury

    Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na złączu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacją.
    Odłączyłem wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie.

    Pomierzyłem sygnał z czujnika ciśnienia zasysanego powietrza( podciśnienie) i mam wartość 1V , odłączyłem wężyk 5V a tu obroty spadły .
    Zacząłem pomiary :
    - silnik nie pracuje , wężyk zdjęty, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygnał 5V
    - silnik pracuje , wężyk zdjęty, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygnał 5V , obroty 800
    - silnik pracuje , wężyk zapięty, zasilanie podane na czujnik 5V ,sygnał 1V , obroty 2000 !
    - jw ale wężyk zdjęty , podłączam wężyk ( od spuszczania wina) "usta usta " i
    zasysając powietrza mam 5V , 4,5V stopniowo do 2,5V obroty spadają i przy około 2,5 do 2V sygnału z czujnika mam 1000obr.

    Zdejmuje obudowę filtra powietrza powtarzam ostatni test to samo.

    Czyżby czujnik się rozkalibrował . Myśle że nie , jutro przełożę od brata.
    A może zawory na ssaniu maja duże luzy??

    Jakaś diagnoza / wnioski kolegów na forum?


    U mnie czujnik 876.... 1bar

  • #17 15 Kwi 2013 21:14
    robert199
    Poziom 21  

    czujnik powinien byc ok.
    cos nie tak ze szczelnoscią dolotu.
    twierdziszz, ze silniczek krokowy sie ustawia po włączeniu w maxymalne położenie, czyli w czasie pracy silnnika musi sie poruszac i regulowac.
    zrób tak:
    wyjmij krokowca ustaw go tak aby był w pozycji "przepustnica jak najbardziej zamknieta" nie podłaczaj kostki do niego i wtedy sprawdz jakie beda obroty.
    jak dalej za wysokie to szukaj dzuru w dolocie

  • #18 19 Kwi 2013 18:42
    jotko
    Poziom 19  

    Witam
    Czy ktoś może podać wymiar uszczelki od podgrzewacza powietrza zamontowanego w kolektorze ssącym. Jest pęknięta i widac to po zdjęciu przepustnicy.
    Niestety dostęp jest od spodu auta i chcę tą akcję demontażu i instalacji dokonać za jednym podejściem. Kod silnika E7J Renault megane I - wysokie obroty na jałowym na benzynie.

  • #19 24 Kwi 2013 09:10
    jotko
    Poziom 19  

    Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę.

    Na dzis jest ok .
    Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym.

    Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania .
    -----------------------------------------------------------------
    Do postu poniżej:

    Załóż rurkę na czujnik podciśnienia i przy włączonym silniku ( obroty 4000 jak piszesz ) spróbuj odciągnąć powietrze ustami.
    Jeżeli obroty będą spadać oznacza to że czujnik "MAP sensor" sprawny , a masz nieszczelność w układzie podciśnienia.

  • #20 03 Cze 2013 21:02
    magda199002
    Poziom 2  

    Witam mam ten sam problem z moja meganka tylko ze walcze z tym od 3 tygodni obroty 4000 czy na zimnym czy na cieplym, podjechalam do kolesia ktory od reki zrobil mi silnik krokowy ustawil mi go pojezdzilam 2 dni i znowu na nowo jazda, oring stopiony, tylko gdzie jest jeszcze problem? przepustnica? tyle mechanikow a raczej pseudo odwiedzilam probowali mi wcisnac jakies bajki, ze dziura w silniku ze cos tam jeszcze. prosze o jaka pomoc jak ktos mial taki problem z tymi obrotami

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo