Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault megane I - wysokie obroty na ja³owym na benzynie.

jotko 06 Apr 2013 16:35 19518 19
e-mierniki
  • #1
    jotko
    Level 21  
    Witam

    Od kilku dni przeczesuje forum w necie dotycz±ce problemu jak w tytule.

    Problem podobny jak u kolegi z megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku.

    Renault Megane I 98` 1,4 8V z LPG.
    Problem polega na tym ¿e jak w³±czê stacyjkê to tzw silnik krokowy czyli ( NASTAWNIK BIEGU JA£OWEGO ) przestawia siê przed startem sinika i tak pozostaje. Czyli prawid³owo poniewa¿ silnik jest zimny.
    Ale obroty na benzynie utrzymuj± siê pomiedzy na 1600 - 2000rpm niezale¿nie czy silnik jest zimny czy rozgrzany.

    Sprawdza³em nastawnik biegu ja³owego ( czysty) , mierzy³em czujniki temperatur i mierz± po 240- 300Ω na rozgrzanym silniku , sprawdza³em czy nie ma problemów z podci¶nieniem jest OK , przepustnica siê mierzy 4,7kΩ . I nic obroty na benzynie stoj± na 2000 .

    A¿ tu nagle odkry³em ¿e po prze³±czeniu na gaz obroty spadaj± do 800 i wszystko jest OK , a po prze³±czeniu na benzynê natychmiast mam 2000rpm.

    I jeszcze jedno odkrycie gdy sinik jest wy³±czony i jest podane zasilanie na zap³on to nastawnik biegu ja³owego siê przestawia ( czasami ) . Dlaczego? I sk±d sygna³ na jego wysterowanie je¿eli silnik nie pracuje.
    Jakie¶ porady od do¶wiadczonych kolegów?
  • e-mierniki
  • e-mierniki
  • #3
    ¿a³osna udrêka
    Level 33  
    jotko wrote:
    a po prze³±czeniu na benzynê natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedzia³e¶. Problem z pod³±czeniem instalacji gazowej.
  • #4
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    megane 96r 1.6 8v - wysokie obroty na rozgrzanym silniku


    Tak poniewa¿ jak spogl±dam na ciêgno gazu to widzê , ¿e popycha je nastawnik biegu ja³owego i stopniowo reguluje obrotami schodzac do 1600.

    Quote:
    a po prze³±czeniu na benzynê natychmiast mam 2000rpm
    Sam sobie odpowiedzia³e¶. Problem z pod³±czeniem instalacji gazowej.

    Do¶æ ciekawa teoria ,ale nie realna. Mam gaz od 10 lat i nie by³o problemów.
  • #7
    ¿a³osna udrêka
    Level 33  
    Rozumiem, ¿e problem tkwi w tym, ¿e nie masz czym zdiagnozowaæ. Podgl±daj±c parametry rzeczywiste w momencie prze³±czenia na gaz wszystko siê oka¿e. Dalej twierdzê, ¿e problem z gazem.
  • #8
    jotko
    Level 21  
    Zadajê sobie pytanie w jakim celu do sondy Lambda jest wpiêta instalacja gazowa ( w br±zowy przewód mam wpiête dwa kabelki niebieski i zielony który idzie do sterownika instalacji gazowej).
    Czy sterownik instalacji gazowej symuluje sygna³ sondy gdy jestem "na gazie".
    A podczas jazdy na benzynie mam sygna³ rzeczywisty z sondy - czyli brak sygna³u.

    Ale je¿eli by³aby uszkodzona sonda to by³yby problemy z odpaleniem . A tu pali raz za razem ale ma wysokie obroty.

    Ad diagnostyki . By³y próby kiedy¶ z pod³±czeniem ale sterownik siê nie komunikowa³.
    U¿ywa³em programu na kompie oraz urz±dzeñ mobilnych. Wiêc na dzi¶ stosuje tradycyjne metody.
  • #9
    ¿a³osna udrêka
    Level 33  
    jotko wrote:
    w jakim celu do sondy Lambda jest wpiêta instalacja gazowa
    W tym samym celu co i do sterownika benzyny. Koryguje sk³ad mieszanki na podstawie sygna³u z sondy. Dalsze wnioski b³êdne. Tak¿e dotycz±ce diagnostyki.
    jotko wrote:
    By³y próby kiedy¶ z pod³±czeniem
    jotko wrote:
    Wiêc na dzi¶ stosuje tradycyjne metody.
    Kto jak kto ale Ty (s±dz±c po specjalno¶ci) powiniene¶ wiedzieæ, ¿e system zasilania silnika jest sterowany elektronicznie, wiêc diagnozowaæ go mo¿na przy pomocy urz±dzeñ do tego zrobionych.
  • #11
    ¿a³osna udrêka
    Level 33  
    Po prze³±czeniu na benzynê z bli¿ej nie wyja¶nionych powodów, sterownik gazu podaje napiêcie na czujnik temperatury. Na przyk³ad. Wtedy obroty wzrastaj± jak dla silnika zimnego. Sposób sprawdzenia to badanie napiêcia w takich miejscach przy u¿yciu multimetru. Clipem by³o by mniej inwazyjnie, szybciej i pewniej, bo chcemy wiedzieæ jakie parametry widzi sterownik.
  • #12
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    sterownik gazu podaje napiêcie na czujnik temperatury.

    Pytanie na który czujnik temperatury?

    Przegl±da³em t± instalacjê ( gazow± ) kilka razy i wiem ¿e jest wpiêta w sygna³ z po³o¿enia przepustnicy ( jeden kabel), w sondê Lambda szeregowo, w elektrozawór paliwa szeregowo , oraz zawijka "cewka ' na kablu WN przed palcem rozdzielacza.

    W tygodniu zmierzê sygna³ z sondy Lambda ju¿ za sterownikiem gazu podczas jak auto bêdzie zasilane z benzyny oraz z gazu.
    Zdaje siê powinna byæ to warto¶æ 0,1V do 0,8V mierzona do masy.
  • #14
    ¿a³osna udrêka
    Level 33  
    Wygl±da na to, ¿e jak dobry re¿yser dozujesz informacje by pobudziæ ciekawo¶æ i zainteresowanie. Ja piszê o napiêciu na czujniku temperatury, Ty mierzysz na sondzie. Warto¶æ napiêcia sondy, zak³adaj±c, ¿e pomiar wykona³e¶ uczciwie, potwierdza moje przypuszczenia. Lecz ci±gle s± to poszlaki. Czekam w "napiêciu" na wynik.
  • #15
    jotko
    Level 21  
    Ja te¿ szukam rozwi±zania. DDT 2000 nie ³±czy siê z moim ECU.
    Mo¿e CLIP ale muszê poszukaæ u znajomych.

    Przeczyta³em setki postów . Porad jest masa ale ¿adna zakoñczona nie jest konkretn± odpowiedzi±. A jak ju¿ kto¶ siê pod³±czy³ to nie pisze do czego i jaki rocznik.
    Np "pod³±czy³em sie i widze... " ale do jakiego ECU i rocznik ju z nie pisze,....

    Czujnik temperatury to jest nastêpny krok. Instalacja gazowa go nie widzi wiec po prze³±czeniu na gaz jest OK.
  • #16
    jotko
    Level 21  
    Quote:
    Ja piszê o napiêciu na czujniku temperatury

    Czujnik sprawdzony , rezystancja ujemna zmierzona na z³±czu ECO. Jest OK zgodny ze specyfikacj±.
    Od³±czy³em wszystkie wtyczki i zasilanie elektryczne gazu. Nadal obroty wysokie.

    Pomierzy³em sygna³ z czujnika ci¶nienia zasysanego powietrza( podci¶nienie) i mam warto¶æ 1V , od³±czy³em wê¿yk 5V a tu obroty spad³y .
    Zacz±³em pomiary :
    - silnik nie pracuje , wê¿yk zdjêty, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygna³ 5V
    - silnik pracuje , wê¿yk zdjêty, zasilanie na czujnik podane 5V ,sygna³ 5V , obroty 800
    - silnik pracuje , wê¿yk zapiêty, zasilanie podane na czujnik 5V ,sygna³ 1V , obroty 2000 !
    - jw ale wê¿yk zdjêty , pod³±czam wê¿yk ( od spuszczania wina) "usta usta " i
    zasysaj±c powietrza mam 5V , 4,5V stopniowo do 2,5V obroty spadaj± i przy oko³o 2,5 do 2V sygna³u z czujnika mam 1000obr.

    Zdejmuje obudowê filtra powietrza powtarzam ostatni test to samo.

    Czy¿by czujnik siê rozkalibrowa³ . My¶le ¿e nie , jutro prze³o¿ê od brata.
    A mo¿e zawory na ssaniu maja du¿e luzy??

    Jaka¶ diagnoza / wnioski kolegów na forum?


    U mnie czujnik 876.... 1bar
  • #17
    robert199
    Level 21  
    czujnik powinien byc ok.
    cos nie tak ze szczelnosci± dolotu.
    twierdziszz, ze silniczek krokowy sie ustawia po w³±czeniu w maxymalne po³o¿enie, czyli w czasie pracy silnnika musi sie poruszac i regulowac.
    zrób tak:
    wyjmij krokowca ustaw go tak aby by³ w pozycji "przepustnica jak najbardziej zamknieta" nie pod³aczaj kostki do niego i wtedy sprawdz jakie beda obroty.
    jak dalej za wysokie to szukaj dzuru w dolocie
  • #18
    jotko
    Level 21  
    Witam
    Czy kto¶ mo¿e podaæ wymiar uszczelki od podgrzewacza powietrza zamontowanego w kolektorze ss±cym. Jest pêkniêta i widac to po zdjêciu przepustnicy.
    Niestety dostêp jest od spodu auta i chcê t± akcjê demonta¿u i instalacji dokonaæ za jednym podej¶ciem. Kod silnika E7J Renault megane I - wysokie obroty na ja³owym na benzynie.
  • #19
    jotko
    Level 21  
    Poniewaz nie znalaz³em nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mog³em go zdeinstalowaæ od strony podwozia to u¿y³em silikony uszczelniaj±c te grzalkê.

    Na dzis jest ok .
    Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grza³ce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym.

    Temat zamkne za parê dni . Moze kto¶ bêdzie mia³ ptyania .
    -----------------------------------------------------------------
    Do postu poni¿ej:

    Za³ó¿ rurkê na czujnik podci¶nienia i przy w³±czonym silniku ( obroty 4000 jak piszesz ) spróbuj odci±gn±æ powietrze ustami.
    Je¿eli obroty bêd± spadaæ oznacza to ¿e czujnik "MAP sensor" sprawny , a masz nieszczelno¶æ w uk³adzie podci¶nienia.
  • #20
    magda199002
    Level 2  
    Witam mam ten sam problem z moja meganka tylko ze walcze z tym od 3 tygodni obroty 4000 czy na zimnym czy na cieplym, podjechalam do kolesia ktory od reki zrobil mi silnik krokowy ustawil mi go pojezdzilam 2 dni i znowu na nowo jazda, oring stopiony, tylko gdzie jest jeszcze problem? przepustnica? tyle mechanikow a raczej pseudo odwiedzilam probowali mi wcisnac jakies bajki, ze dziura w silniku ze cos tam jeszcze. prosze o jaka pomoc jak ktos mial taki problem z tymi obrotami