Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf3,VW,AEE,Sonda lambda - Ocena pracy sondy z wykresu VAG -sonda się kończy?

Misiek-K 07 Kwi 2013 10:51 10125 9
  • #1 07 Kwi 2013 10:51
    Misiek-K
    Poziom 6  

    Witam.

    Potrzebuję pomocy z diagnostyką sondy lambda. Ponieważ jest to wydatek trochę większy niż parę/paredziesiąt złotych to nie chcę odrazu w ciemno kupować.

    Problem jest taki:
    Sonda po przejechaniu kilkunastu kilometrów ciągle pokazuje błąd w VAG-u:
    Błąd sondy lambda sygnał za słaby - błąd sporadyczny.

    Raz też miałem bląd : blad sondy lambda zwarcie do plusa.

    Spalanie nie wzrosło jak dotychczas, z czego wnioskuję, że być może sonda chodzi, ale już powoli wysiada.

    Wiem, że sonda powinna wskazywać napiecie pomiedzy 0,1 do 0,9V. I też wyczytałem, ze jeżeli sonda daje przez pewien czas cały czas napiecie w okolicach 0,45V to jest ona w tym momencie nie dzialająca i ecu ustawia wartość lambda na 1.

    Zamieszczam zdjęcia i krótkie filmiki z Vaga dotyczące pracy sondy podczas przejazdu 25 km (trasa) ze zmianą kilkukrotną LPG-Benzyna. Zadnych zmian na wykresie związanych ze zmianą lpg-benzyna nie zaobserowałem.


    Filmy wrzucone na youtube.com:

    http://www.youtube.com/watch?v=5NROwNiMoeEl
    http://www.youtube.com/watch?v=0JOuDjfYs1Y
    http://www.youtube.com/watch?v=vUrp5QRlnzA


    Zdjęcia:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d3425bab8cac9d4.html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19a95b1914f987ed.html#

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f091345c6ad87fc.html#

    Prosiłbym o pomoc w ocenie jej pracy.

    0 9
  • #2 07 Kwi 2013 14:22
    KALI
    Poziom 17  

    Jeśli skasowałeś błędy, i na PB one powrociły, to raczej stawiałbym na kończącą się sonde. Z tego co pamiętam to w AEE dość dobrze pracują sondy uniwersalne.

    0
  • #3 07 Kwi 2013 15:11
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    KALI napisał:
    Z tego co pamiętam to w AEE dość dobrze pracują sondy uniwersalne.

    Co oznacza dla Ciebie pojęcie sonda uniwersalna?
    Zrób pomiar tylko na PB.
    Pokaż jak sonda zachowuje się na stałych obrotach, jak przy nagłym wciśnięciu gazu w podłogę i przy schodzeniu z wysokich obrotów do biegu jałowego (pedał gazu puszczony).
    Silnik ma być zagrzany.
    Zmień ten program na jakiś inny bo widać że ten ma jakieś problemy.
    Na 3 filmie na początku widać że sonda działa prawidłowo, reszta jest jakaś taka chaotyczna i nie wiadomo czy to PB czy LPG i co robisz z pedałem gazu.

    0
  • #4 25 Kwi 2013 11:36
    Misiek-K
    Poziom 6  

    grala1 napisał:

    Zrób pomiar tylko na PB.
    Pokaż jak sonda zachowuje się na stałych obrotach, jak przy nagłym wciśnięciu gazu w podłogę i przy schodzeniu z wysokich obrotów do biegu jałowego (pedał gazu puszczony).
    Silnik ma być zagrzany.


    Odnawiam temat. Robiłem pomiary. Zrobiłem przejazd 10 kilometrowy w tę i z powrotem w jedną stronę tylko na benzynie, z powrotem tylko na LPG. Zrobiłem nagranie z Vag.Com 311.2. (Zmieniłem program, vag jest lepszy i chodzi stabilnie).

    Silnik zagrzany.

    Na filmie widać momenty kiedy wciskam gaz praktycznie do podłogi po bloku danych Engine Load (w granicach 70 80%).
    Widać kiedy odpuszczam gaz i jadę na biegu hamując silnikiem (czas wtrysku 0 ms i lambda 0v).
    W notatniku obok okna programu wpisałem na jakim paliwie jadę.

    Link do filmiku na Youtube.com

    Mniej więcej od połowy zmiana na LPG.

    Wniosek mój taki, że lambda oscyluje w granicach 0-0.6 Volta i nie chce przekroczyć granicy 0,6V nawet przy wcisnieciu pedalu w podloge i przyspieszaniu do 4000/5000 tysięcy obrotów.
    Czyli tak jakby nie dawała "mieszanka bogata".

    Prosiłbym obeznanych o zerknięcie na filmik.

    Do tego oczywiście błąd sondy lambda-sygnał za słaby-błąd sporadyczny.

    Zauważyłem ostatnio, że coś więcej pali. (mniej kilometrów przejechane na pełnej butli gazu) a jest wiosna i cieplej.

    0
  • #6 25 Kwi 2013 16:06
    Misiek-K
    Poziom 6  

    grala1 napisał:
    Silnik nie ciągnie lewego powietrza?


    Może być, że ciągnie, bo mam nieszczelność w którymś miejscu, w okolicach 3-ej 4-ej świecy i kolektora, może od wężyka lpg, próbowałem znaleść ale narazie mi się nie udało. W kazdym razie słychac nieszczelnośći (syczące jakby powietrze) czuć niespalną benzynę albo gaz w zależności od tego na którym paliwie pracuje.

    0
  • #7 25 Kwi 2013 16:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Najpierw napraw, potem pisz, zawracasz głowę a usterka nie usunięta!

    0
  • #8 25 Kwi 2013 17:16
    Misiek-K
    Poziom 6  

    Sorry, nie wiedziałem ze ta usterka może mieć wpływ na sondę. Gdybym wiedział to oczywiście starałbym się ją usunąć przed pytaniem o sondę.

    1
  • #9 05 Lip 2013 09:44
    pox
    Poziom 11  

    Witam,

    Podepnę się pod temat.
    Chciałbym zasięgnąć waszej porady, dotyczącej sondy lambda w Audi A4 1.8 ADR
    Od jakiegoś czasu, napięcie sondy pokazywane przez VAG-COM stoi na ok 0.45V. Czasami lekko się zmieni ostatnia cyfra po przecinku.

    Czy to jest objaw zużytej sondy i kwalifikuje się ona jedynie do wymiany, czy też problem może leżeć gdzie indziej, np uszkodzenie wiązki? tylko czy w takim przypadku wartość stała by na takim poziomie?

    Błędy jakie pokazuje vag to:

    00561 - Mixture Adaptation
    15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached (ten był gdy sonda jeszcze działała i do tej pory się pojawia)

    oraz drugi:

    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

    0