Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo - Nie odpala-brak ciśnienie paliwa

07 Kwi 2013 13:19 9153 12
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie forumowiczów.
    Problem jest złożony, dlatego zacznę od początku.
    Wyciągnąłem kilka dni temu silnik ze swojego stilo, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy, wymienić uszczelki pod obydwa kolektory, zaślepić EGR, wymienić rozrząd i uszczelnić wszelkie wycieki. Jako, że do zdjęcia kolektora dolotowego trzeba zdjąć pompę CR, to wykręciłem z niej regulator ciśnienia, a tam czarno, więc zdemontowaną pompę wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej. Zdemontowałem również wtryskiwacze i po odkręceniu cewek też w całości poszły do myjki. Wszystko myte najpierw w denaturacie, a później płókane i jeszcze raz myte w myjce w ropie. Po włożeniu silnika i poskładaniu wszystkiego do kupy auto nie odpala. Rozrusznik kręci dobrze, a auto nawet nie kichnie, nie ma dymu z wydechu, nie czuć nawet, żeby jakiekolwiek paliwo było podane do spalenia.
    Po podpięciu FES brak jakichkolwiek błędów. Zrobiłem podgląd parametrów i co wyszło- brak odczytu prędkości obrotowej silnika- wymieniony czujnik położenia wału i jest OK, ale auto dalej nie działa. Sprawdzając ciśnienie na listwie za pomocą FES okazało się, że wynosi ono 5.6bar. Wyjąłem pompę i rozkręciłem na części pierwsze- brak mechanicznych uszkodzeń. Rezystancja regulatora ciśnienia paliwa- 3.5 Ohm. Ma ktoś może jakieś pomysły? Powinienem być już tym autem w Anglii, a ja nie mogę go uruchomić. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam, ale zapomniałem podać podstawowe dane: silnik 1.9jtd 115KM
  • Poziom 42  
    Muszę przyznać, ze odważny jesteś w tym "rozkręcaniu"....
    Jak nie masz ciśnienia, to pompa CR do kosza....i wkładasz następną....
  • Poziom 14  
    Coś źle poskładałeś , lub uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia w CR, chyba że coś jeszcze uszkodziło się .
    A czy w czasie kręcenia FES pokazuje ciśnienie na CR?
  • Poziom 15  
    Rozkręcałem już kiedyś takie pompy. To jest pompa CP1- bardzo prosta w budowie. Mam takie małe pytanko: jak sprawdzić regulator ciśnienia na pompie? Zastanawia mnie to, bo po odkręceniu przewodu z pompy do listwy i przekręceniu stacyjki w pozycję 1 paliwo z pompy CR wylewa się pod pewnym ciśnieniem (ciśnienie z wstępnej pompy). Przy kręceniu rozrusznikiem wylewa się z takim samym ciśnieniem. Zatem wnioskuję, że może regulator ciśnienia jest cały czas otwarty i pompa nie może wytworzyć ciśnienia, ale z drugiej strony tak czy siak ciśnienie powinno wzrosnąć. Ja już nie mam pomysłów.
  • Poziom 15  
    Po podpięciu FESa i sprawdzeniu ciśnienia, wynosi ono 5.6bar. Podczas kręcenia rozrusznikiem nic się nie zmienia. Ciągle to samo ciśnienie. Po zakończeniu kręcenia ciśnienie czasem spada do 3.6 lub 1.8 bara.

    Dodano po 2 [godziny] 34 [minuty]:

    A nie jest Waszym zdaniem dziwne, że nie ma żadnego błędu o zbyt niskim ciśnieniu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A jesteś pewny, że masz właściwe odczyty z czujników?
  • Poziom 15  
    No właśnie nie do końca. Najgorsze jest to, że przed remontem palił na dotyk. Jak wyjechałem ze Szkocji, to po kilkuset kilometrach nagle go zdławiło i przez jakiś kilometr max. obroty były 2000 rpm, ale później wszystko wróciło do normy. Auto nie miało takiego kopa jak kiedyś i troszkę więcej paliło, ale jeżdziło do samego końca. Tak jak pisałem: odkręcając przewód ciśnieniowy za pompą nie ma wzrostu ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Dziękuję za tymczasowe sugestie. Nie ma opiłków w baku, wtryskiwacze wg mnie nie puszczają- ciśnienie prawie zerowe. Gdyby tak lały, to wg mnie byłoby czuć z wydechu. Jak mogę sprawdzić regulator? Zmierzyłem w nim tylko oporność- 3.5 Ohm. Przy próbie rozruchu i podglądzie wysterowania zaworu, wartrość zadana się zmienia, ale nie wiem, jak sprawdzić, czy faktycznie iglica w regulatorze się przesówa.
  • Poziom 15  
    Pompa z zaworem regulacyjnym poszła do sprawdzenia. Zobaczymy, co wyjdzie na teście.

    Dodano po 4 [godziny] 5 [minuty]:

    Pompa wtryskowa i regulator ciśnienia paliwa wróciły z testowania. Wszystko sprawne,a auto nadal nie pali.
  • Poziom 15  
    A mam prośbę. Mógłby ktoś sprawdzić, czy podczas kręcenia rozrusznikiem podnosi się wskazówka od obrotów silnika?
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany. Po myciu pompy resztki brudów poleciały na wtryskiwacze i dwa nie trzymały żadnego ciśnienia. Dziwne tylko, że nie było czuć żadnej ropy z wydechu. Wtryski rozebrane na części pierwsze, umyte, złożone i auto pali bez problemu. Nawet pracuje ciszej niż przed awarią. Dziękuję za wszelkią pomoc.