Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo - Nie odpala-brak ciśnienie paliwa

07 Apr 2013 13:19 9867 12
  • Level 16  
    Witam serdecznie forumowiczów.
    Problem jest złożony, dlatego zacznę od początku.
    Wyciągnąłem kilka dni temu silnik ze swojego stilo, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy, wymienić uszczelki pod obydwa kolektory, zaślepić EGR, wymienić rozrząd i uszczelnić wszelkie wycieki. Jako, że do zdjęcia kolektora dolotowego trzeba zdjąć pompę CR, to wykręciłem z niej regulator ciśnienia, a tam czarno, więc zdemontowaną pompę wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej. Zdemontowałem również wtryskiwacze i po odkręceniu cewek też w całości poszły do myjki. Wszystko myte najpierw w denaturacie, a później płókane i jeszcze raz myte w myjce w ropie. Po włożeniu silnika i poskładaniu wszystkiego do kupy auto nie odpala. Rozrusznik kręci dobrze, a auto nawet nie kichnie, nie ma dymu z wydechu, nie czuć nawet, żeby jakiekolwiek paliwo było podane do spalenia.
    Po podpięciu FES brak jakichkolwiek błędów. Zrobiłem podgląd parametrów i co wyszło- brak odczytu prędkości obrotowej silnika- wymieniony czujnik położenia wału i jest OK, ale auto dalej nie działa. Sprawdzając ciśnienie na listwie za pomocą FES okazało się, że wynosi ono 5.6bar. Wyjąłem pompę i rozkręciłem na części pierwsze- brak mechanicznych uszkodzeń. Rezystancja regulatora ciśnienia paliwa- 3.5 Ohm. Ma ktoś może jakieś pomysły? Powinienem być już tym autem w Anglii, a ja nie mogę go uruchomić. Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przepraszam, ale zapomniałem podać podstawowe dane: silnik 1.9jtd 115KM
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 42  
    Muszę przyznać, ze odważny jesteś w tym "rozkręcaniu"....
    Jak nie masz ciśnienia, to pompa CR do kosza....i wkładasz następną....
  • Level 14  
    Coś źle poskładałeś , lub uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia w CR, chyba że coś jeszcze uszkodziło się .
    A czy w czasie kręcenia FES pokazuje ciśnienie na CR?
  • Level 16  
    Rozkręcałem już kiedyś takie pompy. To jest pompa CP1- bardzo prosta w budowie. Mam takie małe pytanko: jak sprawdzić regulator ciśnienia na pompie? Zastanawia mnie to, bo po odkręceniu przewodu z pompy do listwy i przekręceniu stacyjki w pozycję 1 paliwo z pompy CR wylewa się pod pewnym ciśnieniem (ciśnienie z wstępnej pompy). Przy kręceniu rozrusznikiem wylewa się z takim samym ciśnieniem. Zatem wnioskuję, że może regulator ciśnienia jest cały czas otwarty i pompa nie może wytworzyć ciśnienia, ale z drugiej strony tak czy siak ciśnienie powinno wzrosnąć. Ja już nie mam pomysłów.
  • Level 16  
    Po podpięciu FESa i sprawdzeniu ciśnienia, wynosi ono 5.6bar. Podczas kręcenia rozrusznikiem nic się nie zmienia. Ciągle to samo ciśnienie. Po zakończeniu kręcenia ciśnienie czasem spada do 3.6 lub 1.8 bara.

    Dodano po 2 [godziny] 34 [minuty]:

    A nie jest Waszym zdaniem dziwne, że nie ma żadnego błędu o zbyt niskim ciśnieniu?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A jesteś pewny, że masz właściwe odczyty z czujników?
  • Level 16  
    No właśnie nie do końca. Najgorsze jest to, że przed remontem palił na dotyk. Jak wyjechałem ze Szkocji, to po kilkuset kilometrach nagle go zdławiło i przez jakiś kilometr max. obroty były 2000 rpm, ale później wszystko wróciło do normy. Auto nie miało takiego kopa jak kiedyś i troszkę więcej paliło, ale jeżdziło do samego końca. Tak jak pisałem: odkręcając przewód ciśnieniowy za pompą nie ma wzrostu ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem.
  • User removed account  
  • Level 16  
    Dziękuję za tymczasowe sugestie. Nie ma opiłków w baku, wtryskiwacze wg mnie nie puszczają- ciśnienie prawie zerowe. Gdyby tak lały, to wg mnie byłoby czuć z wydechu. Jak mogę sprawdzić regulator? Zmierzyłem w nim tylko oporność- 3.5 Ohm. Przy próbie rozruchu i podglądzie wysterowania zaworu, wartrość zadana się zmienia, ale nie wiem, jak sprawdzić, czy faktycznie iglica w regulatorze się przesówa.
  • Level 16  
    Pompa z zaworem regulacyjnym poszła do sprawdzenia. Zobaczymy, co wyjdzie na teście.

    Dodano po 4 [godziny] 5 [minuty]:

    Pompa wtryskowa i regulator ciśnienia paliwa wróciły z testowania. Wszystko sprawne,a auto nadal nie pali.
  • Level 16  
    A mam prośbę. Mógłby ktoś sprawdzić, czy podczas kręcenia rozrusznikiem podnosi się wskazówka od obrotów silnika?
  • Level 16  
    Problem rozwiązany. Po myciu pompy resztki brudów poleciały na wtryskiwacze i dwa nie trzymały żadnego ciśnienia. Dziwne tylko, że nie było czuć żadnej ropy z wydechu. Wtryski rozebrane na części pierwsze, umyte, złożone i auto pali bez problemu. Nawet pracuje ciszej niż przed awarią. Dziękuję za wszelkią pomoc.