Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Actros 1831 88r. - psrtyka, nie odpala, błąd MR 9963

imadl4 07 Apr 2013 14:49 3648 9
  • #1
    imadl4
    Level 10  
    Witam, wczoraj odebrałem samochód od mechanika po wymianie alternatora
    (regenerowany). Zajechałem na stacje żeby zatankować. Próbując zapalić sam. po zatankowaniu było tylko pstryknięcie, tak jakby było zwarcie. Dodam, że akumulatory były rozładowane i tuż przed zabraniem sam. podłączyli je do matki, żeby w ogóle zapalić. Samochód w końcu zapalił. Odjechałem, wyłączyłem 1 lub 2 razy i próbując znów zapalić, znów mam takie pstryknięcia w rozruszniku i w kostkach (tam gdzie bezpieczniki) i wyświetlił się błąd MR 9963 wyświetlał się też CODE. Co do CODE, to zdarzało mi się to już wielokrotnie, ale za chwile mogłem spokojnie zapalić samochód. Dziś pojechałem, żeby odpalić z innego kluczyka ale nic się nie działo. Wszystko gasło na konsoli. Może akumulator padł.
    Będę wdzięczny za pomoc.
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Jak pstryka, to podejrzana jest bateria.
    Ileż to roboty zmierzyć choćby napięcie.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    imadl4
    Level 10  
    Miałem nie raz rozł. baterie. Wystarczyło 15min i zapalał poźniej za każdym razem. Aku są dobre bo były sprawdzane no i wymieniony alternator.
    A co z tym transponderem? W Atego mieli ten sam problem i podobno może być to wina przekaźnika na rozruszniku. No i dlaczego nie czyta transpondera?
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Alternator zwyczajnie może nie ładować- ludzka rzecz.
    Przekaźnik możesz sobie sprawdzić, ale pyka i po mojemu na wskutek połączenia dużego prądu natepuje znaczny spadek napięcia w instalacji (marne baterie) wiec puszcza i pipieje też być może transponder.
    Przez internet wszystkiego nie da się ustalić, Sam możesz o wiele więcej, bo możesz dotknąć tematu rękami, czy językiem.
    Piszesz, że miałeś nieraz.. czyli do tej pory nic nie sprawdziłeś rzetelnie, chcesz to zrobić kliknięciami myszy.
    Pozdrowieniusia.
  • #6
    maciej123
    Level 24  
    Przy zbyt niskim napięciu też będzie błąd 9963 i napis CODE. Naładuj akumulatory albo wymień.
  • #7
    piotrmarczak
    Level 13  
    A może wystarczy klemę dokręcić.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    imadl4
    Level 10  
    @kwantor, szkoda nafty na odpowiedz dla Ciebie.
    Okazało się, tak jak pisali koledzy ,że aku były zbyt mocno rozładowane, dodatkowo, czego ja nie sprawdziłem , a powinien sprawdzić elektryk , który wymieniał klemę "+", klema od "-" była nie dokręcona i wymagała wymiany. I to wszystko. Działa wszystko jak powinno.
    Dzieki za wskazówki.
    Moderated By robokop:

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi. Ostrzeżenie - 3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

  • #10
    kwantor
    Level 38  
    kwantor wrote:
    na wskutek połączenia dużego prądu natepuje znaczny spadek napięcia w instalacji (marne baterie) wiec puszcza

    Pod słowem marne baterie, kryją się też rozładowane- więc co z tą naftą "eh"?