Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes V-klasse, VITO, 2,3 e - automat - ile oleju do ASB i jak zmienić?

07 Apr 2013 15:05 8925 3
  • Level 8  
    Witam...

    Chcę wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów swojej V-ce,
    dowiedziałem się, że nie jest to skrzynia Mercedesa, była pakowana do wielu aut np. tj. Renault Safrane, Espace 3.0 24V... skrzynia 4HP20.

    Jedni piszą, że wymienia się 8 litrów, inni, że tylko 3 litry...

    Chcę wymienić cały olej i filtr - czytałem w necie dużo na ten temat i jedni piszą, żeby wymienić filtr, to trzeba zrzucać skrzynię (co ponoć jest ciężkie do przejścia), inni że normalnie się wymienia jak w każdym automacie...

    Skrzynia chodzi ok, biegi zmienia ok, czasami tylko (z niewiadomych dla mnie przyczyn) zaświeca się czerwona kontrolka z kołem zębatym i wykrzyknikiem w środku (na desce rozdzielczej po prawej stronie) i wtedy skrzynia ładuje się w tryb awaryjny i nie zmienia biegów...

    W książce serwisowej wyczytałem, że przyczyną może być za wysoka temperatura oleju w ASB lub jego niski poziom (a tego nie sprawdzę, gdyż nie ma bagnetu).

    Więc co trzeba zrobić, żeby:
    1. wymienić olej;
    2. wymienić filtr;
    3. skrzynia działała poprawnie (żeby nie wyskakiwał błąd skrzyni).

    Auto ciągnie dobrze na każdym biegu, spokojnie rozpędza się do 160 km/h (osobiście sprawdzałem), biegi zmienia płynnie...

    Przed odpaleniem auta, muszę poczekać aż ta kontrolka (jw.) zgaśnie (niczym kontrolka świec żarowych) - wtedy skrzynia działa poprawnie, jak zapalę zanim zgaśnie - skrzynia szarpie...

    Nr VIN: VSA63823413026337
  • Level 8  
    dzięki za info... :-)

    pod OBD nie czyta programu (nie może się połączyć z kompem auta...)

    wczesniej (kontrolka cały czas się zaświecała - podłączyłem wtedy pod StarDiagnozę - wykazało błąd na przepustnicy - okazało się, że mikrostyk był walnięty, wymieniłem i jak ręką odjął... A teraz z niewiadomych przyczyn, nawet podczas jazdy się zaświeca (przewaznie)

    niestety nie mam możliwości za bardzo podłączenia pod Star Diagnozę (mój mechanik wyjechał na zieloną wyspę) - a do najbliższego z tym kompem mam 80 km...
    Dlatego obstawiam drugą przyczynę opisaną w książce serwisowej (a olej wg mnie i tak kwalifikuje się do wymiany, bo sam zrobiłem autem już prawie 60 tys. km. a nie wiem kiedy ktoś wymieniał - a z racji tego, że nie lubie fuszerki: chciałbym wymienić cały olej, łącznie z olejem z konwertera)... - a tu jest to kłopotliwe dosyć...
  • Level 8  
    kupiłem olej zgodnie ze specyfikacją... 4 litry, gdyż okazuje się, że żeby wymienić cały olej i filtr trzeba ściągać skrzynię (pomogli koledzy forum, którzy udzielili wyczerpujących informacji) - więc dałem sobie z tym spokój (za stary trot na takie drogie zabiegi)...

    skrzynia ma korek przelewowy, dzięki czemu wlać mozna prawidłową ilość oleju...
    wymieniono część oleju ("grawitacyjnie", oprócz konwertera) , następnie wlano do niej prawie 4 litry nowego (do przelewu), gdzie wyleciało ze skrzyni ok 3 litry - czyli prawie 1 litr brakowało...

    od tej pory błąd czerwonej kontrolki zniknął - wg mnie za mało było oleju w skrzyni... i nie wiem jaki czujnik łapał błąd i podawał do komputera, co powodowało wyskoczenie (zaświecenie się kontrolki) błędu na desce rozdzielczej.

    problem zniknął, wszystko działa prawidłowo :-P