Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B7 - 2.0TFSI dodatkowy czujnik ciśnienia oleju

07 Apr 2013 16:43 13275 4
  • Level 12  
    Witam,

    jako, że mój 2.0 TFSI BGB ostatnio się wysypał z powodu awarii pompy oleju postanowiłem wyposażyć się w dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju. Oryginalnie ten silnik ma tylko czujnik bistabilny 1.4 bara, normalnie otwarty. Pierw myślałem o wkręceniu trójnika ale widzę, że są też czujniki, które jednocześnie mają styk i pomiar analogowy (np. VDO). Stąd moje pytanie czy ktoś może polecić jakiś czujnik, który by spasował (gwint 10x1) najlepiej jakiś ze znaną charakterystyką, jako że chciałem zbudować swoją elektronikę pod to. Z góry dzięki :)


    znalazłem coś takiego:
    http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-temperatur...6-td-80km,5-84-12969-102747-0-94-0906014.html

    fajnie bo ma i ciśnienie i temperaturę, pytanie tylko skąd wziąć charakterystykę ? :)
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 12  
    Co prawda nikt się nie udzielił w temacie, ale może w przyszłości ktoś będzie potrzebował więc zamieszczam efekty :)

    Elektronika oparta na Atmedze 8, czujniki zarówno ciśnienia, jak i temperatury firmy AutoGauge (łatwo dostępne), oba mają wyjście rezystancyjne, ich minusem jest to, że mają gwint 1/8" NPT, ale można kupić redukcje. Pod czujnik Oleju wytoczyłem nowy korek do miski olejowej, umiejscowienie nie jest najlepsze ale mało inwazyjne i na pewno daje jakiś pogląd na sytuację, Czujnik ciśnienia jak widać na zdjęciu podłączyłem w miejsce oryginalnego czujnika (bistabilnego) za pomocą węża hydraulicznego i trójnika, do którego wkręciłem również oryginalny czujnik. Co do pomiaru to oba czujniki są podłączone na zasadzie dzielnika napięcia do wejść analogowych atmegi (wiem, mało profesjonalnie :), filtracja programowa polega na uśrednianiu dziesięciu kolejnych próbek. Tor pomiarowy ciśnienia skalibrowałem w pracy zadajnikiem ciśnienia. Tor pomiarowy czujnika temperatury skalibrowałem w następujący sposób, czujnik wrzuciłem do słoiczka z olejem, który podgrzewałem powietrzem ze stacji hot-air, jako czujnika wzorcowego użyłem termopary podłączonej do multimetru, całość podgrzałem do ok 125[C] a następnie w czasie chłodzenia rejestrowałem odczyt co 5[C]. W programie atmegi stosuję aprokcymację odcinkami liniową. To chyba tyle, na koniec kilka zdjęć.

    Audi A4 B7 - 2.0TFSI dodatkowy czujnik ciśnienia oleju Audi A4 B7 - 2.0TFSI dodatkowy czujnik ciśnienia oleju Audi A4 B7 - 2.0TFSI dodatkowy czujnik ciśnienia oleju Audi A4 B7 - 2.0TFSI dodatkowy czujnik ciśnienia oleju
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 15  
    Sprytnie pomyślane:-) teraz możesz sprzedać patent tym pseudo inżynierom co to wymyślili tez frajerski silnik! Pozdrawiam serdecznie
  • Level 41  
    Fajna sprawa, choć jeśli chodzi o codzienne użytkowanie, przydałoby się coś w stylu paska diodowego z ciśnieniem, np. ciśnienie 3 bary to 6 diód, 1 to dwie diody itp.

    Tak piszę, z punktu widzenia użytkownia, bo czytanie i odrywanie wzorku od drogi np. na autostradzie... ale to takie już dość ordynarne.
  • Level 24  
    Pasek diodowy? a kto będzie się na to patrzył, syrenę trzeba podłączyć przy spadku ciśnienia :)