Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2.0CITD - Powraca p0101

07 Kwi 2013 22:15 5286 11
  • Poziom 16  
    Auto z 2004r. 136KM Mam problem z powracającym błędem przepływki p0101.W aucie tym nie działa egr który się zacinał i został zaślepiony.Zawór egr posiada czujnik położenia.Auto po wykasowaniu blędu przyśpiesza ok.gruszka turbiny chodzi płynnie,podciśnienia sprawdzone.Katalizator drożny.Dziwi mnie to że jakby to była wina stojącego egra to czego nie wywala jego błędu (przecięz po to ma pozycjoner).Błąd łapie raz na kilka dni i dostaje mnuła.
  • Poziom 12  
    a przeplywka wymieniałeś
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie! 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Będę Ci się bacznie przyglądał i Twojej twórczości na forum!

  • Poziom 16  
    Tak była podmieniana.
  • Poziom 32  
    Po zaślepieniu EGR trzeba zmienić mapę. Nie zgadza się ilość powietrza przy zatkanym zaworze, stąd błąd.
  • Poziom 20  
    Albo kupić nowy zawór EGR
  • Poziom 16  
    EGR wymieniłem na sprawny,zawory dolne do jego sterowania działają.Przepływ na jałowym 12g/s podczas przyśpieszania dochodzi do 100g/s.Błąd powraca.Ja jeżdżę i nic,oddam klientowi i po 100km dzwoni że czek i trakcja świecą.
  • Poziom 32  
    P0101 to przepływomierz, a nie EGR.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Nie wiem dokladnie jak jest w mazdach ale sprawdź czy nie spadł wężyk z czujnika MAP(ciśnienia w kolektorze dolotowym)
  • Poziom 16  
    deesz napisał:
    Nie wiem dokladnie jak jest w mazdach ale sprawdź czy nie spadł wężyk z czujnika MAP(ciśnienia w kolektorze dolotowym)

    Ok,sprawdzę to.

    Dodano po 1 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    P0101 to przepływomierz, a nie EGR.

    Zatkaj EGR i zobacz co się dzieje z przepływem,te dwa urządzenie wzajemnie współpracują.
  • Poziom 16  
    Dzięki deesz sprawdziłem ten Map sensor i wężyk był ok ale kabelki do niego były zakwitnięte (sensor w coolerze przy nadkolu) Auto oddane i mam nadzieję że błędu już nie złapie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    Po zaślepieniu EGR trzeba zmienić mapę. Nie zgadza się ilość powietrza przy zatkanym zaworze, stąd błąd.

    W takiej samej mazdzie zaślepiłem rok temu znajomemu i do tej pory zero błędów.
  • Poziom 1  
    Witam.
    Mam taki sam problem. Wyczyscilem przeplywomierz, wykasowalem blad odlaczajac akumulator i po 55km znow zapalily sie kontrolki TC i Check.
    Poprosze o pomoc. Samochod ma przejechane 200tys., i nie byl wymieniany przeplywomierz. Czy musze go wymienic? Pozdrawiam i dziekuje