Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMVL Dream XXIn - spada ciśnienie gazu

Przemeksik 07 Kwi 2013 22:52 4911 20
  • #1 07 Kwi 2013 22:52
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Witam!
    Tak jak w temacie mam problem z instalacją gazową, przy mocniejszym dodaniu gazu zrzuca na pb, na programie widać znaczny spadek ciśnienia, przy dochodzeniu do max obrotów przy delikatnym stopniowaniu pedałem gazu - jest ok.

    Autko to Volvo V70 2.5T 210km 2004r.

    Przed i po regeneracji reduktora (omvl) problem jest identyczny, początkowo było dobrze po wymianie filtrów i regulacji, niestety po 300km problem powrócił. (przed wymianą membran)

    Na chwilę obecną wymieniłem filtry, elektrozawór z trzpieniem na reduktorze, membrany w reduktorze + porządne wyczyszczenie środka.

    Wtryskiwacze również wyczyszczone (reg fast) (jednak ich tłoczki były delikatnie poprzycierane, czy to ich wina?) wyjąłem również trzpień elektrozaworu na butli = bez zmian.

    Autoadaptacja robiona z 10 razy, również bez skutku.

    Przewód 8mm nie wygląda aby był gdzieś zagięty, baryłka przy reduktorze również nie jest zaciśnięta i nie ogranicza przepływu.

    Map pokazuje teoretycznie dobre ciśnienie, ale czy może być winowajcą? Czy może wtryski już tak leją że spada ciśnienie ?

    Zawór na butli jest dobrze ustawiony, auto jeździ na tej instalacji już 8 lat i wcześniej nie było problemu

    Proszę o rady bo brak mi już pomysłów, a jadąc do gazowników zacznie się wymiana na nowe elementy - co równie dobrze mogę zrobić sam.

    Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

    0 20
  • #2 07 Kwi 2013 23:00
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    No fajnie że powiedziałeś w jakim samochodzie i przy jakim silniku masz takie problemy.

    omvl to reduktor coś pokroju Tomasetto Alaska czyli znany jest z tego że jest "słaby" czytaj zalicza spadki ciśnień. Wybrałeś sobie złą pore roku na takie zabawy obecnie cięzko stwierdzić czy gaz jest letni czy zimowy, ja twierdze że letni jest a temp. otoczenia niskie. Reduktor kiepski to i spadki ma.

    Reg Fasty zapewne w plastikowej obudowie są zamontowane w pozycji leżącej, tzn tłoczki pracują w poziomie i dlatego są powycierane jedną stroną.

    Jak by Reg Fasty lały to np. zimny silnik zaraz po przełączeniu na gaz dusił by się i telepał a może nawet gasł.

    0
  • #3 07 Kwi 2013 23:03
    silent1142
    Poziom 2  

    Witaj! Napisz jaki sterownik gazu posiada auto i jakie ciśnienie gazu utrzymuje się na biegu jałowym przy temperaturze powyżej 50 stopni

    0
  • #4 07 Kwi 2013 23:06
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    silent1142 napisał:
    Witaj! Napisz jaki sterownik gazu posiada auto i jakie ciśnienie gazu utrzymuje się na biegu jałowym przy temperaturze powyżej 50 stopni


    Napisał że wymieniał filtry więc filtr FL zapewne też więc na jałowym ciśnienie będzie wzorowe.

    0
  • #5 08 Kwi 2013 11:10
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Wiem że nie jest to idealna instalacja - zakładana była w 2005r, i w tamtych czasach raczej lepszych nie było - o dziwo jest dość dobrze zamontowana - butla wielozaworem przy zderzaku, miedź 8mm..

    Reg fasty w aluminiowej obudowie, faktycznie, leżą na kolektorze, tzn są cewkami do góry.

    Reduktor Omvl reg MP, ciśnienie 1.7, ustawione też na 1.2, na obydwu dzieje się to samo.

    Sterownik Omvl, było firmware 10! więc chyba jeszcze od nowości nie zmieniane, zmieniłem na 40, czyli najnowsze i z plusów dzieje się to że jak mi zrzuci na pb to bez gaszenia i ponownego odpalania mogę znów włączyć gaz.

    Wiem że nie jest to idealna instalacja i zdaje sobie sprawę że czas na jej wymianę, ale chciałbym aby jeszcze przejeździła kilka miesięcy.

    Wcześniej samochód jeździł na niej naprawdę poprawnie,


    Za wszelkie rady serdecznie dziękuję.

    0
  • #7 08 Kwi 2013 11:41
    gimak
    Poziom 37  

    Przemeksik napisał:
    Wiem że nie jest to idealna instalacja - zakładana była w 2005r, i w tamtych czasach raczej lepszych nie było

    Ja mam Dreama XXI N z 2004 roku w megance, nakręcone ma 150kkm i nadal chodzi bez żadnych problemów, więc nie zamierzam nic zmieniać. W tym czasie była jedną z najlepszych i drogich. Zaproponował mi ją tylko jeden warsztat w całej okolicy, reszta proponowała tylko mieszalniki. Były też lepsze, ale o nich nikt nawet nie wspomniał, bo były jeszcze droższe np. Prins lub Vialle. Prinsa mam od 2005 roku w corolli i wart był tych pięnędzy, też jestem z niego zadowolony.

    0
  • #8 08 Kwi 2013 12:56
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Dzwoniłem do zakładu gdzie montowali gaz, doradzili że jak jest wszystko ok to być może przytkały się kanały gazowe w reduktorze, i faktycznie ich nie czyściłem,

    Jakiś pomysł na przeczyszczenie ? Wlać jakiś rozpuszczalnik czy walczyć jakimś drucikiem i przedmuchać sprężarką ?

    0
  • #9 08 Kwi 2013 13:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Przemeksik napisał:
    Reduktor Omvl reg MP, ciśnienie 1.7, ustawione też na 1.2, na obydwu dzieje się to samo.

    Na reduktorze zmieniłeś ciśnienie a ustawiłeś w programie przy jakim ma się przełączać na PB czy zostawiłeś tak jak było?

    0
  • #10 08 Kwi 2013 13:44
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Tylko że przy bucie mam spadki do 0.6 bara i odrazu zrzuca na pb, w programie nie widzę nigdzie opcji dotyczącej rzucania na pb, jest on dość okrojony w porównaniu do np staga

    0
  • #11 08 Kwi 2013 20:28
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Spadki o 0,6 są zbyt duże. Przy takich spadkach znacząco zmienia się wydatek wtryskiwaczy. Sprawa druga niby Reg Fasty mają pracować stabilnie przy ciśnieniu 1,2 bara. Ale w praktyce optymalnie dla nich by pracowały przy ciśnieniu w okolicach 1,0 bara. Wróżę szybką ich śmierć przy ciśnieniu 1,7 bara. Swoją drogą muszą nieżle "prać" po załączeniu gazu.

    By wyczyścić reduktor musisz go rozłożyć na atomy i naprzemian dłubać w nim i myć np. w denaturacie.

    Kombinuj tak by spadki nie przekraczały 0,2 bara w przeciwnym razie szkoda wtryskiwaczy i silnika.

    Ps dla jasności mówimy tu o spadku ciśnienia takiego typu że gdy wciskasz gaz do dechy z tego 1,7 bara ciśnienie spada ci do np. 1,1 i tak stoi przez chwilę. Czy ciśnienie spada po czym po ułamku sekundy wraca do zadanego? Czy ciśnienie spada, wzrasta, spada, wzrasta? Jeśli mówimy o przypadku pierwszym to czyszczenie reduktora albo zamiana na coś innego. Nadal nie napisałeś w jakim aucie to to siedzi.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Czy termostat sprawny, jeśli tak to tylko podmiana reduktora rozwiąże pytania.


    Myślisz kolego czy ten reduktor aby termicznie nie wyrabia?
    Wydaje mi się że to nie to bo im niższa temp. gazu tym te spadki mniejsze, a skoro się przełącza na gaz to termostat raczej nie zawinił.


    (EDIT) wykasowałem fragment o reduktorze. Nie zauważyłem że w pierwszym wpisie jest podany samochód - i to jeszcze jaki. 2,5 t benzyna :D

    0
  • #12 08 Kwi 2013 20:34
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Autko to Volvo V70 2.5T 210km 2004r. Tak jak napisałem w 1 poście.


    Jest tak że jak dochodzę do 6 tyś powoli operując gazem jest ok i ciśnienie jest stabilne, przy bucie do podłogi nawet na postoju ok 4 tyś zrzuca na pb i spadek jest chwilowy tj po odpuszczeniu gazu wraca odrazu do pierwotnej wartości.

    Właśnie wyjeździłem gaz do końca i teraz pytanie czy jest sens rozbierać wielozawór na butli ?

    Problem jest chwilowy, wcześniej auto jeździło bez zarzutu na gazie więc myślę aby wykluczyć zbyt słabe podzespoły (aczkolwiek sam uważam że w niedługim czasie trzeba będzie wymienić całą instalację)

    0
  • #13 08 Kwi 2013 20:57
    adresfizyczny
    Poziom 16  

    Uuuupss!! Wybacz. Nie zauważyłem że w pierwszym wpisie jest podany samochód. Wspomniany przezemnie wyżej reduktor KME to tutaj by się w pojedynkę raczej nie nadawał. Dwa tak ale jeden nie.
    Wg mnie do tego samochodu reduktor (jeden) taki jak ty posiadasz jest zbyt słaby i nie obrobi przy takim chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo. Wywal też Reg Fasty bo i one kiepskie.

    0
  • #14 08 Kwi 2013 20:58
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Tylko podkreślam że wcześniej autko latało na tej samej instalacji praktycznie 8 lat i było ok.

    W najbliższym czasie 2x ac01 i Hany, ale chciałbym póki co polatać na obecnej instalacji

    0
  • #15 10 Kwi 2013 16:31
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Map sensor podmieniony - dalej problem występuje.

    Zauważyłem że jak kilka razy podpompuje gaz w dość szybkim czasie raz po razie też potrafi centralka zapiszczeć i przełączyć na pb, a spadki ciśnienia wtedy sięgają do 0.2 bara.

    Totalnie już zgłupiałem.

    Sterownik w środku jest cały, nigdzie nie ma żadnych spalonych elementów.

    Zastanawiam się czy winowajcą mogą być wtryski, które poprostu przylewają i rozłącza lpg..

    0
  • #16 10 Kwi 2013 17:49
    gimak
    Poziom 37  

    Przemeksik napisał:
    Zastanawiam się czy winowajcą mogą być wtryski, które poprostu przylewają i rozłącza lpg.

    Nie przypuszczam, bo jak oglądałem co się ustawia w tej instalacji, to nie widziałem tam takiej opcji. Ale może być taka sytuacja, która u mnie wystąpiła przy wymianie filtra gazowego, bez zakręcania zaworu na butli. Przy popuszczeniu pokrywki filtra przed reduktorem mocno sikło ciekłym gazem. Po wymianie filtra i odpaleniu silnika oraz osiągnięciu temperatury przełączania ciśnienie owszem pojawiało się, ale nie nie narastało tak szybko jak wcześniej, a przy próbie przejścia na gaz ciśnienie spadało i od razu wracał na benzynę i ciśnienie znowu jechało do góry. Przypuszczam, nie wiem czy to jest możliwe, przy zamkniętym elektrozaworze na butli, że przy popuszczeniu pokrywki na obudowie filtra zadziałał i przyciął się, zawór gwałtownego wypływu w wielozaworze, bo puknięcie młotkiem (przez deskę) w sąsiedztwie wielozaworu pomogło.
    Może u kolegi jest podobna sytuacja, z tą różnicą, że ten zawór może się zaciął w bardziej otwartym położeniu i mniej dławi przepływ niż u mnie.

    0
  • #17 10 Kwi 2013 17:53
    Przemeksik
    Poziom 18  

    OMVL Dream XXIn - spada ciśnienie gazu
    Gdzie go najbezpieczniej walnąć ?

    0
  • #18 10 Kwi 2013 21:32
    gimak
    Poziom 37  

    Ja stuknąłem nie w wielozawór, a w butlę w jego sąsiedztwie.

    0
  • #19 12 Kwi 2013 16:04
    Przemeksik
    Poziom 18  

    Dzisiaj wrzuciłem starą mapę, o dziwo auto na niej trochę nie równo pracuje na wolnych obrotach, ale nie przerzuca na pb nawet przy bucie do podłogi.

    Przy autokalibracji pracuje równo na wolnych, ale zrzuca na pb.

    Czy to nie przypadkiem wina wtryskiwaczy ?

    OMVL Dream XXIn - spada ciśnienie gazu

    0
  • #20 13 Kwi 2013 22:11
    manio123
    Poziom 34  

    Powiedzieli Ci koledzy ,że masz za mały i uszkodzony reduktor, Nigdy nie był dobry, a marny gazownik aby to przypudrować ustawił wysokie ciśnieni i za małe dysze - tak wynika ze screenu który podałeś. Z całą pewnością wtryski nie powodują spadków ciśnienia . Reduktor wyrzuć , kup odpowiednio wydajny ( takie jak masz trzeba dwa) i skalibruj wtryski zgodnie ze sztuką, bo gazwonik zwyczajnie Cię oszukał, jak widać skutecznie.

    0
  • #21 21 Kwi 2013 22:19
    port3000
    Poziom 2  

    witam,
    mam ten sam problem, mam omegę 2.6 V6 180KM, instalacja OMVL zakładana w 2006r. w Niemczech, po jakimś czasie wymieniony sterownik na STAG 300plus, wtryski valtek typ 34, mapsensor P01, został tylko stary reduktor OMVL Dream XXI N-G MP, miedź 8mm, brak załamań, reduktor zregenerowany i wyczyszczony, ciągle problem z spadkiem ciśnienia gazu, przy spokojnym przyspieszaniu nie ma problemu ale przy gwałtownym przełącza na benzynę, na postoju to samo, dwa, trzy razy bardzo lekka przegazówka raz za razem i już przechodzi na pb,
    zastanawiam się czy nie zajrzeć do butli tzn. sprawdzić wielozawór, macie Panowie jakieś pomysły ?????
    Przemeksik a Ty już rozwiązałeś problem ??????

    0