Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat b3 1.6td - Nie działający ABS - kod 1222

matek45 07 Kwi 2013 23:42 3624 13
  • #1 07 Kwi 2013 23:42
    matek45
    Poziom 14  

    Witam.
    Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    Posiadam Passata 1.6TD z 1991 roku.
    Samochód jest wyposażony w układ ABS z silniczkiem elektrycznym (silniczek nabija ciśnienie do akumulatora). Samochód niedawno odziedziczyłem po tacie i zamierzam doprowadzić go do stanu używalności. ABS w tym samochodzie zepsuł się już dawno, a żarówka sygnalizująca błąd układu (po lewej stronie, pod kratką nawiewu) aż się przepaliła po pewnym czasie. Teraz ją wymieniłem, żeby zobaczyć co jej dolega.
    Przeczytałem "instrukcje" diagnozowania usterek. Aby odczytać kody błędów trzeba zewrzeć dolne wejścia w kablach diagnostycznych i odczytać "kody migowe", czy jakoś tak.
    U mnie jest tak, że nic nie zwierałem i za każdym razem jak przekręcam kluczyk w stacyjce, dioda pokazuje kod "1222".
    W tym czasie pedał hamulca jest tak jakby "zablokowany", tzn. nie można go nacisnąć.
    Dopiero, gdy dioda skończy pokazywać kod, to pedał się odblokowuje i hamulce działają normalnie (oczywiście bez ABS).
    Wyczytałem, że kod 1222 to "Zawór sterujący główny" i/lub "Zawory sterujące wpustowe i wypustowe".
    Niestety nic mi to nie mówi, ale czytałem w innym temacie, że trzeba posprawdzać jakieś styki.
    Co dokładnie muszę sprawdzić?
    Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

    0 13
  • #2 07 Kwi 2013 23:51
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Kwi 2013 23:53
    matek45
    Poziom 14  

    W jaki sposób? nie wyleje mi się płyn hamulcowy?

    0
  • #4 07 Kwi 2013 23:57
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 13 Kwi 2013 17:10
    matek45
    Poziom 14  

    A miałbyś jakiś schemat co mierzyć i ile powinno być?
    Jest niby taka tabelka w instrukcji od WKŁ, ale nie wiem czy to jest to.
    "Etap sprawdzania" "Styki urządzenia VAG 1598" "Sprawdzanie" "Warunki sprawdzania""Wartości wymagane" "Pomiary w razie niezachowania wartości wymaganej". Takie są opisy kolumn w tej książce.
    Czy to o to chodzi?
    Jeśli tak, to jutro zacznę sprawdzać.

    Może dla znawców będzie to oczywiste, ale dla mnie jednak nie jest Sad.
    Czy mam mierzyć styki we wtyczce, która podłączona jest do sterownika, czy styki w samym sterowniku?
    Vw Passat b3 1.6td - Nie działający ABS - kod 1222 Vw Passat b3 1.6td - Nie działający ABS - kod 1222
    Vw Passat b3 1.6td - Nie działający ABS - kod 1222 Vw Passat b3 1.6td - Nie działający ABS - kod 1222

    To jest tabelka z książki napraw Passata. Wykonałem pomiar nr 11, 25 oraz 33.

    Pomiar 11: wg tabelki wartość rezystancji powinna wynosić maksymalnie 1,5 [om]. W moim przypadku było to 78,8 [om]. W dalszej kolumnie jest napisane: "Sprawdzić przewód łączący styk 11 z masą przez zespół hydrauliczny" <-- nie wiem o co chodzi "przez zespół hydrauliczny"? czyli, że gdzie? Dalej: "Sprawdzić przewód łączący styk 1 z masą". Sprawdziłem jaka jest oporność między stykiem 1 i śrubką, która mocuje tylną kanapę - wynik: 5,2 [om].

    Wdaje mi się, że ten punkt może być przyczyną, ale idziemy dalej!

    Pomiar 25: Wartość wymagana wynosi 2-5 [om]. U mnie wyszło 5,1 [om] - wydaje się być ok :)

    Pomiar 33: "Podczas włączania zapłonu pedał hamulca wywiera nacisk przeciwny do nacisku nogi".
    U mnie rzeczywiście wywiera dosyć mocny, ale nogi nie urywa. :) Co prawda nie wcisnę go bardziej "w podłogę", bo jest tak jakby zablokowany, mogę jedynie odpuścić nogę, żeby się podniósł.

    Co o tym myślicie?
    Jak mam sprawdzić przewód łączący styk 11 z masą przez zespół hydrauliczny?

    0
  • Pomocny post
    #6 13 Kwi 2013 17:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 13 Kwi 2013 17:48
    matek45
    Poziom 14  

    dobra, małe poprawki, gdyż sprawdzałem złe piny (liczyłem nr pinow nie od tej strony co trzeba - nie są ponumerowane, to nie wiedziałem)

    pomiar 11: 1,1 [om]
    pomiar 25: 1,4 [om] <-- troszkę za mało, bo powinno byc w przedziale 2-5
    pomiar 33: bez zmian, jednak zastanawiające jest dlaczego w tabelce pokazali piny (2+18) skoro pomiar polega na sprawdzeniu siły na hamulcu?

    Motronic - co powinienem zrobić? Jaki przyjąć tok poszukiwań?

    Czy ten schemat sprawdzania co jest w tabelce w załączniku jest zły?

    0
  • Pomocny post
    #8 13 Kwi 2013 17:52
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Kwi 2013 17:54
    matek45
    Poziom 14  

    Ale to już chyba przy pinach wystających z pompy (jest w okolicy pompy taka kostka z kablami, która łączy się z takim "modułem" przyczepiony do pompy <-- rozumiem, że to są te zawory).
    A jakie piny dokładnie odpowiadają za otwieranie/zamykanie zaworów, bo nie mam schematu to pompy?

    Rezystancja zaworów w normie. Wszystkie klikają.
    Czyli teraz pewnie posprawdzać kable, które idą z wtyczek z pompy, do modułu ABS?

    0
  • Pomocny post
    #10 14 Kwi 2013 15:12
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 14 Kwi 2013 15:50
    matek45
    Poziom 14  

    W jaki sposób? odłączyć wtyczki od pompy, przekręcić kluczyk i sprawdzać napięcie na wyjściu we wtyczce?

    0
  • #12 14 Kwi 2013 16:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Chłopie, grzebiesz przy systemie bezpieczeństwa nie mając podstawowej wiedzy o jego budowie. Dla Twojego dobra, temat zamykam.

    0
  • #13 16 Kwi 2013 14:03
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Na prośbę autora, temat otworzyłem, będę się bacznie przyglądał.

    0
  • #14 20 Kwi 2013 13:10
    matek45
    Poziom 14  

    Bardzo dziękuję Panu Pawłowi.
    Chciałbym również podziękować użytkownikowi "Motronic" za dotychczasowe porady i poświęcony czas.
    Jak już pisałem - posprawdzałem już zawory i wszystkie "klikają".
    Dzisiaj bądź jutro postaram się posprawdzać kable, czy nie ma gdzieś braku połączenia.


    Minęło sporo czasu, ale miałem dużo nauki i mało czasu na dłubanie w Passacie.
    Posprawdzałem kable i wszystko jest ok. Jak już wcześniej wspomniałem zawory po podłączeniu "na krótko" klikają.
    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, a mianowicie: szybko uchodzi mi ciśnienie z akumulatora.
    Silniczek elektryczny załącza się co ~1min. i podpompowuje układ.
    Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej sprawie, gdzie najczęściej może dochodzić do rozszczelnienia?
    Może jutro jak nie zjedzą mnie komary to popsikam w tamtych okolicach wodą z płynem do naczyń. Może jakieś bąbelki wyjdą.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo