Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Charakterystyka elektormechaniczna PMSM

08 Kwi 2013 10:55 1446 3
  • Poziom 10  
    Witam, przeszukałem już chyba cały internet i nic. Jak wygląda charakterystyka mechaniczna silnika PMSM? Tak samo jak silnika asynchronicznego?. W danych znamionowych asynchrona mam podaną prędkość i moment znamionowy. np. 1480/50, wiem że dla 1500 obr./min. moment wynosi 0. Czyli mam dwa punkty i mogę wyznaczyć charakterystykę. Niestety w kartach katalogowych PMSM nie podaje się takich wartości, np w KOMELU.
  • Poziom 30  
    PMSM to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi na wirniku (Tak zwany bezszczotkowy silnik prądu stałego) Są też silniki BLDC.
    raffo85 napisał:
    Charakterystyka elektormechaniczna PMSM
    zależy od rodzaju silnika.
  • Poziom 13  
    Silnik PMSM nie jest tożsamy z silnikiem BLDC.
    Pierwszy jest silnikiem indukcyjnym z magnesami trwałymi, natomiast silnik BLDC to silnik bez szczotkowy silnik prądu stałego. Działanie obu silników oraz metody sterowania są bardzo podobne, jednak silniki PMSM są droższe ale za to mają lepsze właściwości dynamiczne niż w BLDC gdzie występuje zjawisko kołysania momentu elektromagnetycznego.
  • Poziom 30  
    piurek10 napisał:

    Silnik PMSM nie jest tożsamy z silnikiem BLDC.
    Pierwszy jest silnikiem indukcyjnym z magnesami trwałymi, natomiast silnik BLDC to silnik bez szczotkowy silnik prądu stałego. Działanie obu silników oraz metody sterowania są bardzo podobne, jednak silniki PMSM są droższe ale za to mają lepsze właściwości dynamiczne niż w BLDC gdzie występuje zjawisko kołysania momentu elektromagnetycznego.

    Po pierwsze nie ma silników indukcyjnych z magnesami trwałymi.
    Po drugie :
    PMSM to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o polu sinusoidalnym.
    BLDC to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o polu trapezoidalnym.
    Po trzecie oba silniki wymagają przemiennika częstotliwości, lub jak kto woli komutatora elektronicznego do działania.
    Po czwarte na silnik BLDC też możesz podać sinusa ale tracisz 1/3 mocy.
    Rożnica między BLDC i PMSM jest też taka, że BLDC można sterować jak silnikiem krokowym.