Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E60 525d - Kompresor klimatyzacji 3 przewodowy zamiast 2 przewodowego

08 Kwi 2013 17:11 7305 12
  • Poziom 10  
    Witam,

    Zdjęcia poglądowe. Czy mogę założyć zamiast takiej sprężarki która miała tylko 2 piny....
    BMW E60 525d - Kompresor klimatyzacji 3 przewodowy zamiast 2 przewodowego
    założyć taką sprężarkę od polifta na 3piny.
    BMW E60 525d - Kompresor klimatyzacji 3 przewodowy zamiast 2 przewodowego
    Będzie to działać z moją ręczną klimatyzacją?
    3ci przewód którego nie mam gdzie podpiąć do mojej instalacji jest akurat od sprzęgła który załącza klimę, podałem na chwilę tam 12V i działa zaskakuje sprzęgiełko (zaczyna się kręcić i pompować), dwa przewody które były w nowej sprężarce podłaczyłem tak samo jak w starej (to jest poprostu jakiś kolejny czujnik w tym całym układzie umieszczony w sprężarce) więc z nim nie powinno być kłopotu nawet kolory kabli się zgadzały.
    Gdzie powinien być podpięty 3ci przewód od sprzęgła klimatyzacji (ile V ma być podane i skąd brane), to że moja stara sprężarka posiadała tylko dwa przewody i nie było żadnego 3ciego który szedł w stronę sprzęgła oznacza, że poprzednio cały czas kompresor pompował? i dopiero po wciśnieciu guzika klimy zawór otwierał obieg? Tak na chłopski rozum :) proszę się nie śmiać. Byłbym wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Dziękuję.
    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Wygląda na to, że nie będziesz miał sterowania zaworem od przepływu czynnika który siedzi w tej drugiej sprężarce.
  • Poziom 10  
    No właśnie chyba tylko te sterowanie mam budowa obydwu sprężarek jest praktycznie identyczna w zaworek umieszczony w sprężarce zarówno starej jak i nowej wchodzą po dwa kable nawet kolory się zgadzają. Różnica jest natomiast tylko w tym, że w tej 3przewodowej idzie jeszcze przewód którego nie mam skąd zasilić, te auta i ich komputery są z 2 i 3przewodowymi sprężarkami lecz wertując schematy nie mogę się doszukać istotnych informacji. A też nie mam znajomego żadngo z E60 u którego mógłbym podejrzeć.
    Po podpięciu pod wtykę która prowadzi do sprężarki w moim aucie mam na niej 5V...
  • Poziom 24  
    Przepraszam, myślałem że w starej jest sprzęgło a nie ma zaworu. Najprościej założyć właściwą chyba, że chcesz kombinować.
  • Poziom 10  
    Nie będzie wyjścia to założę, na chwilę obecną jest w aucie założona i na nieszczęscie układ dopiero co nabity :( Jeśli nie znajde rozwiązania ta pójdzie na Allegro a kupię taką jak być powinna.
    Zastanawia mnie tylko jedno co w takim razie włacza sprzęgło w tej dwuprzewodowej sprężarce, ono cały czas jest załączone czy zaworek tak zadziała, że się sprzęgło załączy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Przejście akurat na klimatronika nie wchodzi w grę gdyż, za dużo po drodze do wymiany, myslałem że da się to spiąć jakoś na stałe.
  • Poziom 10  
    Nie wiem nie sprawdzałem, boję się zostawić na dłuższą chwilę spięte na krótko sprzęgło kompresora, żeby coś nie wybuchło :)
    Myślę, że powinna chłodzić bez problemu, maszyna była długo podpięta monitorowaliśmy ciśnienie i w tym czasie było sprawdzane gdzie jest przyczyna nie działania klimy, jest szczelna a czujnik wcześniej również działał prawidłowo.
  • Poziom 10  
    A jak ten czujnik wyłączy sprężarkę jeśli cały czas będzie sprzęgło na stałe załączone?
    Pod pojeciem niedziałanie klimy miałem na myśli nie załaczenie się sprzęgła kompresora co do samego cisnienia nie jestem w stanie powiedzieć jakie sie utrzymywało warsztat który zajmuje sie napelnianiem układów monitorował cały proces. Ja tylko latalem szukałem przyczyny :)
  • Poziom 10  
    Ogólnie gra nie warta świeczki nie ma co rzeźbić. Myslałem, że nie będzie z tym problemu. Jak już kupiłem tą sprężarkę to założyłem mimo tego iż przeczuwałem problemy z nią :) Zakupię używkę na Allegro która ma 2 piny a tą wystawię i może ktoś się skusi :)
    Pozdro
    btw. Chociaż chodzi mi jeszcze po głowie wymiana nagrzewnicy, panelu klimatronika, innej pompki dodatkowej wody itp. czujnika pary i zrobienie sobie automatycznej klimatyzacji, chociaż podejrzewam, że mnie to przerośnie :) auto będzie stało więcej niż jezdziło :)
    Nauczony z poprzednich aut doposażaniem w rzeczy których nie miały fabrycznie wiem, że to bez sensu bo tylko dodatkowe duże koszta i lepiej bylo kupić auto mające wszystko ale robię to bo lubię :D Jakieś hobby trzeba mieć. Nie pisze już dziś bo sam zaczynam miec kłopoty ze zrozumieniem tego co piszę (tak zawile).