Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Podział kanałów centralnego zamka-auto otwieranie bagażnika

pies86 08 Apr 2013 20:14 5082 28
  • #1
    pies86
    Level 10  
    Panowie jakiś czas temu zakupiłem alarm samochodowy carprotect protos 10R-03 2733
    który ma w sobie kluczyk "scyzoryk" i środkowym klawiszem można uruchomić opcję wyszukiwanie samochodu tj. mignięcie kierunkowskazami.Zamiast kierunkowskazów chciałem to podłączyć pod dołożony siłownik klapy bagażnika.Tak też zrobiłem i rezultat tego jest taki że:
    -po naciśnięciu środkowego przycisku otwiera się bagażnik, centralny zamek nie reaguje
    -po naciśnięciu zamykania centralnego zamka sygnał leci też na siłownik klapy i ją otwiera
    -po naciśnięciu otwierania centralnego zamka też sygnał leci na siłownik bagażnika jednak nie otwiera go bo biegunowość jest odwrotna

    Bardzo zależy mi na tym by odseparować te dwa kanały, tak aby przy zamykaniu czy otwieraniu centralnego zamka, siłownik bagażnika nie reagował.Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo sam nie potrafię tego zrobić

    Załączam zdjęcia płytki alarmu oraz opis pinów:
    -wtyczka podwójna -wyjście na kierunkowskazy(ja wykorzystałem tylko jeden na siłownik klapy)
    szeroka kostka:
    -czarny-masa
    -czerwony- plus
    -niebieski-wyjście na siłowniki
    -zielony-wyjście na siłowniki
    -biały-wyjście do siłownika master
    -brązowy -wyjście do siłownika master
    -biały- wyjście do przełącznika ręcznego
    -brązowy-wyjście do przełącznika ręcznego
    Re: Podział kanałów centralnego zamka-auto otwieranie bagażnika Re: Podział kanałów centralnego zamka-auto otwieranie bagażnika
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    pies86 wrote:
    -po naciśnięciu otwierania centralnego zamka też sygnał leci na siłownik bagażnika jednak nie otwiera go bo biegunowość jest odwrotna
    Jaka znów odwrotna biegunowość na kierunkowskazach ?? Kolego jak Ty masz taką wiedzę to nie wiem jak Ty żeś podłączył w ogóle tą centralkę. Wiesz czemu się tak dzieje gdy zamykasz auto ?? Podpowiem Ci podłącz żarówkę i zobacz jak będzie się zapalała. A co do samego rozwiązania Twojego problemu to myślę że wystarczy jeden przekaźnik odpowiednio podłączony.
  • #3
    pies86
    Level 10  
    Moja wiedza nie jest znowu taka lipna...przy otwieraniu podłączyłem miernik i który pokazał ujemną wartość (jest jeszcze opcja że miernik powalony bo kupiłem go za całe 20zł)
    możesz mi powiedzieć jak zainstalować ten przekaźnik? bo mnie bardziej przeszło przez myśl przecięcie ścieżek tych które powodują wspólny sygnał, jednak nie wiem czy ma to rację bytu...nawet jeśli ma to też nie wiem gdzie należało by wprowadzić taką przerwę
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    pies86 wrote:
    Moja wiedza nie jest znowu taka lipna
    Uwierz mi że niestety jest "lipna" jak możesz mieć ujemną wartość napięcia gdy masz tam na wyjściu diodę prostowniczą chyba ze masz jakąś nowoczesną diodę co przewodzi w oba kierunki poza tym przekaźnik podaje tam tylko + ?? Podłączyłeś żarówkę do wyjścia na kierunkowskazy ? Zaobserwowałeś jak się zapala przy zamykaniu i otwieraniu ? I gdzie ty chcesz przecinać jakąś ścieżkę jak to jest jeden sygnał który ma sterować kierunkowskazami w celu informowania o zamknięciu, otwarciu i funkcji znajdowania samochodu. Pomyśl rozwiązanie jest proste ale najważniejsze żebyś zrozumiał czemu się siłownik tak zachowuje.
  • #5
    pies86
    Level 10  
    nie ma sensu się o to spierać ja wziąłem w ręce miernik i sprawdziłem, a że wyszła wartość ujemna to nie wnikałem w to.Jenak oczywiste jest to że miernik źle pokazał skoro tam dioda jest.Takie jest założenie producenta.Nie wiem jakie jest rozwiązanie, gdybym wiedział nie prosiłbym o pomoc na forum.Mogę Ci jedynie napisać jaka była moja koncepcja....Sądziłem że można oddzielić bo skoro wciskam "szukanie pojazdu" to sygnał leci tylko na kierunkowskazy, natomiast jeśli zamykam czy otwieram auto to sygnał wtedy leci do siłowników i kierunków stąd wnioskuję że ścieżki w którymś miejscu zwyczajnie się schodzą...Możliwe że jestem w błędzie bo biorę to zwyczajnie na logikę gdyż nigdy nie uczyłem się elektroniki....
  • #6
    spinacz
    Level 41  
    I co wyszło Ci -12V przy otwieraniu a +12 przy zamykaniu ?? Ale widzę że kolega uparty i nie raczy podłączyć sobie żarówki jak pisałem a jak by to zrobił to by zrozumiał o co chodzi. Gdy otwierasz napięcie na wyjściu dla kierunkowskazów pokazuje się najprawdopodobniej dwa razy w bardzo krótkim czasie zbyt małym by zadziałał siłownik, gdy zamykasz auto napięcie pokazuje się raz i trwa pewnie ok 2 sekund i to wystarcza by siłownik zadziałał. Teraz aby to działało tak jak chcesz musisz podłączyć dodatkowy przekaźnik tak aby otwierał Ci obwód siłownika bagażnika przy zamykaniu drzwi.
    A to żeby było czytelniej co masz zrobić.
    Re: Podział kanałów centralnego zamka-auto otwieranie bagażnika
  • #7
    pies86
    Level 10  
    żarówki nie podłączyłem bo nie mam garażu a że siedzę w NL to non stop tu leje.Mam nadzieję że jutro pogoda dopisze to sprawdzę sobie wszystko i podłącze jak zaleciłeś i dam znać jaki rezultat.A na razie dzięki za pomoc.
  • #8
    bhtom
    Level 38  
    Witam,

    Po pierwsze, ten układ to nie alarm, a sterownik zamka centralnego. Po drugie, Kolega chciał uzyskać efekt otwierania klapy bagażnika tylko i wyłącznie przy uruchamianiu opcji wyszukiwania pojazdu. Moim zdaniem, w tym sterowniku nie można tego zrobić, gdyż zarówno otwieranie, zamykanie i wyszukiwanie pojazdu powoduje włączenie przekaźnika kierunkowskazów. Potrzebny jest sterownik z dodatkowym kanałem dedykowanym do siłownika klapy.

    Pozdrawiam.
  • #9
    spinacz
    Level 41  
    Da się i na tym sterowniku wystarczy po blokować sygnał kierunkowskazów przy otwieraniu i zamykaniu i w razie konieczności wydłużyć go przy opcji wyszukiwania i będzie ok.
  • #10
    pies86
    Level 10  
    czyli jak to w końcu powinno być?
  • #11
    spinacz
    Level 41  
    Zrobiłeś to z przekaźnikiem co Ci narysowałem ?? Jak nie to zamiast pytać zrób i sprawdź.
  • #13
    spinacz
    Level 41  
    bhtom wrote:
    A co to zmieni? Będzie sterowanie siłownikiem klapy tylko podczas wyszukiwania pojazdu?

    A przeczytałeś pierwszy post ??
    pies86 wrote:
    Bardzo zależy mi na tym by odseparować te dwa kanały, tak aby przy zamykaniu czy otwieraniu centralnego zamka, siłownik bagażnika nie reagował.

    Tak będzie wtedy tylko otwieranie klapy bagażnika przy wyszukiwaniu.
  • #14
    pies86
    Level 10  
    podłączyłem jak radziłeś :
    -85 plus z niebieskiego kabla(12v zamykanie)
    -86 masa
    -87 siłownik
    -30 sygnał kierunków z centralki
    Przekaźnik elmot 541

    W rezultacie:
    -przy zamykaniu centralki-siłownik bagażnika nie reaguje
    -przy otwieraniu centralki-siłownik bagażnika reaguje 2 razy
    -przy wyszukiwaniu pojazdu -siłownik też nie reaguje
    - przy otwartej centralce i wciśnięciu wyszukiwanie pojazdu-centralka się zamyka

    Co dalej?
  • #15
    spinacz
    Level 41  
    A czy Ty odróżniasz układ styków w przekaźniku który Ci narysowałem, a którego użyłeś ?? To następna sytuacja gdzie widać Twój kompletny brak wiedzy i brak myślenia logicznego. Trzeba myśleć co jak ma działać i przeanalizować działanie.
  • #16
    pies86
    Level 10  
    przekaźników jest cała masa i nie na wszystkich jest rozrysowany układ styków

    Ps. pisałem już raz że nie uczyłem się elektroniki więc naturalnym jest że wielu rzeczy nie wiem więc oszczędźmy sobie epitety że nie wiem tego czy tamtego bo temat dotyczy pomocy a nie wytykania niewiedzy...
  • #17
    spinacz
    Level 41  
    A po co masz internet i oznaczenia na przekaźnikach ?? Ciężko jest wpisać w Google elmot541 i sprawdzić jakie ma styki pomijam to że same oznaczenia np. 87 czy 30 też mają swoje opisy co to za styk. I jeszcze raz podstawa to logiczne myślenie i chęci, a nie czekanie na gotowca.
    Ale to jest forum techniczne i minimum wiedzy jest wymagane.
  • #18
    pies86
    Level 10  
    o powiem inaczej....jestem w Holandii i znalezienie sklepu z elektronicznymi częściami nie jest łatwe...jak już jestem w sklepie to nie mam internetu by spisać nr. i sprawdzić jego schemat już nie wspominając o poradzie sprzedającego bo to są same matoły,nie wiedzą co to jest włącznik krańcowy a już nie mówiąc, że miałby zapytać o jaki rodzaj przekaźnika mi chodzi.Z tego co mi wiadomo oznaczenia na przekaźnikach są zawsze takie same różni się tylko samym połączeniem tj. czy zasilanie jest stale (bez podawania prądu sterowania na cewkę) czy odwrotnie. A
  • #19
    spinacz
    Level 41  
    pies86 wrote:
    Z tego co mi wiadomo oznaczenia na przekaźnikach są zawsze takie same różni się tylko samym połączeniem
    No to masz złe informacje o przekaźnikach samochodowych. 86,85 to styki cewki przekaźnika, 30 to styk który przełącza się między 87 i 87A, 87 to styk NO(normalnie otwarty) czyli zwierny a 87A to styk NC(normalnie zamknięty) czyli rozwierny.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    pies86
    Level 10  
    no fakt...zastosowałem właściwy przekaźnik i :
    po zamknięciu centralki- silownik reaguje
    po otwarciu centralki- siłownik reaguje lekko ale przy drugim impulsie reaguje normalnie

    -czy do tego aby przy zamykaniu siłownik nie reagował mam zastosować drugi przekaźnik ?
    -co zrobić by przy drugim impulsie na otwieraniu nie było reakcji siłownika oraz jak zlikwidować lekką reakcję przy pierwszym impulsie?
  • #22
    spinacz
    Level 41  
    Jeśli się tak dzieje to znaczy że sygnał na kierunkowskazy idzie przed zamknięciem i dodatkowy przekaźnik który dołożyłeś nie odłącza siłownika klapy odpowiednio wcześniej. Bez dodatkowej elektroniki się nie obejdzie.
  • #23
    pies86
    Level 10  
    a niema możliwości ingerencji w układ płytki?
    Mam tu na myśli to że skoro po naciśnięciu wyszukiwania pojazdu sygnał leci do dwóch oddzielnych pinów z modułu centralki ( 2 niebieski przewody)
    po wciśnięciu zamykanie/otwieranie sygnał leci normalnie na siłowniki i w którymś miejscu jest chyba połączony z linią na wyszukiwanie pojazdu.Może istnieje możliwość rozdzielenia tego wspólnego sygnału?
  • #24
    spinacz
    Level 41  
    Człowieku nie da się te dwa niebieskie przewody to jeden sygnał ale musi być rozdzielony na dwa by po podłączeniu tego do instalacji samochodu prawidłowo działały kierunkowskazy żeby nie włączały się oba naraz tylko lewy to lewy a prawy to prawy, a wyzwalanie tego jest sterowane przez procesor który realizuje wgrany program i nigdzie to nie jest połączone z sterowaniem siłownikami w drzwiach nie ma żadnego wspólnego sygnału poza tym co nadaje pilot. Skoro sam nie masz żadnej wiedzy to po co się w to bawisz ?? Wiesz że możesz takimi kombinacjami puścić samochód z dymem ?? Proponuje zamknąć temat.
  • #25
    pies86
    Level 10  
    sądziłem że jest jakieś połączenie...no ale jak procesor to pozostanie albo przeprogramowanie albo zrobić jak producent zaleca...tak czy śmak temat do zamknięcia a nawet usunięcia bo nic szczególnego z tego nie wyszło
  • #26
    spinacz
    Level 41  
    Kolego idzie to zrobić na tym sterowniku i bez żadnego przeprogramowania ale niestety nie z Twoją wiedzą.
  • #27
    pies86
    Level 10  
    no tak ja rozumiem że idzie ale aby to zrobić trzeba kupić części a one kosztują....chodzi o to że jeśli centralka kosztowała 80zł to żeby nie wyszło że zrobienie elektroniki wyjdzie jakieś 40zł bo nie o to chodzi
  • #28
    spinacz
    Level 41  
    Elektronika by wyszła pewnie max 15zł ale trzeba mieć wiedzę i trzeba by było się pobawić, ale Ty niestety nie dasz rady, wiec lepiej poszukaj jakiegoś sterownika z dodatkowym kanałem.
  • #29
    Anonymous
    Anonymous