Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers zw 23 ke euroline - rosnące ciśnienie

08 Kwi 2013 21:15 4845 24
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam problem, po odkręceniu (cwu) ciepłej wody rośnie ciśnienie na manometrze, im dłużej tym wyższe ciśnienie. Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Specjalista - systemy grzewcze
    Do sprawdzenia ciśnienie w naczyniu przeponowym (napełnienie ciśnienie statyczne instalacji + 0,2 bara). Może być również zapchany albo wadliwy manometr.
  • Pomocny post
    Specjalista - systemy grzewcze
    lechzm napisał:
    Proszę o pomoc.

    Zgłoś przegląd. Naprawa twojego problemu jest w czynnościach przeglądowych.
  • Poziom 2  
    Dzięki,
    Faktycznie zapchany był przewód manometru, a serwisant uzupełnił powietrze w naczyniu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam,
    podepnę się pod temat,
    piecyk junkers zw23 ke23
    rośnie ciśnienie,
    miałem serwisanta, który mi zdiagnozował wadliwą część tą gdzie jest zawór dopuszczający - te mosiężną taką,
    jak przebiegła diagnoza:
    po odkreceniu wężyka "miedzianego" sztywnego - z prawej strony dokrecony zaraz przy tym zaworku z czarnym pokretlem woda mimo zakreconego zaworku nadal wycieka wlasnie z miejsca gdzie jest ten wezyk dokrecony,
    generalnie ten cały zespol czesci jest na jednej blaszanej listwie,
    chodzi o te cześć z zaworem dopuszczajacym i zaworem bezpieczenstwa,
    jakie jest prawdopodobienstwo, ze to faktycznie ta mosiężna część jest uszkodzona, czy moze to jednak mimo wszystko wymiennik jest walnięty?
    te cisnienie rosnie juz niestety bardzo szybko :( a na zakreconym glownym zaworze od wody spada do zera przy dluzszym zakreceniu ..., ratuję się też zakreceniem dopuszczenia wody, tak ze nie ma cieplej wody, tylko zimna, wtedy te cisnienie sie nie zmienia. Nie wiem czy dokladnie to opisalem, w razie pytan postaram sie jeszcze rozjasnic sprawe - jesli bede potrafil :)
    nie mogę dać linka do jakiejś foty, bo za malo postów :(
    pozdrawiam,
  • Poziom 36  
    A serwisant demontował wymiennik i dmuchał w niego? Ale skoro ewidentnie zaworek dopuszczania przepuszcza to raczej jest do wymiany.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Najpierw zawór dopuszczający do wymiany bo może się zacinać i nie domykać. Następnie wymiennik płytowy. Mosiężny element (podstawa wymiennika) małe prawdopodobieństwo....Oczywiście naczynie wzbiorcze i manometr już sprawdzone.
  • Poziom 10  
    Sam zaworek był już wymieniany na nowke,
    i wymiana nic nie pomogla,
    co rozumiesz przez wymontowanie wymiennika i dmuchanie w niego?
    co to daje? :) gdzie dmuchac i co obserowac?
    hmm to kolega z serwisu twierdzi, że mało prawdopodobne zeby to byla ta cześć mosiezna? hmm to skad te kapanie z miejsca gdzie ta rurka sztywna jest wkrecona? :X to tak ma byc? jak wspomnialem sam zaworek byl juz wymieniony i to nie pomoglo :(
    mimo wszystko w pierwszej kolejnosci stawiacie na wymiennik?
    te cisnienie juz rosnie tak szybko, ze jak sie myje przez jakies 10 min, to z 1 gdzies do 1.6 dochodzi, albo dalej :D nie pamietam, zaraz pojdzie sie ktos z domownikow myc to sprawdze :)

    dziekuje za odpowiedzi,
  • Poziom 36  
    Zdemontuj wymiennik, napełnik jedną równoległą na jednej długości część wodą a drugą pozostaw suchą, poźniej zatkaj jeden suchy otwór i dmuchnij w drugi suchy, jeśli na części wymiennika uzupełnionej wodą będą pokazywać się bombelki podczas dmuchnięcia tz iż jest on strzelony. Serwisant na bank Sobie z tym poradzi.
  • Poziom 10  
    może serwisant zrozumie, bo ja to ni w ząb :D
    napełnik (j) jedną równoległą na jednej długości część wodą a drugą pozostaw suchą - tego nie rozumiem, może dlatego ze nie wiem jak to wyglada w srodku,
    po prostu przez jeden z otworow wlac troche wody? jesli tyak to ile, czy jakos inaczej - nie rozumieć : ( :)
    jak wlac te wode do jednej rownoleglej czesci?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Objawy które opisałeś wskazują na wymiennik płytowy. Wymień go i po temacie.
  • Poziom 36  
    t(y)ak?:p no poprostu. Wygląda to jak konserwa, wpisz Sobie w google grafika.. "wymiennik płytkowy junkers" to Ci wyskoczy. Jest prostokątny, ma cztery otwory na swoich rogach, na długości oznacza przeciwne otwory na dłuższych odcinkach. Jak się nie myle mają one gwinty 1/2". Wody lejesz full, ma to pojemność 1 szklanki wody pi razy oko, dmuchasz w część nie zalaną wodą podczas gdy drugi nie zalany otwór przytrzymujesz palcem. Gdy ciśnienie ucieka drugą zalaną częścią i bulgocze oznacza iż część wodna i CO są połączone. Oznacza to wymianę wymiennika.
  • Poziom 10  
    ok, wskazujecie na wymiennik, z tym nie polemizuje, moze i tak jest,
    ale czemu w takim razie ta czesc mosiezna puszcza wodę nawet po zamknieciu zaworu? :o
  • Poziom 36  
    Bo jest nie szczelna na przykład i wypuszcza wodę z układu C.O
  • Poziom 10  
    ale tzn ze ona też jest niesprawna? bo rozumiem, ze po zakreceniu zaworka ma to byc szczelne i ma sie nic nie lac? zaworek był wymieniany, wiec nie bylo to spowodowane jego jakims uszkodzeniem. czyli co, i wymiennik i ten caly zawor dopuszczający - w sensie cala ta czesc mosiezna? :/ sora ze tak cisne temat, ale wiadomo, tanie te rzeczy nie sa

    skoro stamtąd wykapuje woda to mimo wszystko stawiacie na wymiennik? : >
    no a generalnie zakladajac ze to wymiennik, to ta czesc mosiezna tez jest do wymiany w zwiazku z tym "przeciekiem"?
  • Poziom 36  
    Powiem tak, nie znam dokładnie konstrukcji kotła Junkers ale ja mam na myśli przewód łączący instalacje CO z dopuszczaniem Wody użytkowej, jeśli kapie z tego przewodu to możliwa jest nie szczelność, nie odpowiadam za wszystkich fachowców bo to nie mój kocioł że tak powiem ale wiem jak to w praktyce bywa. A czy w okolicach tego mosiężnego elementu masz zawór bezpieczeństwa? Bo w Twoim przypadku każde połączenie gwintowe i uszczelniane może być podejrzane o wyciek.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A tak wgl wzrost ciśnienia CO a wyciekanie z instalacji na kotle nie mają nic do siebie w Twoim przypadku. Ja mimo wszystko obstawiam wymiennik płytkowy a wyciekiem może być zwyczajna nie szczelność na złączu kotła.
  • Poziom 10  
    zdjecie: http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/31/91/83/24/3191832477
    chodzi o ten zespol czesci gdzie jest ta czesc mosiezna z lewej, a z prawej zawor bezpieczenstwa - nad ta czescia jest wymiennik.
    po odkreceniu tej sztywnej rurki brazowej ktora idzie od zaworka na tej czesci mosieznej w prawo, przy zakreconym zaworku (z tym czarnym "motylkiem) wycieka z tego otworu woda (czyli z otworku do ktorego byl przykrecony ten brazowy sztywny "wezyk") - kropelkuje sobie...
    na tej podstawie serwisant stwierdzil, ze problem lezy wlasnie w tej czesci mosieznej, aczkolwiek mowil, ze wolalby zeby to byl wymiennik, bo te czesc bardzo ciezko wykrecic ...
    szczerze to juz zglupialem,
    czyli rosnace cisnienie w C.O = wymiennik, a z tej czesci mosieznej wykapuje woda z hmmm blizej nieokreslonej przyczyny? :) nieszczelnosc moze byc "gdziekolwiek"? i dlatego z tego miejsca przecieka woda mimo zakreconego zaworka?
  • Poziom 36  
    A po odkręceniu miedzianego przewodu woda kapie od strony zaworka czy po przeciwnej stronie czyli na tej drugiej armaturze mosiężnej?
  • Poziom 10  
    Link
    po odkreceniu tego miedzianego przewodu, woda wykapuje z tego miejsca co strzalka wskazuje na obrazku (z dziurki za zaworkiem dopuszczajacym) :)
    -przy zakreconym zaworze dopuszczajacym,
    zbadalem jak szybko rosnie te cisnienie, i w czasie mycia (okolo 10 min) - lanie wody z prysznica, wiec dosc spore cisnienie CWU, cisnienie podnioslo sie z 1 na jakies 1,1.
    po kolejnych 12 min. cisnienie wzroslo do 2. - woda nie byla lana w tym czasie,
    po 35 min cisnienie doszlo do 3 i zaczelo kapac z zaworu bezpieczenstwa - woda dalej nie byla lana w tym czasie,
    z tego wynika ze cisnienie rosnie duzo szybciej gdy nie korzystam z wody z "kranu".
  • Poziom 36  
    Objawy są takie jak by wymiennik był strzelony, ale z tego co piszesz to wynika że zaworek też jest nie halo. Musisz sprawdzić wymiennik by mieć pewność na czym stoisz.
  • Poziom 10  
    Czyli wynika z tego, że ewentualnie i wymiennik, i ta cała część mosiezna z zaworem dopuszczajacym : (, ktorą niestety prosto wymontować i zamontować nie jest : (
  • Poziom 36  
    Serwisant powinien sobie z tym poradzić jeśli chodzi o montaż i rozbiurkę części. Ja to bym się raczej ceną martwił a nie demontażem.
  • Poziom 10  
    Problem też w tym, że ten zawór dopuszczający (ta cześć mosiężna) nie występuje w pojedynkę, tylko jako cały zespół części z zaworem bezpieczeństwa na jednym końcu, i zaworem dopuszczającym na drugim... Cena sympatyczna :)
    Ale ... Niby ... Została juz do mnie wysłana ta cześć pojedyncza i idzie poczta, kiedy dojdzie, ciężko wyczuć, oczywiście używana, ale może sprawna :x
    Z tego wynika, ze jeszcze musze kupić wymiennik, jeśli się okaże po sprawdzeniu tym opisanym przez Was sposobem, ze jest uszkodzony. Chociaż pewnie jest, bo za szybko jak dla mnie te ciśnienie rośnie, bo raczej z takiego kapania z tego zaworu dopuszczającego chyba tak szybko by sie to nie podnosiło - tak tylko mi sie wydaje :)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Jeszcze koledzy jakby podpowiedzieli,
    to, że przy zamkniętym głównym zaworze wody ciśnienie spada nawet do zera - po jakimś tam czasie oczywiście, to jest oznaką czego? Co jest nie tak?
    właśnie ten wymiennik, czy ten zawór dopuszczający (ta cała część mosiężna)?
    czy jeszcze coś innego,
  • Poziom 10  
    witam,
    to był jednak wymiennik
    dziękuje za podpowiedzi