Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukarka HP COLOR LASERJET CP3525DN

koloxd1992 09 Kwi 2013 09:49 1974 19
  • #1 09 Kwi 2013 09:49
    koloxd1992
    Poziom 17  

    Witam. Moim problemem jest połaczenie drukarki z komp a mianowicie
    schemat drukarka > router (Edimax E3108,Switch) > PC. Jest to sieć stworzona przez jakaś firme wewnetrzna moim zadaniem jest zeby połaczyć moj komputer i kilka innych z ta drukarka . Bardzo pilnie potrzebna pomoc . pozdrawiam

    0 19
  • SterControl
  • #2 09 Kwi 2013 11:38
    voitek1
    Poziom 39  

    1. Jak podłączona jest drukarka (czym i do czego)?
    2. Czy masz dostęp do EdiMax? Jeśli tak - to wrzuć screen-shot z jego ustwień LAN
    3. Czy switch jest bezobsługowy?
    4. Do czego i jak są podłączone kompy?

    0
  • #3 09 Kwi 2013 12:11
    koloxd1992
    Poziom 17  

    Więc tak . Chcę żeby drukarka była podłaczona do Switch zeby była widoczna w całej sieci . aktualnie jest zrobione tak iż z komp numer 1 (gdy jest właczony) widnieje w calej sieci ,

    drukarka> polaczona przez usb z PC > PC udostepnia drukarke , (podlaczony do switch)

    a chodzi mi zeby :
    drukarka > switch ( widniała w całej sieci )> mozliwosć podpiecia dowolnego komputera ok 25 w sieci .

    rownierz probowalem sie polaczyc moim PC z drukarka hp ( ta co w temacie) jest udostepniana przez inny komp i mam problem poniewaz nie posiadam jakiegos sterownika magicznego podpisanego i kaze sys mi wybrac ale nie wiem z kad ponieważ mam zainstalowane pełne oprogramowanie HP do tego modelu ;/

    w liscie certyfikowanych sterownikow nie ma tej dryukarki tylko 3200 series

    Drukarka HP COLOR LASERJET CP3525DN

    0
  • #4 09 Kwi 2013 12:32
    voitek1
    Poziom 39  

    1. Czy drukarka ma port LAN?
    2. Czy masz płytę do drukarki? Jesli nie - to ściągnij sterowniki do niej ze strony producenta, pamiętając o sterwonikach dla każdego systemu operacyjnego dla wszyskich 25 PCetów.

    koloxd1992 napisał:
    ...i mam problem poniewaz nie posiadam jakiegos sterownika magicznego podpisanego i kaze sys mi wybrac ale nie wiem z kad ponieważ mam zainstalowane pełne oprogramowanie HP do tego modelu...
    Restartujesz sytem i wyłączasz (F5 lub F8) w starcie wymuszanie podpisów. Wtedy Ci się zainstalują

    edit:
    Jeśli to XP to wyłączasz podpisy w Windows

    0
  • #5 09 Kwi 2013 12:41
    koloxd1992
    Poziom 17  

    1. Czy drukarka ma port LAN?
    2. Czy masz płytę do drukarki? Jesli nie - to ściągnij sterowniki do niej ze strony producenta, pamiętając o sterwonikach dla każdego systemu operacyjnego dla wszyskich

    1.Tak drukarka ma Lan jest.
    2.Nie posiadam prawdopodobnie, a z kad mam wziasc ten plik certyfikowany *.inf dla mojej drukarki ?? Na win 7 zrobilem ta samą operacjie i zakonczyla sie powodzeniem :) ale chodzi mi na xp zeby takie cos wykonac.

    Drukarke widze w Lanie wyglada to tak
    + -PC
    - Hp

    po otworzeniu plusika probuje sie z nia polaczyc i wyskakuje mi ten komunikat tak jak na zalaczonym zdjeciu

    co do sterownikow win 7 nie ma problemu z nimi ale wiekszość komp stoi pod win xp.Z tąd sciągałem sterowniki strona producenta i nawet model sie zgadza .


    [url=]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=pl&cc=pl&prodNameId=3690653&prodTypeId=18972&prodSeriesId=3690646&swLang=30&taskId=135&swEnvOID=228[/url]

    0
  • #6 09 Kwi 2013 12:48
    freetz_master
    Poziom 30  

    Duzo pisania, z ktorego nic nie wynika.

    Prawie kazda drukarka HP jest konfigurowalna wedlug tego samego schematu, a kto czyta nie bladzi (jak ktos chce, niech szuka dalej instrukcji po angielsku):

    1. Drukarka ma piekna karte sieciowa (instrukcja strina 15), ktora podlaczona do kazdego dzialajacego switcha jest pingowalna przez kazda maszyne z podsieci

    2. ustawiamy IP drukarki na karcie (instrukcja strona 88), po skonczonej konfiguracji kazda maszyna z podsieci powinna widziec drukarke, sprawdzamy

    Code:

    ping <ip-drukarki>


    3. Konfigurujemy drukarke na kazdej maszynie jako drukarke tcp/ip, port 9100

    Gotowe
    ip-drukarki -> patrz wolne ip z zakresu podsieci
    konfiguracja sterownika -> patrz instrukcje systemu operacyjnego


    Wiecej nie mozna ci pomoc. Dopoki ip nie bedzie poprawnie ustawione, tak dlugo instalacja sterownikow w "automagiczny sposob" nic nie pomoze.

    0
  • Pomocny post
    #7 09 Kwi 2013 12:51
    voitek1
    Poziom 39  

    koloxd1992 napisał:
    ...a z kad mam wziasc
    jeżeli już, to: skąd wziąć...
    Ze strony producenta...Link

    0
  • SterControl
  • #8 09 Kwi 2013 12:53
    koloxd1992
    Poziom 17  

    można ta instrukcje prosic ?? ponieważ nie posiadam rownież .

    0
  • #10 09 Kwi 2013 12:57
    koloxd1992
    Poziom 17  

    kazdemu moze wpasc jakis maly bład :)

    0
  • #11 09 Kwi 2013 12:57
    voitek1
    Poziom 39  

    Instrukcja rownież na stronie producenta.

    0
  • #12 09 Kwi 2013 12:59
    koloxd1992
    Poziom 17  

    [url=]http://pl.wiktionary.org/wiki/r%C3%B3wnie%C5%BC[/url]

    przeciez dobrze napisalem :) ]Link[/url]

    0
  • #13 09 Kwi 2013 13:01
    voitek1
    Poziom 39  

    Jak poprwiłeś - to dobrze

    voitek1 napisał:
    Instrukcja rownież na stronie producenta.

    0
  • #14 09 Kwi 2013 13:10
    koloxd1992
    Poziom 17  

    Instalacja poszła elegancko itp . Ale bład nadal widnieje nie da sie jej dodać, widze ja w sieci ale niestety nie idzie. Inne drukarki z sieci dodaje bez problemu .

    Dodano po 9 [minuty]:


    Cytat:

    2. ustawiamy IP drukarki na karcie (instrukcja strona 88), po skonczonej konfiguracji kazda maszyna z podsieci powinna widziec drukarke, sprawdzamy
    Kod:

    ping <ip-drukarki>



    a z tym co mam zrobić gdzie to wklepac ?? to ip-drukarki ??

    0
  • #15 09 Kwi 2013 13:13
    freetz_master
    Poziom 30  

    Naprawa samochodu poszla elegancko. Ale cos jest nie tak, widze tez inne auta na parkingu, moj naprawiony samochod nadal nie jezdzi, inne jezdza bez problemu.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    koloxd1992 napisał:

    a z tym co mam zrobić gdzie to wklepac ?? to ip-drukarki ??

    Zamowcie kogos do firmy, kto sie zna na sieciach.

    EOS

    0
  • #16 09 Kwi 2013 13:31
    koloxd1992
    Poziom 17  

    Mh... drukarka wyglada na to ze polaczyła sie z moim komp. Wyświetlił mi sie bład że brakuje tunera taki też pokazuje sie na drukarce czyli ok. Jedyne co mnie dziwi to fakt iz powinna być ikonka drukarki że jest w sieci a jest zwykła. Mimo wszystko działa widzisz sie komp i drukarka.

    Do zamknięcia

    0
  • #17 09 Kwi 2013 20:02
    voitek1
    Poziom 39  

    koloxd1992 napisał:
    ...Wyświetlił mi sie bład że brakuje tunera...
    Chyba tonera...

    koloxd1992 napisał:
    ...ikonka drukarki że jest w sieci a jest zwykła...
    to nie ma znaczenia...

    Zamknij wątek.

    Pozdrawiam :D

    0
  • #18 10 Kwi 2013 07:53
    koloxd1992
    Poziom 17  

    predzej sam do tego wszytskiego dojde niz z czyjomś pomocą, a nie chce tak bardzo grzebać w sieci żeby kogoś nie zostawić bez drukarki . mh.. tylko z tym komp mam taki problem reszta jest jak najbardziej okey, a tuner nie ma znaczenia czy drukarke widzi czy nie , napisałem to w celu potwierdzenia że ma synhro z druk i wyświetla te same komunikaty co urzadzenie.

    0
  • #19 10 Kwi 2013 10:54
    voitek1
    Poziom 39  

    Jaki tuner???
    Masz rację - nie grzeb w sieci skoro nawet nie rozumiesz o czym się tu Tobie pisze. Poproś kogoś, kta na seci się zna (choć trochę...).

    Pozdrawiam :)

    0
  • #20 10 Kwi 2013 11:33
    koloxd1992
    Poziom 17  

    Poradziłem sobie już z problemem dzięki programowi od producenta :
    HP Print and Scan Doctor .
    Pozdrawiam
    i nie spamuj

    0