Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers - Przerobienie na baterie iskorwnika

spalcio 09 Kwi 2013 18:09 2559 3
  • #1 09 Kwi 2013 18:09
    spalcio
    Poziom 9  

Witam mam piec gazowy Junkers Hydro Power co oznacza że na rurce jest zamontowany mały silniczek wodny, gdy przepływa przez niego woda małe śmigiełko się obraca co daję wyjściowe napięcie ok 3v silniczek był juz kilka razy czyszczony, ale tym razem już nie daje takiego prądu tylko słabszy przez co piec nie umie zrobić iskry i się zapalić. I tu moje pytanie czy można i jak i jaki dodać przekaźnik aby takie cudo zadziałało ;) silniczek wodny daje napięcie minimalne powiedzmy 0,1v które idzie do przekaźnika który czuje że na odpowiedniej nóżce dostaje napięcie (jestem zielony jeśli chodzi o temat przekaźników) po czym to innych nóżek jest podpnięte zasilanie z dwóch bateri (2x 1,5v) gdy na nóżce pojawi się napięcie on poprostu posyła dalej napięcie z baterii do iskrownika (tylko jak na danej nóżce jest napięcie od silnika wodnego) zamiast tego silniczka narazie mam podpiętą baterię na guzik: włączam wodę, włączam przycisk i piec dostaje iskrę jak chccę wyłączyc wodę najpierw musze wyłączyć przycisk iska się gubi i leci zimna woda, wyłączam wodę. gdy bez wody włącze przycisk iskrownik non stop daje iskrę więc chciałem zrobić tak że niedomagający silniczek wodny (działa tylko jak odkrecam kurek z ciepłą wodą) dał by tylko sygnał do przekaźnika który odpala baterie, wyłączam wode sygnał się traci baterie przestają dawać napięcie do iskrownika ;) jest możliwe coś takiego ? :)

2 3
  • #2 09 Kwi 2013 22:30
    andseg
    Poziom 20  

Z Twojego opisu wynika ze jest tam turbinka napędzana ruchem wody. Najprościej było by przywrócić pełne napięcie wytwarzane w uzwojeniu.