Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tp-link - przekierowanie portów

Mr_Pi 09 Kwi 2013 19:11 3804 23
  • #1 09 Kwi 2013 19:11
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Witajcie,
    nie wiem dlaczego nie mogę się połączyć z rejestratorem. Przekierowuję porty zgodnie z opisem w serwisie dipol.com.pl. Konfiguracja rejestratora jest poprawna. Pingi dochodzą do rejestratora. W czym rzecz, restartuje router i chwile działa monitoring, co prawda testowałem na komputerach wewnątrz sieci, ale podawałem zewnętrzny adres IP. Podając lokalny adres ip łączy się bez problemu. Gdzie na forum znalazłem link do testera otwartych portów i wyszło, że są zamknięte pomimo przekierowania. Rejestrator to Hikvision DS-7216HVI-SH a router TP-Link niestety nie
    Dziękuję za sugestie,
    pozdrawiam

    0 23
  • #2 09 Kwi 2013 19:35
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Co to za TP-link? Jaki dostawca internetu? Jakie masz IP na WAN-ie?

    0
  • #3 09 Kwi 2013 22:01
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Internet jest to neostrada biznes, modelu TP-linka nie pamiętam, ale jeden z najtańszych modeli pod DSL. IP ....

    0
  • #4 09 Kwi 2013 22:06
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Mr_Pi napisał:
    Internet jest to neostrada biznes, modelu TP-linka


    Mr_Pi napisał:
    ale jeden z najtańszych modeli pod DSL. IP 95.51.13.66


    Co się tu nie zgadza. Chyba mówisz o usłudze DSL?

    0
  • #5 09 Kwi 2013 22:13
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Z mojej wiedzy to DSL, na rozliczeniu jest neostrada biznes.

    0
  • #6 09 Kwi 2013 22:17
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Mr_Pi napisał:
    IP 95.51.13.66

    Adres masz na WAN-ie routera na którym robisz przekierowanie?

    Mr_Pi napisał:
    że są zamknięte pomimo przekierowania.

    Jak masz skonfigurowane to przekierowanie? Może daj screen-a na forum?

    0
  • #7 10 Kwi 2013 11:47
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    95.51.13.66:85 - adres zewnętrzny, przez który się łączę

    Nie mam jak zrobić screenów, ale robiłem według tego opisu. Numery portów 80 i 8000 mam także przekierowane. Na screenach ze strony jest mniej opcji niż u mnie w ustawieniach. Być może tu leży problem.
    http://www.dipol.com.pl/jak_przekierowac_port...by_podgladac_obraz_z_rejestratora__bib516.htm

    Najbardziej zastanawiające jest to, że po rebocie routera wszystko chwile działa. Po czym nie można się połączyć.

    Ip rejestratora oczywiście statyczne. Próbowałem ustawić DMZ, ale bez zmian.

    Port 80 testowałem tą stroną
    http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

    Aby się połączyć mniemam, iż powinien być otwarty, a taki nie jest.

    0
  • #8 10 Kwi 2013 11:53
    voitek1
    Poziom 39  

    Jak będziesz maił dostęp do routera to napisz jaki, daj screen z ustawień WAN i LAN oraz z przekierowania portów. Wtedy spróbujemy...

    0
  • #9 10 Kwi 2013 15:18
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Przekierowanie masz zrobione tak samo jak na screen-e z dipola?

    0
  • #10 10 Kwi 2013 15:32
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Tak, identycznie.

    Nie wiem, czy dodatkowe ustawienia oferowane przez rejestrator także trzeba ustawiać. W konfiguracji z dipola ich nie było. Np. UPnP

    0
  • #11 10 Kwi 2013 15:38
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Spróbuj zmienić port 80 (web-owy) na np. 85 i taki wtedy przekieruj zamiast 80.
    Wpisujesz wtedy do przeglądarki http://95.51.13.66:85

    0
  • #12 10 Kwi 2013 15:50
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Sprawdzę z pewnością.
    Zastanawia mnie to dlaczego chwilę to działa i się sypie. Po drodze są 2 niezarządzalne switche, ale to raczej nie powinno mieć wpływu.

    Chciałbym się upewnić, czy narzędzie ze strony powinno wskazywać, że port jest otwarty?

    0
  • #13 10 Kwi 2013 15:59
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Mr_Pi napisał:
    Zastanawia mnie to dlaczego chwilę to działa i się sypie.

    Może masz gdzieś konflikt IP? Adres do rejestratora wpisałeś z poza puli DHCP routera?

    Mr_Pi napisał:
    Chciałbym się upewnić, czy narzędzie ze strony powinno wskazywać, że port jest otwarty?

    Powinno wskazywać port otwarty, choć widziałem już różne dziwne zdarzenia.

    0
  • #14 10 Kwi 2013 16:13
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Ip jest statyczne 192.168.0.66, DHCP zaczyna się od końcówki 100.
    Dzięki za info co do portów.

    0
  • #15 10 Kwi 2013 16:35
    voitek1
    Poziom 39  

    Mr_Pi napisał:
    Ip jest statyczne 192.168.0.66, DHCP zaczyna się od końcówki 100...
    To zmień na IP z zakresu DHCP

    0
  • #16 10 Kwi 2013 16:44
    piterus99
    Poziom 43  

    voitek1 napisał:
    Mr_Pi napisał:
    Ip jest statyczne 192.168.0.66, DHCP zaczyna się od końcówki 100...
    To zmień na IP z zakresu DHCP


    Co to ma dać oprócz tego, że w pewnym momencie DHCP przydzieli komuś adres IP taki sam, jak ma rejestrator i dopiero wtedy zacznie się problem?'

    Autorze - linię telefoniczną masz wpiętą od razu do TP-Linka, czy jest coś po drodze?

    0
  • #17 10 Kwi 2013 17:11
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Model routera TL-WR743ND

    jimasek:
    Zmiana portu z 80 na 85 nic nie dała.

    piterus99:
    Z modemu Tp wpięty bezpośrednio do routera.

    Możliwości ustawień w sieci:
    1.pppoe - wyłaczone
    2.ddns - wyłączone
    2.ntp - nie wiem co to, można ustawić co jaki czas ma następować synchronizacja, serrwer ntp. port ntp - wyłączone
    3. e-mail - wyłaczone
    4. snmp - wersja snmp, port snmp, czytaj. napisz, adres trap. [prt trap - wyłaczone
    5. UPnP - mapped type, port serwera, port http, port rtsp - wyłaczone
    6. pozostałe ustawienia - ip centrum monit. = puste, port centrum = 0,
    port serwera = 8000, port http = 80, multicast ip = pusty, port rtsp = 554

    Dodałem do listy przekierowań jeszcze port 554.
    Chwilowo działa. Informacja z http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ jest taka, że port jest zamknięty.

    0
  • #18 10 Kwi 2013 17:17
    piterus99
    Poziom 43  

    A jaki modem TP? Bo czasem na nich powłączane są jakieś dziwne firewalle.
    Zgłasza Ci się coś pod adresem http://10.0.0.1 ?

    Dziwne jest to, że przez chwilę działa... Restartując router restartujesz też modem od TP?

    Pytam dlatego, że nowe modemy od TP mają wdrożony firewall i inne dziwne "udogodnienia" i one też mogą robić problemy...

    0
  • #19 10 Kwi 2013 17:19
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    piterus99:
    pod 10.0.0.1 nic się nie zgłasza, nie ma takie komputera w sieci
    Restartuję go systemowo w opcjach routera. Modemu z TP nie restartuję.

    Po dłuższej chwili przestało działać. Nie łączy się z adresem.

    Do linka z adresem ip dodałem port 85 jakby ktoś sprawdzał

    0
  • #20 10 Kwi 2013 19:45
    voitek1
    Poziom 39  

    Mr_Pi napisał:
    Z modemu Tp wpięty bezpośrednio do routera.
    piterus99 napisał:
    A jaki modem TP?
    A możesz napisać jaki to modem? Bo wiemy, że router to TL-WR743ND.
    Musisz podpiąć się bezpośrednio pod modem i stwierdzić, czy występują te same problemy...


    PS
    piterus99 napisał:
    voitek1 napisał:
    Mr_Pi napisał:
    Ip jest statyczne 192.168.0.66, DHCP zaczyna się od końcówki 100...
    To zmień na IP z zakresu DHCP
    Co to ma dać oprócz tego, że w pewnym momencie DHCP przydzieli komuś adres IP taki sam, jak ma rejestrator i dopiero wtedy zacznie się problem?
    Właśnie to, że w NAT może nie hulać adres, który jest spoza DHCP. Teoretycnie oczywiście masz rację a w praktyce, tak jak pisałeś:
    piterus99 napisał:
    ...nowe modemy od TP mają wdrożony firewall i inne dziwne "udogodnienia" i one też mogą robić problemy...

    0
  • #21 11 Kwi 2013 01:11
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    voitek1:
    Modelu modemu nie pamiętam, sprawdzę przy najbliższej okazji. Był wymieniany może 3 tyg temu. Wygląda bardzo ruterowato i jest koloru białego:)
    Wyprzedzając pytanie, na starym modemie nie sprawdzałem czy chodzi.

    0
  • #22 12 Kwi 2013 16:47
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Nowe fakty w sprawie. Kontaktowałem się z serwisem i konsultant powiedział, że routery TP-Linka mają problem z monitoringiem. Polecił, żeby w DHCP->Adress Reservation dodać rejestrator i uruchomić DHCP ma rejestratorze.
    Takie rozwiązanie w niektórych przypadkach może pomóc.

    0
  • #23 12 Kwi 2013 17:08
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Mr_Pi napisał:
    Kontaktowałem się z serwisem i konsultant powiedział, że routery TP-Linka mają problem z monitoringiem.

    Zmień konsultanta.

    0
  • #24 13 Kwi 2013 13:57
    Mr_Pi
    Poziom 8  

    Źle się sprecyzowałem. Niektóre routery mają problem z monitoringiem.

    Informacja dla zainteresowanych jak to paskudztwo uruchomić.
    1. Router
    - Forwarding -> Włączyć DMZ i zrobić przekierowanie na ip rejestratora.
    - DHCP -> Adress Reservation - Wpisać adres mac z rejestratora i przypisać mu adress ip z zakresu działania DHCP - dla sieci 192.168.0.x będzie najprawdopodobniej
    x > 100 i mniejsze niż 255

    2. Rejestrator
    - włączamy DHCP
    - włączamy UPnp, w tej samej zakładce porty dałem takie same jak w ostatniej zakładce "pozostałe ustawienia", czyli port serwera = 8000, port http = 85,port rtsp = 554

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    0