Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Galaxy 1.9 TDi 2005 - ABS i kierunkowskazy

Mateusz1560 09 Apr 2013 20:05 6237 22
Optex
  • #1
    Mateusz1560
    Level 15  
    Witam

    Mam problem z Galaxy. Świeci się ABS i kontrolka od hamulców, a także razem z tym przestały działać kierunkowskazy. Czy możliwe jest powiązanie tych dwóch rzeczy ?

    ABS nie łączy się z komputerem, zasilanie ma na 2 pinach, na trzecim pojawia się po włączeniu stacyjki. Gdy czytałem błędy z sterownika silnika były błędy :
    Brak komunikacji sterownika ABS z komputerem silnika - Stały

    Teraz już komputer nie łączy się z sterownikiem silnika, ale auto normalnie odpala.

    Styki, wtyczka i przewody od sterownika ABS wydają się w porządku.

    Kierunkowskazy nie włączają się, ale po włączeniu kierunku bez stacyjki normalnie pozycje się zapalają, światła awaryjne działają. Czyli przekaźnik i manetka są ok.

    Proszę o wszelkie podpowiedzi, nie wiem gdzie szukać rozwiązania.

    Pozdrawiam
  • Optex
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    Sprawdź bezpieczniki.
    Spróbuj połączyć się z sterownikiem ABS-u na stole żeby wykluczyć instalację.
  • #3
    Mateusz1560
    Level 15  
    Bezpieczniki wszystkie są w porządku.

    Nie wiem jak podłączyć się bezpośrednio do sterownika ABS ??
    Czy sterownik bądź komunikacja z sterownikiem ABS może mieć powiązanie z kierunkowskazami ?
  • #4
    gałgan1
    Level 14  
    Czy te dwie rzeczy padły naraz?
    sprawdź jeszcze błędy w innych sterownikach np. silnika , licznika
  • Optex
  • #5
    Mateusz1560
    Level 15  
    Tak razem przestały działać.

    Sterownik silnika sprawdzałem klika dni temu, jak już był błąd z ABS to wyświetlił mi :

    - Brak komunikacji sterownika ABS z sterownikiem silnika - stały

    A teraz już też sterownik silnika nie łączy się z komputerem.

    W liczniku błędy są takie :

    01314 Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika
    01316 Elektroniczny moduł sterujący ABS
    Nie można tych błędów usunąć.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Wypnij wtyk ABS i sprawdz czy jest komunikacja z silnikiem
  • #7
    Mateusz1560
    Level 15  
    Tu mam problem, bo nie mam schematu, i nie wiem które pin ?
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Po ci schemat,wypnij wtyczke z ABS-u i sprawdź czy masz komunikację z silnikiem .Jak po wpięciu znika komunikacja to masz uwalony ABS.
  • #9
    Mateusz1560
    Level 15  
    Niestety nie łączy się nadal z sterownikiem silnika po odłączeniu ABS.
    Jak upewnić się czy to jest sterownik ABS i czy kierunkowskazy mają coś z tym wspólnego ?
  • #10
    Mateusz1560
    Level 15  
    Dodam, że ogrzewanie/klima też przestały działać.

    Proszę o wszelkie sugestie.
  • #11
    kamilo889
    Level 9  
    Witaj, u mojego kolegi dziś stało się to samo. Swieci kontrolka ABS, nie działają kierunkowskazy oraz cały układ klimatyzacji. Wiadomo co się dzieje ?
  • #12
    kamilo889
    Level 9  
    problem rozwiązany,dla potomnych, przy takich objawach uszkodzony jest bezpiecznik nr. 3.
  • #13
    magikos00
    Level 1  
    Witam, mam taki sam problem jak w opisie, powtórzę:
    świeci ABS,ESR,Miga kontrolka ręcznego (dodatkowo 3 sygnały dźwiękowe) , nie działa klimatyzacja,wentylacja, nie działaja kierunkowskazy ( awaryjne działają , manetka też sprawna bo na włączonej świeci pozycja), przy zmianie biegów wskazówka paliwa schodzi na zero , zapala się kontrolka paliwa.Oświetlenie bagażnika świeci po zamknięciu samochodu pilotem.
    Poszedłem opisanym tropem i faktycznie bezpiecznik nr 3 był przepalony.
    Wymieniłem na nowy, od razu spalony , następny - spalony.
    Dodatkowo przed tym zjawiskiem miałem pp kunę pod maską ponieważ otulina maski(wyciszenie silnika) zostało częściowo pogryzione i resztki tej maty leżały na silniku i na dole na osłonie silnika. Albo szkodnik coś zeżarł albo to zbieg okoliczności.
    Wymiana bezpiecznika nic nie daje.
    Dodatkowo klakson też nie działa (bezpiecznik jest ok)
    Macie Panowie jakieś propozycje?
    Dziękuję za pomoc.
    Takie pokazuje błędy:

    17978 Moduł sterujący zablokowany
    brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    18057 Magistrala CAN ABS-brak sygnału
    brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    18061 Sterownik ABS-zapamiętane błędy
    brak osprzętu /nie związany ze sprzętem.

    Dodam ,że chodzi o Galaxy 1,9 TDI 130 KM 2005r. Autko normalnie odpala i jeździ.
    Dziekuję za pomoc.
  • #14
    Mateusz1560
    Level 15  
    Może sprawdź przewody, które wychodzą od sterownika ABS, na pewno jest zwarcie.
  • #15
    mikolaj33
    Level 2  
    Witam,
    Aby nie zakładać nowego wątku podłączę się do tematu. Moje auto to Ford Galaxy 1.9TDI 2003 r, od kilku dni mam identyczną przypadłość co koledzy wcześniej. Mianowicie na licznikach zapaliła się kontrolka ABS + Hamulec ręczny, przestały działać kierunki, klakson, podgrzewane fotele, licznik prędkości i oczywiście klimatyzacja. Po sprawdzeniu bezpiecznika nr 3 okazało się że jest przepalony. Wymieniam na nowy i znowu spalony. Czyli coś robi zwarcie. Odłączyłem pompę ABS - myślałem że może ona robi problemy, ale nie to nie to. Odłączyłem moduł komfortu, też bez zmian.
    Generalnie rozbebeszyłem już pół samochodu ale miejsce zwarcie nie chce się pokazać.
    Bezpiecznik nr 3 odpowiada według instrukcji za Układ ABS, ASR, ESP, układ automatycznej kontroli prędkości, dodatkowa nagrzewnica,
    układ klimatyzacji, system alarmowy (aktywny),system nawigacji, moduły wielofunkcyjne,lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń,elektrycznie sterowane okno dachowe, sygnałdz więkowy, funkcja automatycznego przyciemniania wewnętrznego lusterka.
    Znalazłem schemat do instalacji ABS oraz namierzyłem na schematach z forum że czujnik zasilający dogrzewacz też jest sterowany z tego bezpiecznika. Tak więc potencjalnych miejsc zwarcia jest cały pakiet.
    Mam prośbę jeżeli ktoś z użytkowników miał podobny problem i go rozwiązał niech szepnie co i jak zrobił może przyspieszy to moje poszukiwania.
    Jeżeli ktoś dysponuje schematem instalacji z nieszczęsnym bezpiecznikiem nr 3 proszę o udostępnienie.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #16
    coperfild
    Level 35  
    Zamiast bezpiecznika wepnij żarówkę 12v, dopóki świeci masz zwarcie rozpinasz obwody i sprawdzasz kiedy zgaśnie, w starszym modelu miałem zwarcie w czujniku ciśnienia klimy przez co spalił się panel klimatyzacji.
  • #17
    mikolaj33
    Level 2  
    OK. Dzięki za radę tak zrobię i sprawdzę czujnik :)
  • #18
    mikolaj33
    Level 2  
    Witam,
    Problem rozwiązany. Trochę szukania i zabawy było ale pełen sukces :). Zwarcie robi sam dogrzewacz umieszczony pod autem. Na obecną chwilę został odłączony. Jak znajdę trochę czasu będę szukał co w nim powoduje zwarcie.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  • #20
    kamilo889
    Level 9  
    T5 wrote:
    mikolaj33 wrote:
    Zwarcie robi sam dogrzewacz umieszczony pod autem.


    3- pinowy czujnik klimatyzacji też daje nieźle w kość :)


    U mnie wina leżała w tym samym miejscu
  • #21
    anusek
    Level 16  
    Panowie mam ten sam problem co Wy sprawdziłem dogrzewacz po jego rozpięciu bezpiecznik dalej jest przepalany. Możecie podpowiedzieć, gdzie znajdę ten czujnik klimatyzacji? Z góry dzięki za pomoc.
  • #22
    piachu1994
    Level 38  
    anusek wrote:
    Panowie mam ten sam problem co Wy sprawdziłem dogrzewacz po jego rozpięciu bezpiecznik dalej jest przepalany. Możecie podpowiedzieć, gdzie znajdę ten czujnik klimatyzacji? Z góry dzięki za pomoc.

    Po ściągnięciu zderzaka, na wysokości sygnałów jest aluminiowa rurka, a tam czujnik.