Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar

mateusz_umcyk 10 Kwi 2013 03:46 7011 10
  • #1 10 Kwi 2013 03:46
    mateusz_umcyk
    Poziom 8  

    Witam

    Posiadam silnik z pralki Polar, tabliczka znamionowa jest zdrapana chciałbym prosić o pomoc w rozszyfrowaniu parametrów tego silnika w celu dobrania kondensatora oraz o pomoc w jaki sposób można go podłączyć.

    Zdjęcia silnika:
    Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar Polar - pralka - Zidentyfikowanie i sposób podłączenia silnika z pralki Polar

    Chciałbym zapytać także czy jest możliwe zastosowanie projektu AVT 1007 Link do regulacji prędkości obrotowej.

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam

    1 10
  • #2 10 Kwi 2013 07:00
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam
    To masz silnik nowszej generacji ,czyli komutatorowy ,i do tego silnika nie podpinasz kondensatora.

    1
  • #3 10 Kwi 2013 07:53
    ElectroTom
    Poziom 24  

    A regulator obrotów jak najbardziej.

    0
  • #4 10 Kwi 2013 12:51
    mateusz_umcyk
    Poziom 8  

    Ok, dzięki czyli mogę podłączyć regulator do wyprowadzeń szczotek silnika? Ciekawi mnie jeszcze co to jest na ostatnim zdjęciu tak jakby w miejscu łożyska na zakończeniu wirnika, wychodzą z tego dwa niebieskie przewody. Czy to może być jakaś prądniczka tachometryczna do pomiaru prędkości? I jeszcze jedno czy ten silnik ma uzwojenia szeregowe i bocznikowe? Jeżeli tak potrzebna jest konfiguracja połączeń?

    0
  • #5 10 Kwi 2013 14:29
    karol5608
    Poziom 28  

    To na osi silnika to tachogenerator. Wyprowadzone masz osobno uzwojenie stojanu i szczotek. Poczytaj troszkę o silnikach komutatorowych , sposobach ich połączeń itd. Zmianę prędkości uzyskuje się przy podawaniu różnego napięcia do silnika, a nie wpinaniu regulatora do szczotek.

    1
  • #7 11 Kwi 2013 08:27
    karol5608
    Poziom 28  

    A ja bym proponował 12 lub 24V ale DC.

    0
  • #8 11 Kwi 2013 11:26
    nikusert
    Poziom 37  

    Zasilanie w zależności do czego ma służyć.Ogólnie jest to silnik na 230V,tylko jak koledzy podpowiadają ,że bez obciążenia się rozbiega.

    1
  • #9 12 Kwi 2013 14:47
    mateusz_umcyk
    Poziom 8  

    Czyli podsumowując jest to silnik komutatorowo - szeregowy, łącząc w szereg uzwojenie wirnika i stajanu jestem w stanie go uruchomić lecz w momencie gdy silnik będzie bez obciążenia będzie ulegał rezbieganiu czyli prędkość obrotowa będzie rosła aż do momentu uszkodzenia silnika. Używając regulatora obrotów zmniejsza się wartość napięcia skutecznego jednej połówki więc powinno to zadziałać? Czy można i czy jest sens podłączenia uzwojenia wirnika i stojana równolegle (czyli chyba zbocznikować?) bo zależy mi aby silnik obracał się dosyć wolno w okolicach 300 obr/min

    0
  • #10 12 Kwi 2013 20:57
    nikusert
    Poziom 37  

    Tego uzwojenia nie możesz podłączyć równolegle do wirnika.

    0
  • #11 15 Kwi 2013 18:22
    mateusz_umcyk
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki za pomoc, testy wypadły pomyślnie. Regulator obrotów bardzo dobrze spełnia swoją funkcję. Używając pierwszej połowy zakresu potencjometru przy silniku nie obciążonym można uzyskać stabilną prędkość obrotową czyli obroty utrzymują się na ustalonym poziomie. Dopiero po przekroczeniu połowy zakresu silnik zaczyna dosyć szybko nabierać prędkości. Prawdopodobnie dołączenie obciążenia spowoduje zwiększenie zakresu regulacji.

    Pozdrawiam.

    0