Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco daily - EGR- Błąd w ustawieniu

10 Kwi 2013 08:57 15471 13
  • Poziom 16  
    Witam. Mam problem z Iveco Daily 2006 rok. 50C15 Pali się kontrolka EDC. Po diagnozie komputerowej odczytano błąd 0188, który był obecny o treści: ,,Błąd w ustawieniu EGR" (odchyłka ujemna). Co to może być?
  • Metal Work Pneumatic
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Błąd na regulatorze EGR - odchylenie ujemne
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 16  
    Czyli zawór EGR do wymiany?
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Niekoniecznie.EGR nie funkcjonuje prawidłowo,a przyczyn i elementów z nim związanych jest wiele np.przeplywomierz którego po wymianie należy skalibrować kompem.pozatym jest zawór EGR i elektrozawór EGR który nim steruje.I wiele innych elementów związanych z zassaniem powietrza i wydechem spalin.
  • Poziom 16  
    Po za tym błędem były jeszcze trzy błędy, ale nieobecne, a mianowicie: Zwarcie do masy w sterowaniu pedałem przyspieszenia TVA. Błąd kolejny: Elektrozawór TVA. Przerwany obwód. Kolejny błąd to Napięcie akumulatora. Więc jeśli te błędy były nieobecne a ten, który wymieniłem na samym początku tematu obecny to od czego zacząć?
  • Specjalista - IVECO Trucks
    "Zwarcie do masy w sterowaniu pedałem przyspieszenia TVA. Błąd kolejny: Elektrozawór TVA.Przerwany obwód."

    Te dwa błędy mogą świadczyć o uszkodzeniu zaworu TVA- czyli przepustnicy, w zależności od ilości zdarzeń tych usterek.Ale mógł je ktoś sprowokować zdejmując np. wtyczkę,inaczej jeżeli błąd wystąpił np 255 razy.Przepustnica może być zabrudzona,podobnie czujnik doładowania.Jakie konkretnie masz objawy w momencie zapalenia się EDC
  • Poziom 16  
    W momencie zapalenia się EDC, auto poprostu robi się trochę słabsze, ale nic poza tym.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Jazda w takich warunkach na dłuższą metę zabije ci katalizator i układ Ssacy
  • Poziom 32  
    Zawór EGR posiada pozycjometr, stąd diagnozuje taki błąd.
  • Poziom 16  
    Więc jeśli błędy, które były nieobecne nie powrócą i pozostanie tylko ten jeden błąd obecny to można przypuszczać, że główny sprawca to zawór EGR?
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Zacznij od sprawdzenia szczelności układu podcisnienia potem przydał by się dawcą i podkladaj pojedynczo elementy najprostrze w demontażu.Elektrozawór sterowania EGR, przeplywomierz,czujnik doladowania i sprawdź stan zanieczyszczenia przepustnicy.Jak nic z tych rzeczy nie pomoże, trzeba będzie kopać głębiej.
  • Poziom 32  
    Rzexxnik napisał:
    można przypuszczać
    Na podstawie odczytanych błędów. Jednakże diagnostyka polega głównie na analizie parametrów podczas pracy silnika. Jeżeli masz odpowiednie urządzenie mające takie możliwości, to podaj wyniki. Wtedy nie będą to przypuszczenia. Albo jak pisze "skorp", kup sobie drugi taki sam tylko sprawny i jak małpa przekładaj części.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Zgadzam się, odczyt parametrów jest bardzo ważny tak jak i test Egr i testy silnika.Parametry jednak na pracującym silniku,na postoju,bez wystąpienia błędu nie muszą wykazać anomalii.Co innego test drogowy przy pojawieniu się błędu.Wniosek? Profesjonalny serwis.
  • Poziom 16  
    Rozwiązanie problemu to : wymiana przepustnicy na nową.