Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brandt WM 61200 - Blokada drzwi

Mietek_70 10 Apr 2013 13:11 5661 14
Relpol
  • #1
    Mietek_70
    Level 9  
    Witam.
    Niestety zepsuła mi się pralka która działała przez dłuższy czas ok 12 lat bez problemu.
    W tamtym roku na wiosnę poleciały mi szczotki od silnika które wymieniłem w serwisie.Zaniosłem sam sinik i przy okazji wymieniłem pompkę odpływową.
    Niestety tym razem poleciała mi blokada drzwi.
    W hurtowni z częściami dokupiłem blokadę ale powstał kolejny problem.
    Wydaje się że ten sam typ ELEKTTROTECHNICA ROLD T85 250V SERIES DS88/T4 ale jest i 1 styk mniej.Różnica między starym a nowym brak 4 styku w nowym.
    podsyłam zdjęcia .Proszę o informacje co można z tym zrobić :-)
    Pozdrawiam.
    Brandt WM 61200 - Blokada drzwi Brandt WM 61200 - Blokada drzwi Brandt WM 61200 - Blokada drzwi Brandt WM 61200 - Blokada drzwi
  • Relpol
  • #2
    karol5608
    Level 28  
    Ile masz kabli we wtyczce od blokady?
  • Relpol
  • #3
    Mietek_70
    Level 9  
    Cztery

    Różowy
    Niebieski
    Ciemno Niebieski
    Biały
  • #4
    karol5608
    Level 28  
    Podłącz blokadę i się przekonasz. Czasami zamiast z 3 stykami zakładałem z 4 , ale na odwrót nie próbowałem. Pozdrawiam
  • #5
    Mietek_70
    Level 9  
    Na 4 styku którego nie ma jest różowy.A z schematu wynika ,że on idzie do 220V.
    Nie rozumiem tego. Brandt WM 61200 - Blokada drzwi

    Dodano po 1 [godziny]:

    Dodatkowo na przełączniku jest napisane na temat styków

    zarówno na starym jak i nowym
    1-3 16(4)A closing
    OCOJA opening

    3-4 16(4)A

    nic nie na o 2 styku.
  • #6
    karol5608
    Level 28  
    Próbowałeś czy zadziała?
  • #7
    Mietek_70
    Level 9  
    Podłączyłem wszystkie przewody poza różowym który wchodzi na styk 4 którego nie ma i nic.
    Z schematu wynika że na różowy wchodzi 220 v przez przekaźnik z warystorem.
    i moim zdaniem musi on być podłączony.

    Tylko gdzie?
  • #8
    karol5608
    Level 28  
    Ze schematu wynika, że pin 1 i 4 w blokadzie ma się zewrzeć z 3 , a 2 to drugi biegun zasilania pozystora w blokadzie.
  • #9
    Mietek_70
    Level 9  
    Czyli nic z tego chyba nie będzie .Czy muszę szukać 4 stykowej blokady?
  • #10
    peter falk
    Home appliances specialist
    A ja bym to tak zrobił:
    Różowy na 3
    Niebieski i biały na jeden
    Ciemnoniebieski na 2
    Stara blokada była, jakby tu nazwać - z wyłącznikiem sieciowym :) .
  • #11
    fornax
    Level 11  
    Podepnę się. Sam jestem ciekaw, co da propozycja petera falka, bo mam (chyba) podobny problem. Krótko- blokada po skończonym praniu nie puszcza, dopiero po odłączeniu z gniazdka, rozwalony triak Z0103 (TC7 wg opisu na płycie) w obwodzie blokady. Ponadto spalony opornik (R68) i uszkodzona, skruszała część obudowy drabinki rezystorowej (RR2)- obie te części w okolicy układu scalonego (Z1). Jak mniemam, uszkodzona blokada, chyba, że ktoś bardziej zaawansowany naprowadzi... ;)
    Jutro mogę dorzucić fotki ze schematem, jak będzie taka potrzeba.
  • #12
    Mietek_70
    Level 9  
    Właśnie podłączyłem według podpowiedzi Peter Falka ale nic z tego brak sterowania.
    Nic z tego
    Po podłączeniu starej blokady diody się świecą.
    Czy ma ktoś inne pomysły.
    Ewentualnie podpowiedz gdzie mogę dokupić moduł z 4 stykami.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Poprawka coś zadziałało kiedy zastosowałem opis Petera falka stosując cyfry które napisane były farbą zamieniona 1 z 2 .
    Sprawdzę do końca i dam znać.
  • #13
    fornax
    Level 11  
    Dostaniesz blokadę 4-stykową, wczoraj właśnie taką odebrałem od kuriera i jest identyczna z oryginałem. Namiar na sklep mogę Ci dać na priva. Przy zamawianiu dobrze podać, oprócz modelu, typ pralki (dane na tabliczce znamionowej).
    PS
    U mnie niestety wymiana blokady nic nie dała, więc podejrzewam uszkodzenie w sterowaniu blokadą.
  • #14
    agdrtv
    Level 16  
    Kolego na blokadach masz takie małe schemaciki, porównaj oba i dojdziesz co jest grane nie podłączaj na pałę bo uszkodzisz triak sterujący blokadą, podpowiem Ci że wolny przewód musisz na stałe podłączyć z którymś z grubszych przewodów, najcieńszy z nich zasila tylko termik blokady( z żadnym go nie zwieraj - resztę jak zewrzesz to pralka powinna zadziałać), pozdro
  • #15
    solvap
    Level 6  
    hi all
    how do you know if the latch is broken or not?
    can you measure the pins 3-4 and let me know what you get in ohms?
    i am having the same module
    elettrotecnika ROLD T85 series DS88/T4
    and try to make sure that is not broken before ordering another one
    BTW where did you find it ?
    cheers
    Pavlos