Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes Vito 115 cdi 2010r dmucha zimne powietrze

10 Kwi 2013 13:57 4398 8
  • Poziom 8  
    Witam mam problem z Mercedesem Vito 115 Cdi 2010 rok .
    Mianowicie problem polega na braku ogrzewania.
    A wienc podczas jazdy jest wszystko w normie, silnik rozgrzany do 80 stopni ogrzewanie dziala jak nalerzy. Gdy auto stoi a silnik dalej pracuje ogrzewanie przestaje dzilac "dmucha zimne powietrze" w momencie gdy znow ruszam i silnik pracuje na obrotach powyzej 2 tys. wszystko dziala.
    W aucie zostalo wymienione :
    -termostat
    -nagrzewnica
    -pompa wody
    -bajpas
    -pompka cyrkulacyjna
    Po diagnozie komputerowej nic nie wskazuje na elektronike czy sterowanie.
    Jedyne co zwrucilo moja uwage to temperatura wewnatrz auta okolo 38 stopni ?
    Auto posiada dodatkowe ogrzewanie webasto ktore dla pewnosci wypiolem z ukladu zeby wykluczyc ewentualne zapchane przewody lub dodatkowa nagrzewnice .
    Z gory dziekuje za pomoc i cierpilowsc podczas czytania przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z firmowego komputera gdzie nie moge uzywac polskich znakow :(
  • Poziom 20  
    Objawy jak przy niesprawnej pompce cyrkulacyjnej. Włącz zapłon i posłuchaj czy chodzi.
  • Poziom 8  
    Tak jak pisalem pompka cyrkulacyjna nowa i sprawna . Moze przyczyna lerzy w zapowietrzonym ukladzie, ale ten uklad sam sie odpowietrza wiec nie mam pojecia .
  • Poziom 20  
    Tylko czy ta pompka chodzi? Bardzo często kruszą się przewody które w tym miejscu robią się twarde i nie dochodzi napięcie.
  • Poziom 8  
    Pompka chodzi od razu po włączeniu zapłonu słychać ją i czuć . Jestem w 100 % pewien że chodzi o cyrkulacje ale nie wiem gdzie szukać bo wszystko jest już sprawdzone lub wymienione jedyne co zostało to chłodnica. Ale ją mogę wykluczyć bo silnik się nie grzeje. Dziś np zrobiłem test wyjąłem termostat silnik na początku nie mógł złapać temperatury 80 stopni ale dmuchało ciepłym powietrzem do puki nie złapał 80 stopni. jak złapał temperaturę leciało chłodne lecz nie zimne powietrze. Kiedyś przerabiałem podobny przypadek w turanie 1.9tdi i wyszło na głowicę po wymianie głowicy było dobrze. Ale co do mercedesa nie jestem w 100 % pewien.
  • Poziom 20  
    Sprawdż jeszcze korek od zbiorniczka. Czasami jak nie MB nie trzyma ciśnienia w układzie to kiepsko grzeje.
  • Poziom 8  
    Węże są twarde . Próbowałem jazdy z otwartym korkiem i zamkniętym. Wszystkie węże są gorące węże wchodzące i wychodzące z chłodniczki są po prostu ciepłe . Wąż wychodzący z chłodnicy jest cały czas letni .
  • Poziom 16  
    dobrze sprawdź pompę cyrkulacji , gdzieś czytałem że potrafią się uszkodzić w taki sposób że silniczek chodzi a wiatraczek stoi - nie pompuje.
    pzdr
  • Poziom 20  
    Sprawdż na włączonym zapłonie , jak chodzi pompka , czy cokolwiek grzeje , czy chociaż węże są ciepłe. Na zgaszonym silniku , na zapłonie , powinien normalnie grzać do momentu wychłodzenia wody.