Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen c5 brek tylna wycierczka

10 Kwi 2013 22:42 7332 15
  • Poziom 8  
    Witam mam problem : przestała mi działać tylna wycieraczka która jest umieszczona w otwieranej szybie tylnej klapy w citroenie c5 2005 1.6 HDI Brek oraz nie mogę otworzyć zamka od tej szyby czy to razem jest jakoś powiązane ? Jak otworzyć tą szybę?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Sciągasz tapicerkę i otwierasz. Częsta przypadłość c5 kombi, przepalające się ścieżki do mikroswitch'a w tylnej szybie. A kolejna to połamane przewody w przelotce między karoserią a klapą. Miernik prawdę Ci powie.

    Jak otworzysz już szybę to odkręć lotkę nad szybą (Torx 30 bodajże) i sprawdź rezystancje między kostką pod lotką a switchem.
  • Poziom 8  
    Dzięki za podpowiedź . Jak jeszcze się otwierała owa szyba to widziałem pociągnięty przewód od zamka wychodzi że poprzedni właściciel chyba miał już ten problem. Jak otworzę już szybę to w razie gdybym nie zlokalizował usterki to da się ją z powrotem zatrzasnąć żeby zamek trzymał?
  • Poziom 14  
    Da się. Tam jest najzwyklejszy zatrzask otwierany siłownikiem.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    A orientujesz się w jakim celu ktoś robił jakieś dodatkowe obejście od zamka do góry po szybie.
  • Poziom 39  
    Po to zrobił, żeby nie wymieniać szyby.
  • Poziom 8  
    A jak sprawdzić co jest powodem nie działania tylnej wycieraczki?
  • Poziom 39  
    Jareb1 napisał:
    A jak sprawdzić co jest powodem nie działania tylnej wycieraczki?

    Po kolei:

    0. Sprawdzić bezpieczniki na BSI.
    1. Sprawdzić czy nie zatarła się oś łożyska wycieraczki na szybie.
    2. Sprawdzić czy silnik wycieraczki dostaje zasilanie.
    3. Jeżeli powyższe nie doprowadzi do zlokalizowania usterki - udać się z autem do elektryka.
  • Poziom 8  
    A czy zasilanie do wycieraczki i zamka szyby jest jedno ? Bo nie działa wycieraczka i zamek szyby.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dosyć, będziesz tak truł, czy sam coś sprawdzisz?
  • Poziom 9  
    witam <mam problem z tylną wycieraczką sama się załącza np. jak otwieram drzwi z pilota :( dotychczas sprawdziłem miernikiem czy przewód się nie złamał albo zerwał i wszystko jest ok , zajrzałem do przełącznika zespolonego i raczej jest ok ; więc szukam dalej ; moje pytanie gdzie jest przekaźnik odpowiedzialny za silniczek tylnej wycieraczki ? i drugie ponieważ uporałem się już z ramieniem wycieraczki ,a chciałem zajrzeć do silniczka jak zdjąć silniczek z tych 3 łap amortyzowanych gumowymi pierścieniami ? proszę o pomoc pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie kolego Hart3 częściowo zarzuciłem temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi wypiąłem kostkę z silniczka wycieraczki i tak zostawiłem . Niemniej jednak zaintrygowałeś mnie odpowiedzią . Czy mógłbyś bliżej powiedzieć gdzie tego szukać w BDI ? Wcześniej miałem problem z pompką paliwa i znalazłem ,że jeden pin się nadpalił po oczyszczeniu zaczęło działać choć co jakiś czas głównie w zimie się odzywa :( pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 39  
    wheeler74 napisał:
    mam problem z tylną wycieraczką sama się załącza np. jak otwieram drzwi z pilota

    Za samoczynne załączanie się wycieraczki po otwarciu drzwi pilotem odpowiada brak sygnału spoczynkowego położenia wycieraczki.
    wheeler74 napisał:
    moje pytanie gdzie jest przekaźnik odpowiedzialny za silniczek tylnej wycieraczki ?

    W BSI, wlutowany w płytkę ale skoro wycieraczka działa to ta wiedza nie jest ci potrzebna.
    wheeler74 napisał:
    jak zdjąć silniczek z tych 3 łap amortyzowanych gumowymi pierścieniami ?

    Za pomocą klucza nasadowego nr 10 odkręcasz tzw. nakrętki (to takie sześciokątne kawałki metalu z gwintem w środku) i zdejmujesz motoreduktor.
  • Poziom 9  
    kolego kybernetes nie rozumiem tego sarkazmu ,albo ja mam jakiś nietypowy model c5 ,albo kolega nigdy nie widział jak zamontowany jest silniczek tylnej wycieraczki w Hatchback-u C5, ponieważ nie ma tam nakrętek tylko nity . Pytałem, ponieważ chciałem jako ostateczność rozwiercać nity ,żeby dobrać się do silniczka ,bo po oględzinach wszystko wygląda ok ,sprawdziłem przejście przewodów do pierwszej kostki (za połączeniem z klapą ) i jest ok ;zasilanie jest podawane i wycieraczka pracuje (niestety kiedy chce ) Myślałem też ,ze to problem z masą i podłączyłem dodatkową niestety bez efektu ; ale dlaczego wycieraczka włącza się włączając wsteczny bieg? i dlaczego do silniczka dochodzą 3 przewody? pozdrawiam