Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak samochód do 6 tys (małe spalanie, 1 własny samochód)

misiek111232 11 Apr 2013 09:59 16962 30
SterControl
  • #1
    misiek111232
    Level 9  
    Witam,
    Poszukuje taniego samochodu do 6 tys. Spalanie jak najmniejsze, chciałbym aby palił 5-6 litrów. Najlepiej jak by to był diesel z przebiegiem max 180 tys albo w ostateczności benzyna ale z przebiegiem do 100 tys. Ważnym wyznacznikiem przy kupnie też będzie jego wygląd .

    Moje propozycja :
    - Seata Ibiza II FL
  • SterControl
  • #2
    highlanderus
    Level 30  
    O gustach się nie dyskutuje. Ale mało pali Volkswagen Lupo
  • SterControl
  • #3
    misiek111232
    Level 9  
    Kolega Lupem jeździł na prawo jazdy B1 więc odpada

    A reno laguna II?
  • #4
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Wątpliwe abyś kupił Lagunę w tej cenie i nie okazała się ona skarbonką bez dna.
  • #5
    misiek111232
    Level 9  
    to za czym się rozglądać? Macie jakieś zdanie o ibizie II FL?
  • #7
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Ibiza to rozsądny wybór ale ciężko będzie znaleźć taką z przebiegiem który Cię interesuje. Po za tym wydaje mim się, że powinieneś chyba szukać auta za które w miarę niskie OC będziesz płacił.
  • #8
    misiek111232
    Level 9  
    Uważam że jak samochód ma przejechane ponad 200 tys to już trup :D
    Nie sądziłem że wybór samochodu do 6 tys jest taki trudny.

    Golf III spalanie jak koledzy mówią to 8-9 l więc też odpada


    A Peugeot 206?
  • #9
    highlanderus
    Level 30  
    To kup zagazowaną Astre II. Nie rajdówka ale da się jeździć.
  • #10
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    misiek111232 wrote:
    Uważam że jak samochód ma przejechane ponad 200 tys to już trup :D
    Nie sądziłem że wybór samochodu do 6 tys jest taki trudny.

    Golf III spalanie jak koledzy mówią to 8-9 l więc też odpada


    A Peugeot 206?


    Niekoniecznie 200 tyś to trup. W ubiegłym roku sprzedałem VW Golfa II z silnikiem 1,6 TD i z przebiegiem 261 tyś.Miałem go 8 lat i ani razu się nie zepsuł ( wymiana spraw eksploatacyjnych jest normalna ). Auta z którego byłem tak zadowolony chyba już nie będę miał.Dodam ,że " poszedł" za 2,5 tyś bez opuszczania ceny i była kolejka chętnych.
  • #11
    cirrostrato
    Level 37  
    misiek111232 wrote:
    Uważam że jak samochód ma przejechane ponad 200 tys to już trup :D
    Nie sądziłem że wybór samochodu do 6 tys jest taki trudny.
    Nie przesadzaj, w rodzinie Mazda 323C i nie zostanie sprzedana w przewidywalnym czasie, na liczniku prawdziwe 212 tys. a można za taką dostać ok. 2,5-3tys (jak się trafi kupiec) za naprawdę sprawne autko, moja Mazda 626 2.0D kupiona za 10tys. na liczniku ma 206tys.(nie jestem pewien ale raczej prawda, poprzednia 626 2.0D poszła za 7,5tys. bo obecną odkupiłem od syna, inaczej poprzednią jeździł bym dalej zwłaszcza, że kilka miesięcy wcześniej wymieniłem pompę wody i rozrząd co kosztowało prawie 1300zł, miała prawdziwy przebieg 290tys.) oleju nie bierze, ciągnie z baku 6,5l oleju, stan naprawdę dobry. Tylko ty sprawdzasz przebieg na liczniku a to mogą być autka z rzeczywistym przebiegiem 400tys. lub więcej.Poszukaj samochodu nierejestrowanego w kraju (koszt rejestracji naprawdę niezbyt duży), nie napalaj się na zakup w ciągu kilku dni, niech wybrane przez ciebie autko zobaczy ktoś, kto podobne ma bo on może dostrzec prawdziwe cuda. Powodzenia.
  • #12
    wedsew
    Level 16  
    misiek111232 wrote:
    Uważam że jak samochód ma przejechane ponad 200 tys to już trup :D

    Nic się nie martw, w komisach wszystkie samochody mają między 160 a 190 tysięcy km, więc na pewno coś sobie znajdziesz odpowiedniego.

    BTW: nie wiem, czy zauważyłeś, ale czasy Syren i Fiatów 125p się dawno skończyły.
  • #13
    misiek111232
    Level 9  
    Za młody jestem żeby czasy maluchów i syren pamiętać.

    Tylko przekonanie taty na samochód z przebiegiem 200 tyś graniczy z cudem bo on jest maniakiem nowych samochodów miał 3 bryki i wszystkie prosto z salonu.

    a co myślicie o 206?
  • #14
    cirrostrato
    Level 37  
    To może tatuś niech mocniej zasponsoruje.....nie pytaj jakie autko kupić, kup takie w dobrym stanie choć używane, po twoich pytaniach jednak słabo to widzę i jest szansa, że wdepniesz w coś nieprzyjemnie pachnącego......kupuj z kimś kto nie zadaje takich pytań.
  • #16
    wedsew
    Level 16  
    Wybacz drobny sarkazm w moim pierwszym poście, nie napisałeś wcześniej, że to nie Ty kupujesz.
    misiek111232 wrote:
    Tylko przekonanie taty na samochód z przebiegiem 200 tyś graniczy z cudem bo on jest maniakiem nowych samochodów miał 3 bryki i wszystkie prosto z salonu.


    To powiedz tacie, że jedynym kryterium przy kupnie używanego samochodu jest jego stan techniczny, a przebieg jest całkowicie nieistotną informacją.

    A jeśli uważa inaczej, to niech sam Ci wybierze i kupi auto, oszczędzisz sobie wtedy przyszłych problemów związanych z kupnem miny.

    Bo samochodów (nie licząc Seicento, Tico, Poloneza, Favoritki i Samary) za 5-6 tysięcy z rzeczywistym przebiegiem poniżej 200 tysięcy oraz dobrym stanie technicznym na rynku NIE MA.

    Są takie, które spełniają jeden z warunków, ale nie oba. Im szybciej tato zda sobie z tego sprawę, tym lepiej dla Ciebie.
  • #17
    zed71
    Level 23  
    ;-) kolego jesli poszukujesz czegoś "normalnego" do 6 tys to lepiej skup sie na włochach (a dokładniej na fiacie) lub koreanczykach (lanos - ale duze ubezpieczenie- jesli 1 samochod lub matiz) odpusc sobie seaty i inne volkswagenowe pochodne - w tej cenie na pewno nic ciekawego nie kupisz ;-) a juz na pewno odpusc sobie sprowadzane ze szrotow z zachodu - cena wszystko za nich mowi- pomysl- ktos musi na tym zarobic a sprzedajac "dobre" auto od "niemca co jezdzil tylko do kosciola" kupil za tanie pieniadze. a niemcy tez umią liczyć i nikt nie sprzeda dobrego auta tylko dlatego ze chce się pozbyć za wszelka cene ;-) a policz:
    koszt przejazdu - min 2000zł
    zarobek- min 1000zł
    i zostaje jeszcze koszt zakupu- 3000zł podzielić przez cene euro (obecnie ok 4,15) co daje raptem 720 euro
    wystarczy wejsc na strone mobile.de i zobaczyć jakie szroty tam wystepuja w takich cenach ;-)
  • #18
    misiek111232
    Level 9  
    Dzięki wszystkim za pomoc. Postanowiłem dorobić wakacje i kupić coś lepszego za parę miesięcy. Wytrzymam jeszcze ten okres prosząc się taty o samochód.
  • #19
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Wybrałeś chyba najrozsądniejszą opcję. Myślę, ze mając w kieszeni 10 tyś kupisz coś z czego będziesz zadowolony.
  • #20
    harnasx
    Level 22  
    Tak jak koledzy piszą najwazniejszy stan techniczny i ogólne "zadbanie"
    - moja sprawdzona propozycja w tej cenie Corolla E11 - motor 1,4 lub jeśli trafisz 1,6 - sprawdzisz kupisz nie pożałujesz :) - nawet po 200 tyś km warto.
  • #21
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    zed71 wrote:
    ;-) kolego jesli poszukujesz czegoś "normalnego" do 6 tys to lepiej skup sie na włochach (a dokładniej na fiacie) lub koreanczykach (lanos - ale duze ubezpieczenie- jesli 1 samochod lub matiz) odpusc sobie seaty i inne volkswagenowe pochodne - w tej cenie na pewno nic ciekawego nie kupisz ;-) a juz na pewno odpusc sobie sprowadzane ze szrotow z zachodu - cena wszystko za nich mowi- pomysl- ktos musi na tym zarobic a sprzedajac "dobre" auto od "niemca co jezdzil tylko do kosciola" kupil za tanie pieniadze. a niemcy tez umią liczyć i nikt nie sprzeda dobrego auta tylko dlatego ze chce się pozbyć za wszelka cene ;-) a policz:
    koszt przejazdu - min 2000zł
    zarobek- min 1000zł
    i zostaje jeszcze koszt zakupu- 3000zł podzielić przez cene euro (obecnie ok 4,15) co daje raptem 720 euro
    wystarczy wejsc na strone mobile.de i zobaczyć jakie szroty tam wystepuja w takich cenach ;-)

    Nie byłbym taki pewien. Ostatnio przywiozłem i10 2010 rok za 900 euro. Na gotowo z rejestracją wyjdzie mnie 8000 zł. Przebieg 30 000 km. Tylko jest małe ale: trzeba wszystko samemu zrobić.
  • #22
    wichurewicz
    Level 25  
    misiek111232 wrote:
    Witam,
    Poszukuje taniego samochodu do 6 tys. Spalanie jak najmniejsze, chciałbym aby palił 5-6 litrów. Najlepiej jak by to był diesel z przebiegiem max 180 tys albo w ostateczności benzyna ale z przebiegiem do 100 tys. Ważnym wyznacznikiem przy kupnie też będzie jego wygląd .

    Moje propozycja :
    - Seata Ibiza II FL

    Takie rzeczy tylko w Erze, obecnie SS-Mobile. Uwagi kolegi na temat przebiegu rozbawiły mnie setnie, handlarze używanym złomem już szykują laptopy i ustawiają wedle życzenia 180 tysięcy w kilkunastoletnim dieslu. Klient nasz pan.
    A powyżej 200 tysięcy co, silnik się przekręca i zdycha z kwikiem? Odpadają koła? Auto eksploduje? Seicento katowane w firmach kulają bez generalnego remontu 300 tysięcy, a to tylko małe tanie miejskie pudełka. Wyżej słusznie zauważono, czasy Fiatów 125p minęły bezpowrotnie, teraz diesel z półmilionowym przebiegiem to norma, a nie ewenement. No, może oprócz tych najnowszych wypustów, które mają według planu umrzeć po 150k km tak, by klient przyszedł po nowy model.

    Oprócz VAGa jest mnóstwo ciekawych, tańszych i lepiej wyposażonych samochodów za te same pieniądze.
  • #23
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Mazda demio benzyna. Za 6 tys kupisz z klima i elektryka 2000 rok i nawet z rozsądnym ( wiarygodnym) przebiegiem
  • #24
    LONGER1991
    Level 18  
    Corsa C 2002r. nalatane na gazie już 400tys. i nic poważnego do tej pory się nie psuło, wiadomo pierdoły trzeba było wymieniać. Wolałbym kupić auto z 250k km od pierwszego właściciela gdzie wszystko jest autentycznie udokumentowane naprawy itd. niż od któregoś już z kolei właściciela który ma piękny przebieg 150k km, a tak naprawdę jest trupem. W takiej niskiej cenie to bym patrzył głównie na stan techniczny/wizualny. W Polsce bardzo trudno o autentyczny przebieg więc tym kryterium szczególnie bym się nie sugerował. Może tak jak już ktoś pisał poszukaj czegoś w Niemczech. Za 6 tys proponowałbym kupić coś starszego, ale w idealnym stanie od 1 właściciela np. od jakiegoś dziadka i sprzęgło wymienić niż cały silnik po jakimś czasie:)
  • #26
    zed71
    Level 23  
    Grzegorz_madera wrote:

    Nie byłbym taki pewien. Ostatnio przywiozłem i10 2010 rok za 900 euro. Na gotowo z rejestracją wyjdzie mnie 8000 zł. Przebieg 30 000 km. Tylko jest małe ale: trzeba wszystko samemu zrobić.

    jeżeli nowy i10 kosztuje w salonie (golas w DE) 8000 euro to nie wierze za 3 letnie auto dałeś 900 euro. nawet w niemczech auto nie traci na wartości prawie 90% w ciągu 3 lat ;-) chyba że stan auta był adekwatny do ceny ;-) a to już dużo mówi o samochodzie.
  • #27
    sobiepanmirek
    Conditionally unlocked
    Toyota yaris polecam.
  • #28
    Adas25
    Level 11  
    Witam.
    Proponuję Hondę Civic. Sam rok temu kupiłem hondę kombi 98 rok 1,4 benzyna+ gaz 250kkm, auto nie do zdarcia jeżeli chodzi o silnik, DROBNE poprawki lakiernicze nieuniknione jak na ten rok, zawieszenie wporządku. Cena 6-7 tys.
    Pozdrawiam
  • #29
    krzysiek zg
    Level 14  
    Fiat Panda 1,3jtd małe zużycie paliwa , osiągi w miarę dobre i tanie części
  • #30
    sobiepanmirek
    Conditionally unlocked
    Toyota yaris 2001 r 1.0 16 v super autko oszczędne nie zawodne,bez rdzy dobre blachy polecam w 100%