Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1.3 - Piszczenie (hałas) gdzieś z hamulca ręcznego?

11 Kwi 2013 11:10 2139 4
  • Poziom 11  
    Witam.
    Samochód to VW II Golf 1.3
    Jakiś czas temu wymieniałem przewody hamulcowe ogólnie wszystkie idące od zbiorniczka do lewego tylnego koła, łącznie z cylinderkiem.
    Przy tym zabiegu trochę się zagięły szczęki i jakieś elementy w bębnie podczas ściągania bębna. Były prostowane.
    Ogólnie hamulce działają, wszystko odpowietrzone i jest dobrze.
    Jednak od tamtej naprawy tak po przejechaniu ok. 5 km zaczął wydobywać się cichutki powtarzający się dźwięk gdzieś tak jakby ze środka, może z tylnego prawego koła (ale to takie wrażenie) Dźwięk to taki szyy...szy..szy..szy...szy.. Powtarzający się. Zauważyłem, że gdy jest ten dźwięk to przy podniesieniu trochę wajchy od hamulca ręcznego nagle on przyśpiesza i nagle ucicha do momentu aż ponownie się wajchę upuści na sam dół. Nie raz wystarczy troszkę dotknąć i poruszyć wajchą i dźwięk na chwilę ustaje. Jak wspomniałem wyżej linki od ręcznego były odkręcane, więc próbowałem je wyregulować i regulując mocno, tzn tak aby hamował na którymś z bliższych ząbków dźwięk dużo bardziej głośniejszy. Jednak regulując słabo, że dźwięku nie ma hamulec ręczny jest wtedy za słaby.
    Od tamtej pory trochę km już przejechałem i te piszczenie (hałas) się trochę nasilił i teraz już po 1 km zaczyna być słyszalny. Jest tot taki dźwięk jak np. jest centra w kole rowerowym i krzywe koło haczy co jakiś czas o hamulec gumowy. Tu podobny dźwięk tylko, że taki szybszy.
    Zastanawiam się co może być przyczyną tego dźwięku i czy można to zbagatelizować?
    Bo po za tym, że sam dźwięk denerwuje nic się nie dzieje.
    Ogólnie podkręcić linek hamulca ręcznego zbytnio nie można, bo wtedy ten dźwięk będzie jeszcze bardziej nasilony i tak jakby coś gdzieś ocierało, a z kolei bardziej poluzować (co by zaprzestało dźwiękowi całkowicie ) też nie można bo wtedy hamulec ręczny nie będzie działał.



    Najgorsze, że nie wiem tak naprawdę skąd ten dźwięk dobiega, czy to z lewego, koła, prawego, czy gdzieś indziej..
    Ogólnie jeszcze co do tego koła lewego to tam było wszystko czyszczone, tzn te sprężynki, cały mechanizm itp. Prawy bęben był nie odkręcany.
  • Poziom 33  
    Vitxx napisał:
    Przy tym zabiegu trochę się zagięły szczęki i jakieś elementy w bębnie podczas ściągania bębna. Były prostowane.

    A nie uważasz że to jest przyczyna?
    Wstaw nowe szczęki i powinno wrócić wszystko do normy o ile niczego więcej nie powyginałeś.
  • Poziom 28  
    Owalny bęben i tyle. Wymień naprawiane/klepane części na nowe, szczęki i bębny też...
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem ze swoim golfem II 1,8.
    Wymieniłem cylinderki, szczeki i komplet sprężyn z tyłu i nie mogłem odpowietrzyć.
    Jak mi się w końcu udało odpowietrzyć na odpalonym silniku to po zgaszeniu i zapaleniu tylne koła już nie hamowały a w zbiorniczku zrobiło się więcej płynu. Po jakimś czasie (15min.) gdy odpaliłem samochód hamulec z tyłu znów był płyn opadł w zbiorniczku było ok. no i znów po kilku naciśnięciach pedału hamulca znów się zrobił twardy i hamulca z tyłu nie było. Dodam ze jest tam ABS i nie ma serwa tylko chyba jest elektryczna pompka ale pewny nie jestem. Od czego to może być???
  • Poziom 10  
    Winna była pompa hamulcowa z ABS i stycznik nad bezpiecznikami po ich wymianie wszystko wróciło do normy.