Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A3,1999, 1.3 ROZŁADOWANY AKUMULATOR

12 Kwi 2013 10:04 3207 12
  • Poziom 2  
    witam serdecznie

    mam audi a3,rocznik 1999
    nie wiem czy dobry temat wybrałam, ale może ktoś spróbuje mi pomóc??

    Rozładował mi się całkiem akumulator, jest nowy ma niecałe 9 miesięcy, temperatury nie były ujemne ale faktem jest że trochę mało jeździłam nim ostatnio.

    Od jakiegoś czasu miałam czasami problem z rozrusznikiem, tak jakby coś nie łapało w kluczyku i nie odpalało auta chociaż słychać było kręcenie.

    Nie działa mi automatyczny kluczyk , jedynie opalą się kontrolki i po chwili gasną czyli na 100% coś z akumulatorem.


    jakie moga być przyczyny? czy to ma związek z tym kluczykiem,..?

    czy powinno wystarczyć naładowanie akumulatora
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    Naładowanie akumulatora powinno zaradzić, długo nie używane auto sprawia, że akumulator rozładowuje się częściowo samoczynnie oraz przez odbiorniki typu podtrzymanie pamięci radia, alarm itp.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 39  
    Witam
    Naładuj dobrze akumulator ,to podstawa,lub załóż inny (na chwilę)z innego auta jeżeli masz taką możliwość.Rozładowany do zera lub prawie,musi być ładowany około 10-12 godzin .
  • Poziom 28  
    cividini napisał:
    witam serdecznie

    mam audi a3,rocznik 1999
    nie wiem czy dobry temat wybrałam, ale może ktoś spróbuje mi pomóc??

    Rozładował mi się całkiem akumulator, jest nowy ma niecałe 9 miesięcy, temperatury nie były ujemne ale faktem jest że trochę mało jeździłam nim ostatnio.

    Od jakiegoś czasu miałam czasami problem z rozrusznikiem, tak jakby coś nie łapało w kluczyku i nie odpalało auta chociaż słychać było kręcenie.

    Nie działa mi automatyczny kluczyk , jedynie opalą się kontrolki i po chwili gasną czyli na 100% coś z akumulatorem.






    jakie moga być przyczyny? czy to ma związek z tym kluczykiem,..?

    czy powinno wystarczyć naładowanie akumulatora

    Co według Ciebie znaczy " całkiem rozładował "? Czy był mierzony multimetrem a jeśli tak to jakie miał napięcie ?Dobrze było by go pomierzyć a potem podłączyć pod prostownik. Z tym, ze nie przesadzaj z początku z czasem ładowania bo jak czytam akumulator ma zapewne jeszcze gwarancję i byłoby szkoda go poprzez zbyt długie ładowanie uszkodzić.Na początek wystarczy podłączyć na 2 godziny i po tym czasie auto powinno zapalić.A dalej najlepiej doładować go w czasie jazdy , (zakładam , że układ ładowania masz sprawny ).
  • Poziom 2  
    Waldemar z Kaszub

    ok dzięki za odpowiedź, pytanie co może być przyczyną i czy stanie się to znowu niedługo?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Większych bzdur nie czytałem, akumulator należy naładować zgodnie z instrukcją, nie jakieś 2 godziny. Powinieneś go ładować prądem nie większym jak 0,1 pojemności. Czas zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Jeśli napięcie spadło poniżej 10 V akumulator jest teoretycznie do wymiany. Nie zaszkodzi spróbować jednak ładowania.
    W samochodzie należy sprawdzić pobór prądu, to przyczyna Twoich kłopotów.
  • Poziom 28  
    Napisałem 2 godziny aby zachować ostrożność. Bo może się okazać, że akumulator wcale nie jest dramatycznie rozładowany a wtedy zbyt długie ładowanie może doprowadzić do zbyt dużego wzrostu napięcia ( np 16 V ) co z kolei grozi deformacją płyt. Proszę pamiętać, że akumulator ma gwarancję.
    Pawel wawa - proszę przemyśl trochę szerzej zagadnienie zanim zaczniesz komuś bzdury wytykać !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Tylko skąd wiesz, że on jest całkowicie rozładowany ? Mierzyłeś go ? Zauważ, ze tam był też problem z rozrusznikiem. Ja zakładam ,że jest on do uratowania.
  • Poziom 34  
    Po co te akademickie filozofowanie, na odległość nie jesteśmy w stanie stwierdzić do końca gdzie dokładnie tkwi problem. Akumulator trzeba naładować i sprawdzić efekt, jak nie pomoże, można snuć inne domysły.
  • Poziom 34  
    9-cio miesięczny akumulator nie jest "nowy", napisz jak go eksploatowałaś przez ten okres bo jeśli przez ten czas jeździłaś na krótkich odcinkach np. raz dziennie po 2 km gdzie odpalałeś auto 5 razy dziennie (pod domem, pod kolegą z pracy, pod sklepem z fajkami, pod pracą itp.) stopniowo go rozładowywałaś i przy odstawieniu auta na dłuższy okres po prostu padł całkiem. Zmierz napięcie akumulatora i "spoczynkowy prąd" auta jak radzą koledzy, jak masz dostęp do korków to zmierz roztwór aerometrem. Naładuj aku, ale jeśli się rozładował się do stopnia ze nie kręci rozrusznikiem to już po nim, jeśli używasz auta sporadycznie to będziesz go musiał często ładować, jeśli jeździsz na długich trasach i często to może pojeździsz na nim jeszcze z rok lub dwa.
  • Poziom 34  
    cividini napisał:
    wybrałam
    cividini napisał:
    miałam
    zwróć ciugu na formę więc uwagi kieruj właściwie, bez urazy dla płci ładniejszej.
  • Poziom 34  
    Już poprawiłem.

    Zgodnie z wszelkimi zasadami psychologii człowiek czytając szybko oczami czyta tylko niektóre sylaby a resztę zgodnie z kontekstem podpowiada mózg, z uwagi na fakt iż 80% forumowiczów to mężczyźni nie zwróciłem uwagi.

    Przepraszam autora postu