Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000

nelik1987 12 Kwi 2013 11:26 13863 10
  • #1 12 Kwi 2013 11:26
    nelik1987

    Poziom 31  

    Witam.
    Szukam schematu wtyczki do sterowania radiem z kierownicy w Clio II rocznik 2000 1.4 benzyna.
    Nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów w kostce. Chciałbym wykonać przejściówkę do sterowania radiem Pioneer (sterowanie rezystancyjne). Dodatkowo szukam informacji jak nazywa się gniazdo (złącze), do którego podłącza się wtyczkę sterowania z kierownicy.
    Gniazdo powinno wyglądać tak jak to na zdjęciu.
    http://sklep.rms.pl/index.php?p3758,interfejs...a-radiem-z-kierownicy-renault-po-2000-ks14634
    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000

    0 10
  • #2 12 Kwi 2013 13:10
    wojekkk
    Poziom 17  

    Link

    Zakladka kablomania. Potem 'wyswietacze i piloty' i Renault. Poszukaj moze bedzie :)

    1
  • #3 21 Kwi 2013 22:02
    nelik1987

    Poziom 31  

    OK według tej strony którą podałeś, przyciski wyprowadzone są na złącze 6 pinowe. Fakt u mnie również jest złącze 6 pinowe lecz podłączonych jest tylko 5 przewodów. Jak w takim razie mogą być podłączone przyciski. Pilot ma 8 funkcji i wygląda dokładnie tak jak ten na stronie http://studio24.prv.pl/ (pilot po lewej stronie).
    Załączam zdjęcie wtyczki.

    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000

    Chyba sam sobie już odpowiedziałem na zadane pytanie. Mianowicie wtyczka którą znalazłem w aucie to nie wtyczka bezpośrednio z pilota jak wcześniej myślałem tylko wtyczka od wyświetlacza która odpowiada za sterowanie z pilota. Pytanie tylko jak przetworzony jest już sygnał skoro jest tylko 5 przewodów a nie 6 jak z pilota.

    Wszystko widać na rys poniżej
    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000

    i znów sobie sam odpowiedziałem z tego co wiem to sterowanie I2C z dodatkowym sygnałem mrq. znalazłem również rozlisaną wtyczkę którą znalazłem w Clio https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8242615#8242615

    0
  • #6 24 Kwi 2013 13:14
    nelik1987

    Poziom 31  

    Gdybym chciał kupić gotowy zestaw dawno bym już to zrobił.

    Wydaje mi się, że najlepiej będzie wziąć oscyloskop do auta i złapać kilka przebiegów a głównie znaleźć adres Slave tzn wyświetlacza po I2C. Sądzę, że wyświetlacz jest slave ale pewien nie jestem, będę odpytywał po kolei adresy i czekał na odpowiedź.

    1
  • #7 26 Kwi 2013 07:47
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    To podłącz się bezpośrednio pod czerwoną wtyczkę która idzie od pilota do wyświetlacza i będzie sterownie na zwory.

    Swoją drogą trzeba mieć dużo wolnego czasu , żeby kombinować samemu taki moduł jeśli są już gotowe i sprawdzone rozwiązania za kilkadziesiąt zł.

    0
  • #8 26 Kwi 2013 07:52
    nelik1987

    Poziom 31  

    Pokaż mi rozwiązanie za kilkadziesiąt złotych

    2
  • #9 29 Kwi 2013 21:18
    nelik1987

    Poziom 31  

    Dobra przyszło dzisiaj gniazdo mini-ISO, zrobiłem przedłużacz i wykonałem kilka pomiarów. Mianowicie wygląda to następująco. Mierzyłem oscyloskopem 3 linie tzn, CLK, DAT i MRQ. Na CLK i DAT nic się nie działo natomiast na MRQ powtarzała się sekwencja przedstawiona poniżej. Czy ktoś wie jaki interface jest wykorzystywany do sterownia wyświetlaczem i odczytywania stanu klawiatury przy kierownicy?

    Sekwencja wygląda następująco występują 3 ujemne sygnały o czasie trwania około 6 ms z przerwami co 145us. taki zestaw jest powtarzany cały czas co około 500ms. Linie CLK i DAT są ciągle w stanie wysokim.

    poniżej kolejne powiększenia sygnału na linii MRQ

    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000
    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000
    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000
    Schematu złącza sterowania radiem z kierownicy Clio II 2000

    0
  • #11 30 Kwi 2013 19:48
    nelik1987

    Poziom 31  

    No raczej nie, przecież radio połączone jest z samochodem tylko za pomocą tej jednej kostki. Tak więc sygnały z pilota również muszą być przekazywane przez I2C. Nistety nigdzie w internecie nie mogę znaleźć jak wygląda komunikacją przez ten zmodyfikowany protokół I2C z sygnałem MRQ.

    1