Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c3 - Wariacje z napięciem , radio przygasa.

12 Kwi 2013 20:39 2211 4
  • Poziom 7  
    Witam.
    Posiadam Citroena C3 03r. Problem tkwi w tym, że na wolnych z włączonym radiem jak dodam gazu radio traci dźwięk na moment (działa) i znowu się pojawia. Tak jakby jedno sekundowe wyciszenie. Taki sam efekt mam, gdy w miejscu nagle przekręcę kierownicą w ostatnim już kącie skrętu ( czyli jak już są prawie na maksa skręcone)- radio także się wycisza na moment. Dla próby odłączyłem alternator - problem zniknął. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina tego, że radio potrzebuje kondensatora ( w sensie te moje, jest bardzo małe jeśli chodzi o wielkość. może czegoś w nim przez to brakuje.) Filtr przeciwzakłóceniowy jest założony. Na starym radiu tak nie robi. Obecne radio Overmax OV-CR-422.
    +Dawałem prąd radiu prosto od akumulatora = nie pomogło.

    Wrzucam filmik o co chodzi dla jasności:

    Link
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 22  
    Filtr przeciwzakłóceniowy pomógł by radiu ale nie wyeliminował problemu, a z tego co piszesz wina leży po stronie alternatora lub regulatora napięcia, jakie napięcie daje alternator na wolnych z włączonymi światłami?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 42  
    Nie pomoże dawanie prosto z akumulatora , elektrownia do naprawy.
    Zmierzyć napięcie ładowania w tym właśnie czasie i będzie wiadome.
    Czy w tym C3 jest wspomaganie na pompie elektrycznej ? Jeżeli tak to ona do przeglądu.
  • Poziom 15  
    Skoki napięcia powodują takie zachowania. Wspomaganie w aucie jest równiez elektryczne, dlatego po ruszeniu kierownica jest gwałtowny skok napięcia . Należy pomierzyc napiecie ładowania w róznych zakresach obrotowych, bez jak i z włączonymi odbiornikami prądu(dmuchawa , światła). Sprawdzić stan instalacji elektrycznej przy alternatorze, jak i połączeń, instalacji masy na karoserię oraz silnik.
    stan instalacji i połączeń przy pompie wspomagania jak i jej obwód.

    Może się okazać,ze są spore spadki bądź wahnięcia napięcia na instalacji auta.
    Niewykluczone jest jednak,ze zwykły multimetr nie pokaże tego tętnienia.
  • Poziom 7  
    Witam. Problem tkwi w radiu. Założyłem dwa inne radia dzisiaj i takiego problemu nie ma. A te moje radio założyłem do innego auta i problem sie pojawia. Więc co może być winne w radiu ?