Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 1.9 TDI ALH - Po wymianie turbo brak mocy

13 Kwi 2013 08:52 7500 9
  • Poziom 14  
    Witam, ostatnio padło mi turbo w Golfie 1.9 TDI ALH, to znaczy pękł wałek , olej poleciał na tłoki, szybko go zmuliłem i zgasł, ale później ze 3 razy próbowałem jechać, ale już obroty się nie podnosiły, tylko turbo wydawało metaliczne dźwięki.

    Więc turbo pojechało do regeneracji , a ja się zająłem czyszczeniem silnika, intercooler, kolektor ssący, tłumik. Spore kawałki turba były w intercoolerze. Po założeniu turba, nowych filtrów i zalaniem nowym olejem, samochód po odpaleniu wpadł w wielkie wibracje , ale po jakiś 10s. ustało to. Oczywiście chmura białego dymu i okazało się że brak mocy.
    Log z tego dnia :
    http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_121791.html

    Na następny dzień odpaliłem samochód i dalej te wielkie wibracje przez około 10s., skakanie obrotów od około 900-1000. I pojechałem do gościa, tego co mi turbo zregenerował, i po paru jazdach i kilku logach powiedział, że wszystko jest ok. i skręcił gruchę o 2 obroty.
    Log z tego dnia:
    http://vaglog.rtnet.pl/tomeekkk92_122032.html (ostatni na dole)

    I dalej jak mocy nie ma tak nie ma :( . Z innym mechanikiem regulowaliśmy gruchę w wszystkie strony , sprawdzaliśmy wężyki i zero poprawy. Już sam nie wiem za co się zabrać?
  • Poziom 14  
    Nie ma mocy bo turbina późno wstaje .
  • Poziom 14  
    Ale regulowałem gruchę kilka razy w różne strony i to nic nie dało.
  • Poziom 14  
    Zobacz na ostatnim logu widać że turbina wstaje dopiero przy około 2400 obr/min , zapewniam cię o ile turbina jest poprawnie zrobiona że ustawisz to doładowanie , ale nie jest to robota na chwilę i ruchy na regulacji sztangi muszą być naprawdę minimalne .
  • Poziom 14  
    No dobra , ale choć samochód przekracza te 2400 obr/min to i tak nie ma mocy
  • Admin grupy Samochody
    tomeekkk92 napisał:
    olej poleciał na tłoki
    Pomiar kompresji.Miska w dół i pooglądać korbowody(będą eski).
  • Poziom 14  
    Właśnie po tym krachu misa poszła , i oglądałem z każdej strony i jakoś nie widziałem specjalnie żeby były eski. Kompresja przed krachem to około 29 bar , ale teraz nie mierzyłem.
  • Admin grupy Samochody
    tomeekkk92 napisał:
    Kompresja przed krachem to około 29 bar , ale teraz nie mierzyłem.
    Zmierz i wszystko wiesz.
  • Poziom 14  
    A jeszcze jedno pytanie silnik w zakresie 2000 do 3000 obr/min wpada może w wibracje ?
  • Poziom 14  
    Problem rozwiązany , turbo na gwarancji i nowa przepływka.