Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia/1.4 MPI/LPG - Sonda lambda wariująca na LPG.

mjurczuk 13 Kwi 2013 20:23 3846 5
  • #1 13 Kwi 2013 20:23
    mjurczuk
    Poziom 9  

    Cześć,

    Sytuacja jaka doprowadza mnie już do braku pomysłów.
    W aucie jakie posiadam (Skoda Fabia 1.4 MPI) jest zainstalowana instalacja LPG drugiej generacji LOVATO ze sterownikiem AL-700.
    Od jakigoś czasu autko zaczeło strzelać na gazie. Wizyta u gazownika - diagnoza reduktor do wymiany. Reduktor wymieniony strzela dalej.
    Okazuje się, że sa problemy z sygnałem z sondy lambda w trybie pracy LPG.

    Na programie A-mon w trybie pracy PB wszystko wygląda normalnie, jest sygnał z sondy ok skacze pływa w odpowednim przedziale - skład mieszanki oznaczony na zielono.

    Komedie zaczynają się po przełączeniu na LPG. W tym momencie zanika sygnał z sondy :-/
    Gazownik też lekko zdziwiony tym więc zrobiłem sobie kabelek do LPG i zacząłem testy sam.

    Co bym nie robił - przełaczenie na gaz i na przewodzie od sondy jak tylko lekko da się gazu zanika napięcie. Podłączyłem analogowy multimetr aby obserwować sygnał z sondy poza softem.
    Bieg jałowy PB - napięcie pływa w zakresie 0,1 - 0,3 V
    Bieg jałowy LPG - napięcie ledwo ledwo ~ 0,1 V
    Obroty 1500-2000 na LPG - napięcie spada do zera.

    Pomiary robiłem na wlutowanym przeze mnie złączu diagnostycznym w sterownik.
    Pomiary na fioletowym przewodzie dają to samo.

    Czy to może byc uszkodzona sonda ? Ale skoro uszkodzona do dlaczego działa prawidłowo na PB. ECU silnika nie zgłasza problemów z sondą..

    Efekt oczywiście tego taki, że AL-700 nie wie co zrobić z silnikiem krokowym regulującym dawkę gazu i auto zachowuje się chaotycznie na gazie..

    Pozdr,

    -1 5
  • #2 13 Kwi 2013 21:28
    gimak
    Poziom 37  

    mjurczuk napisał:
    Bieg jałowy PB - napięcie pływa w zakresie 0,1 - 0,3 V
    Bieg jałowy LPG - napięcie ledwo ledwo ~ 0,1 V

    Wg nie jest w porządku na PB, a tym bardziej na gazie. Sygnał sondy lambda wg mnie, powinien bujać się od 0.1 do 0.7-0.8 V, zarówno na PB i LPG

    0
  • #3 13 Kwi 2013 23:24
    gameness
    Poziom 14  

    Jak to działa prawidłowo na PB skoro ma parametry cały czas ubogo? Na jałowym po zagrzaniu ma być od 0,1v od ok 0,9v, a za katalizatorem ok 0,5v - 0,6v

    0
  • #4 14 Kwi 2013 16:16
    mjurczuk
    Poziom 9  

    Ok.
    Sprawdzę sondę i dam znać czy takie objawy jak opisałem pasują do diagnozy :0

    Pozdr,

    0
  • #5 15 Kwi 2013 22:40
    powidz
    Poziom 20  

    Na lpg tak ma być. Emulacja sondy na mase lub odłączona.
    W programie al-700 masz zaznaczone opicia emulacji sondy.
    Co do strzelania to zacznij od świec.

    0
  • #6 15 Kwi 2013 22:44
    mjurczuk
    Poziom 9  

    Hej,

    To wiem lecz nie to jest problemem.
    Problem z sygnałem nie występuje na pinie powrotnym (wyjście emulacji) tylko na fioletowym przewodzie prosto od sondy.

    To tam mierzę zachowanie się sygnału. Przewód biały (emulacja dla ECU) nie tykam.

    Pozatym w A-mon nie idzie wyregulowac gazu bo po przełączeniu się na LPG znika sygnał z sondy lambda własnie na przewodzie wej (fiolet). Co dostaje ECU to wiem bo widzę sygnał i jego ustawienia w zakładce ustawień emulacji.

    Pozdr,

    0