Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralka telefoniczna, automatyczna odpowiedź zwrotna?

14 Kwi 2013 00:09 2271 13
  • Poziom 2  
    Witam.

    Przeszukałem sporo for i danych na temat centralek telefonicznych i funkcji jakie posiadają, szukałem także informacji na temat funkcji centralek na tym forum, ale nie mogę odnaleźć informacji czy którakolwiek spełniała by funkcję której oczekuję. Czy istnieje zatem urządzenie które spełniało by poniższe funkcje?

    - Centralka na każde połączenie przychodzące odpowiada automatyczną wiadomością głosową po odtworzeniu tej wiadomości połączenie zostaje zakończone.

    - Nawet jeżeli jedno połączenie jest w trakcie kolejne połączenia przychodzące także otrzymują automatyczną odpowiedź zwrotną (nie otrzymują sygnału zajęte)

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie oraz wyrozumiałość.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Cechę pierwszą spełnia praktycznie każda centrala obsługująca kolejkowanie połączeń. Z mojego podwórka może być np. każda KX-TDA, KX-TDE, KX-NCP itd.
    Cecha druga nie zależy od centrali tylko od linii, na której chcesz uzyskać żądany efekt.
    Gdy linia jest analogowa to jedno połączenie w jednej chwili, gdy mamy ISDN BRA to dwa połączenia, gdy linią jest ISDN PRA to połączeń może być 30.
    W grę wchodzą oczywiście jeszcze linie SIP i wtedy zależy to od ilości kanałów, które mamy przypisane do danego numeru.
    Oczywiście linie można spinać w wiązki.Dużo możliwości.
    RP
  • Poziom 2  
    hej.

    no właśnie parametry łącza chyba nie pozwolą mi na opcję 2 ponieważ mam zwykłą linię telefoniczną telefonu domowego (to chyba połączenie analogowe). no ale to dużo mniejszy problem.

    najważniejszym byłby właśnie fakt automatycznej odpowiedzi zwrotnej po odczytaniu której centralka sama kończy połączenie. o IVR czytałem, że pozwala na zarządzanie początkowe połączeniem przychodzącym ale nie znalazłem wzmianek o tym by pozwalała właśnie na tą funkcję (wymienione są inne, przekazywanie połączeń, menu wyboru itd.). Być może nie trafiłem w sieci na szczegółowa specyfikację centralki z IVR gdzie mógłbym o tym przeczytać. Mam nadzieję, że tutaj się mylę.

    Znalazłem tez urządzenia zwane automatyczną recepcjonistką, sama nazwa zdaje się być bliższa idei urządzenia którego potrzebuję. Ktoś zna specyfikację takich urządzeń?
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Poczta głosowa u operatora odpada z prostych względów - długość połączenia determinuje dzwoniący. Oprócz treści wiadomości powitalnej nie ma możliwości edytowania czasu połączenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    IVR załatwi sprawę. Po odsłuchaniu wiadomości z IVR administrator decyduje co wydarzy się dalej. Masz możliwość:
    1. przekierowania połączenia
    2. zakończenie połączenia
    3. powtórzenie menu
    4. inne (lista możliwości jest spora)

    Co do łącza w domu. Jeżeli posiadasz łącze analogowe FXO to tylko jedno połączenie w jedenj chwili. By zwiększyć ilość jednoczesnych połączeń i nie tracić numeru polecam przeniesienie numeru do operatora VoIP. Wtedy na centrali konfigorujesz tą linię i w zależności od operatora i centrali masz większe możliwości (SOHO zapewnia 8 połączeń jednocześnie)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    @wojo1986 skoro posiadasz tylko łącze analogowe i nie jesteś zainteresowany uruchomieniem podobnej usługi u operatora to najprostszym rozwiązaniem może okazać stara poczciwa automatyczna sekretarka z funkcją "anonsowania".
    Oczywiście przy takim rozwiązaniu jeden telefon przychodzący jeden komunikat głosowy i nie wiem w jaki inny sposób na zwykłej linii pstn chcesz uruchomić kilka połączeń i kilka komunikatów głosowych jednocześnie.
  • Poziom 17  
    Twoje problemy rozwiąże usługa pt. "Wirtualna centrala telefoniczna" - do nabycia u wielu operatorów (głownie VoIP). Ustawisz tam zapowiedź i wiele osób na raz będzie mogło odsłuchiwać Twój komunikat.
    Ile osób na raz - zależy tylko od zasobności Twojego portfela.
  • Poziom 20  
    na zwykłej linii analogowej możesz użyć urządzeń: EAR 2000 lub EAR 4000.
  • Poziom 38  
    Czy EAR lub inne urządzenie będzie "kolejkować' kolejne połączenia na jednej linii analogowej?
    Proszę odpowiedzieć sobie na to pytanie.
  • Poziom 17  
    porada dot. urządzeń EAR 2000 lub EAR 4000 jest tu kompletnie bez sensu. Jej autor nie doczytał chyba, że pytający ma tylko jedną linię analogową.