Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep grand cherokee - jaki silnik diesla wybrać

kocur82 14 Kwi 2013 11:46 12621 5
  • #1 14 Kwi 2013 11:46
    kocur82
    Poziom 7  

    Witam wszystkich użytkowników zastanawiam się nad kupnem jeepa grand cherokee i znalazłem godne uwagi autko.Nie wiem tylko czy silnik 3.1 td. zdaje egzamin.Proszę o jakąś poradę w tej kwestii.

    0 5
  • #2 14 Kwi 2013 20:25
    krocze
    Poziom 25  

    Jeżeli Diesel to tylko CRD, w którym wyeliminowano wszystkie błędy starszego TD, m.in. poprawiono smarowanie z szeregowego na równoległe.
    Spalanie takie same, ale moc w CRD dużo większa. Sam użytkuję Cherokee z 2.5CRD ( w twoim przypadku 2.7CRD) i żadnych próblemów, jedynie musi być Cię stac na części, które kosztują więcej niż do osobówki i spalaniem rzędu 10-12 litrów średnio, no i rozrząd nie jest już bezobsługowy., ale 3.1 TD to tylko koszty, jeżeli ktoś nie ma pojęcia o silniku.

    1
  • #3 14 Kwi 2013 22:31
    kocur82
    Poziom 7  

    Dziękuje za odpis kolego czyli 2.5 będzie lepszy a wiesz morze który motor będzie bardziej odporny na olej nie koniecznie ze stacji??? Jak pamiętam z opisów to 2.5 to jest CR chyba że się mylę no a wtryskiwacze różnie reagują na takie paliwko??? Wcześniej jeździłem mniejszym golfikiem na zwykłej pompie rotacyjnej i dawał rade potem Passat na pompo wtryskach i tu zaczęły się delikatne schodki ale bez większych kłopotów.właśnie dla tego wolałbym autko na zwykłej pompie.

    0
  • #4 14 Kwi 2013 23:37
    krocze
    Poziom 25  

    Jeżeli nie masz ochoty dbac o paliwo, to 3.1TD przepali nawet wodę z paliwem, co przydarzyło się i w moim pierwszym Jeepie 2.5TD (ta sama konstrukcja co 3.1TD) i po dodaniu denaturatu przepalił całą wodę, bo silnik rodem z kutra rybackiego, ale musisz wiedzieć, że jest wrażliwy na wysokie obroty, ponieważ ich nie lubi i wymaga rzadkiego oleju, ponieważ źle zaprojektowano smarowanie. Ponadto spóźnienie się z wymianą uszczelki skutkuje pękaniem głowic, a ma je 4. Mało kto o tym wie, więc łatwo wtopić kasę.

    Co do 2.7CRD (tylko taki był w Grandzie), to wtryskiwacze są rzeczywiście bardziej podatne na słabe paliwo i lubią ulegać rozszczelnieniu, zużyciu, ale silnik lepiej pracuje, nieporównywalnie do zwykłego TD i nie boi się wyższych obrotów, więc nadaje się na autostradę.

    2
  • #5 15 Kwi 2013 21:03
    kocur82
    Poziom 7  

    słyszałem że można jakoś rozdzielić smarowanie bo z tego co wiem to tam jest szeregowe i można zrobić równoległe czy jakoś tak.

    1
  • #6 18 Kwi 2013 23:06
    krocze
    Poziom 25  

    Można nawet włożyć silnik 2.4 z Mercedesa, jak i 1.9TDi z Golfa, ale to już zabawa dla bogatych, bądź mechaników. Co do smarowania, najlepiej używać syntetyka i pousuwać ewentualne luzy i nie dawać w kopyto na wysokich obrotach, a te parę lat pojeździ się spokojnie, nawet na szeregowym.

    2