Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 Radio Gamma CC SAFE i nie wchodzi w tryb wpisania kodu

14 Kwi 2013 14:49 12858 13
  • Poziom 8  
    Witam. Piszę nowy post, bo nie mogę znaleźć w żadnym innym już istniejącym rozwiązaniu mojego problemu. Kupiłem jakiś czas temu Audi 80 B4 1992 z zablokowanym radiem gamma CC (nr ser. AUZ5Z3B0089928) i nie potrafię go odblokować. Wyświetlacz pokazuje cały czas komunikat SAFE, ale żadna kombinacja dwóch klawiszy nie puszcza mnie dalej żebym mógł wpisać kod... Nie mam pojęcia jakiej firmy jest radio (Blaupunkt, czy Grundig...). Mam "radiokarte" kodem do radia, ale nic z tego. Nie jestem w stanie dojść do momentu kiedy pojawi mi się ekran wpisywania kodu. Powtarzam - żadna kombinacja dwóch klawiszy nie daje rezultatu. Dla pewności trzymałem je nawet nie 5 sek, ale 20 sek... Co robić? Pomóżcie.
  • Poziom 13  
    prawdopodobnie trzeba naprawić klawiaturę
  • Poziom 8  
    Myślałem o takiej możliwości. Z drugiej strony przy naciskaniu wszystkich klawiszy słychać ten charakterystyczny "click", więc na pierwszy rzut ucha klawiatura wygląda na sprawną. Do tej pory brak radia nie sprawiał mi aż tak dużej trudności żeby nie można było się bez tego obejść... uważałem że lepiej jest wydawać kasiorę na rzeczy potrzebne i niezbędne do dobrej, dynamicznej i bezpiecznej jazdy samochodem, ale w końcu przyszedł czas i na radio... :-) Nie chcę też wkładać nie wiadomo ile pieniędzy w naprawę starego radia, więc jeśli okazało by się, że trzeba będzie dać więcej jak 50zł, to pewnie kupię już coś nowszego, lepszego, na USB i mp3...
  • Poziom 17  
    Myślę że jeśli posiadasz śrubokręty TORX, to sam zdołasz to naprawić/przelutować /wyczyścić w domowym zaciszu. A jeśli myślisz ze radio USB, MP3, AUX.. za 50zł z allegro zagra lepiej niż ta Gamma CC to niestety muszę Cie rozczarować - nie zagra, bo 'radiem' bym tego nie nazwał nawet :)
  • Poziom 8  
    :-) Dzięki :-) Śrubokrętów nie posiadam, ale mam od kogo pożyczyć ;-) Nie myślałem o radiu za 50zł, ale raczej o dołożeniu 200zł i kupnie czegoś lepszego niż rozwiązywania problemów z gamma... Spróbuje je faktycznie przeczyścić i przelutować i zobaczymy - może to coś da. Nie ukrywam że nie jestem zwolennikiem "wypasionego sprzętu", tuby basowej w bagażniku, otwartych szyb i zimnego łokcia :-D dlatego też radio oryginalne mi w zupełności wystarczy. Jeśli uda mi się naprawić Gamma w domu, to będzie świetnie, jeśli zaś nie, to już chyba dopóki nie kupię czegoś nowego będę skazany na ciszę w aucie ;-)
  • Poziom 17  
    Jeszcze dla pewności, o takim Gamma CC mowa? :

    Audi 80 B4 Radio Gamma CC SAFE i nie wchodzi w tryb wpisania kodu

    Wpisywanie kodu (napis 1000 na LCD) wywołuje się przez wciśnięcie klawiszy U i M jednocześnie. Na 1000 jeśli wpiszesz poprawny kod to radio musi zagadać, ale jeśli masz od razu SAFE 2, to trzeba poczekać z godzinę na włączonym radio aż do zgaśnięcia SAFE 2, i procedurę powtórzyć.

    Twoje rozumowanie z kwotą sugerowaną na rzecz nowego radia jest jak najbardziej trafne :)

    Pozdrawiam
  • Spec od car audio
    Zły traf chce, że akurat w tym modelu produkcji Matsushity po wpisaniu dwóch niewłaściwych kodów nie pokazuje się SAFE 2, tylko nadal jest samo SAFE. Radzę włączyć radio, odczekać w takim stanie ponad godzinę i po tym czasie nacisnąć jednocześnie i przytrzymać ok. 4 sek. przyciski U i M. Powinno pokazać 1000.
  • Poziom 8  
    do Boleslaw666: Dokładnie o takie radio chodzi. No właśnie kombinacja U i M była jedną z pierwszych jakich próbowałem i nic z tego... Na razie niestety nie mam czasu bawić się w wyciąganie radia i "chałupnictwo" (albo jestem w pracy, albo w domu zajmuję się dziećmi jak żona pracuje).

    do ikar55: Czasu faktycznie na naprawę radia na razie nie mam, ale powiedz mi - jak już wyciągnę radio z panelu w aucie to gdzie mam szukać nazwy firmy? Będzie gdzieś jakaś nalepka? Jeśli faktycznie radio okaże się produkcji Matsushity, to może właśnie pozostawienie go na godzinę wystarczy. Dzięki za podpowiedź. Bardzo pomocna.
  • Pomocny post
    Spec od car audio
    Napisałeś że Twoje radio to AUZ5Z3xxxxxxxx. To określa, że producentem radia jest Matsushita model CQ-LA1020L lub CQ-LA1320L
  • Poziom 8  
    No widzisz... Ja się na tym zupełnie nie znam, ale widzę że Ty jesteś mocno obeznany z tematem. Powiedz mi - czy eprom można wyrzucić samemu (żeby już nie mieć problemu z zakodowanym radiem), czy musi być do tego elektronik?
  • Poziom 28  
    Kombinujecie nadmiernie. Są wszystkie potrzebne zasilania ? Jeśli nie ma to radio będzie się tak zachowywać. Powinny być 3 plusy. Polecam sprawdzić na studio24.prv.pl
  • Poziom 8  
    no i zaczynają się schody... :-) nie ma pojęcia czy sa 3 plusy, nie wiem też jak to się sprawdza, ale wygląda na to że są, bo poprzedni właściciel (zakładam że był uczciwy) twierdził że radio chodziło be problemu do czasu kiedy nie wyjął akumulatora...
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Być może zawartość pamięci poleciała - zdarza się, sam nic z tym nie zrobisz. Zakładam że masz jakikolwiek multimetr (jeśli nie, to odpuść, daj to komuś kto wie co robi). Wyjmujesz radio i przy załączonej stacyjce mierzysz w wtyczce ISO (bodajże brązowej w tym roczniku auta) czy masz trzy plusy tzn. jeden z przewodów multimetru wpinasz w pole w kostce, do którego dochodzi czarny przewód (czasem brązowy) a później drugim przewodem dotykasz do pozostałych pinów w kostce - na trzech powinno się pojawić około 12 V (na załączonej stacyjce). Na radiu powinieneś mieć również naklejkę z opisem kostek - zwróć uwagę na piny opisane jako UB+ i SAFE. Prościej się nie da.
  • Poziom 8  
    Poradziłem sobie :-) Radio zrobione :-)
    Dla wszystkich z tym samym problemem. Po podłączeniu radia do zasilacza i odczekaniu niecałej 1,5godz naciśnięcie i przytrzymanie dwóch klawiszy jednocześnie U + M spowodowało w końcu wejście w tryb wpisywania kodu. Kod wpisałem, radio działa :-) Z mojej strony temat uważam za zamknięty :-) Dziękuję wszystkim (szczególnie ikar55 !!!)