Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I - Silnik tylnej wycieraczki

14 Kwi 2013 15:26 3234 6
  • Poziom 9  
    Witam
    Problem polega na tym, że tylna wycieraczka nie działa :) Z tego co ustaliłem silnik po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora działa OK po podaniu "sygnału" na odpowiednie złącze. Przekręci się raz i wróci na miejsce. W kostce przyłączeniowej mam trzy przewody jeden to masa drugi stały +, trzeci to sygnał czasowy. Tu też nie ma problemów +12 na stałym jest na czasowym pojawia się na chwile zgodnie z "cyknięciami" przekaźnika. Problem pojawia się ja podłącze silnik. Stałe +12 i masa są nadal ale niestety sygnał sterujący "znika" Może macie pomysł co może być nie tak? Jedna podejrzana rzecz to kabelek masy w kostce, jest trochę przypalony ale mimo to styk jest tam prawidłowy. Może jest jakiś problem z diodą która znajduje się na złączu sygnałowym ale mierzyłem wszystko jeszcze przed nią więc nawet gdyby była zwalona sygnał powinien być.
    Przejrzałem kilka podobnych problemów na forum ale niestety zastosowane tam podpowiedzi niewiele pomogły :(
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    Może masz ten obwód uszkodzony. Podepnij się np. żarówką 12V 55W /halogen/i sprawdź co się będzie wtedy działo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Witam
    Czy masz to sterowanie,sprawdź kontrolką.Może przewody w klapie?
  • Poziom 9  
    Z tym sterowaniem to chyba jest jednak trochę lipa :) Wprawdzie miernik pokazuje skok napięcia ale niestety halogen nawet na chwile nie mrugnie. Próbowałem też z żarówką 2W i taki sam efekt nic się nie świeci.
  • Poziom 17  
    piskala napisał:
    Z tym sterowaniem to chyba jest jednak trochę lipa :) Wprawdzie miernik pokazuje skok napięcia ale niestety halogen nawet na chwile nie mrugnie. Próbowałem też z żarówką 2W i taki sam efekt nic się nie świeci.

    Ten wynik wskazuje na uszkodzenie tego obwodu we wiązce. Najczęściej takie uszkodzenia występują na przejściach wiązek z karoserii do elementów otwieranych karoserii. Np. tylne drzwi bagażnika.
  • Poziom 39  
    Pewnie przyczyna taka jak piszemy.
    Nie sprawdzaj tego sterowania tak mocną żarówką,max.2W i to nie zawsze.
  • Poziom 9  
    Coś musi być zwalone trochę "dalej" Dobrałem się do kostki połączeniowej pod tapicerką z tyłu samochodu i niestety tu objaw dokładnie taki sam czyli żarówka nie zaświeca się (sprawdzałem już tą 2W) a na mierniku wskazanie jest. Może to przy przekaźnikach jest coś wypalone ale tu już kompletnie nie wiem jak się do nich dobrać. Z tego co udało mi się ustalić są one w czarnej plastikowej puszce za bezpiecznikami ale ja się to cholerstwo wyjmuje? Ech męczący temat....