Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 318i - Rozbieranie alternatora valeo 80A.

14 Kwi 2013 19:29 3915 4
  • Poziom 14  
    Witam. Mam problem z rozebraniem alternatora valeo, mianowicie nie wiem jak zabrać się za rozdzielenie drucików stojana od mostka z diodami, wygląda to tak jakby było to zaciśnięte i zgrzane, niżej daje zdjęcia na którym widać próby otworzenia kapturków ale na daremno.

    bmw e36 318i - Rozbieranie alternatora valeo 80A.

    bmw e36 318i - Rozbieranie alternatora valeo 80A.
  • Poziom 15  
    No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd. Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator?
    Pamiętaj,ze po złożeniu nalezy odtworzyć połączenie np. najpopularniej dobrze lutując.
  • Moderator Samochody
    MLQDY napisał:
    Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator?

    A jakie to ma znaczenie? Bez rozłączenia uzwojenia z prostownikiem nie da się rozpołowić tego alternatora. Nawet do wymiany łożysk.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Chce wymienić łożyska i wirnik . Mam nowe łożyska i wirnik z nowymi ślizgami . Ogólnie alternator ładowanie ma ok. tylko łożyska szumią i ślizgi są kiepskie.
    Próbowałem je na siłę otworzyć cienkim śrubokrętem ale niestety nie szło .
    Czy ktoś może poradzić w którym miejscu najlepiej przeciąć ?