Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

schemat połączenia dwóch rodzajów diod

14 Kwi 2013 23:53 1452 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Wiem że to kolejny temat o diodach LED i ich połączeniu, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum, a jestem zielony w tym temacie.
    Proszę tylko o sprawdzenie czy dobrze wyliczyłem wartości rezystorów i czy nie ma to znaczenia przy rodzaju diody (migająca lub nie)

D1 to diody niebieska migająca 3,2V 20mA
    D2 to diody biała 12 mm superjasna 3,2V 20mA
    Wyszło mi że potrzebne będą rezystory 18Ohm o mocy 0,44W
    Czy to jest dobre połączenie?
    Jeżeli tak to proszę jeszcze o podpowiedź jak policzyć rezystory dla takiego samego układu ale w przypadku zamiany jednej sekcji(3 diody) na czerwone migające. Pytam gdyż nie mogę znaleźć takiego wzoru a żaden kalkulator nie przewiduje takiej kombinacji (inne napięcie)
  • Poziom 32  
    Liczysz jakie napięcie ma być wytracone w postaci ciepła na rezystorze 6V zasilania minus 3.2V napięcie diody na rezystorze spadek napięcia wynosi 2.8V, dzielisz przez natężenie jakie jest wytrzumuje dioda, i to wszystko.

R=U/I
    R= (6V-3.2V)/0.06A = 2.8V/0.06A = 46.66 Ω
    Dajasz pierwszy większy z szeregu E

Moc rezystora
    P=UxI
    P= 2.8V x 0.02A = 0.056w

Rozważ wyliczenie dla 3 diód połączonych równolegle z jednym rezystorem w szeregu.

Napięcie na diodach się nie zmienia, dlatego rezystor 140Ω , teraz zauważ że każda dioda pobiera 20mA sumując 3szt wyjdzie 60mA więc moc rezystora musi być większa.

P=2.8V x 0.06A = 0.168W i tu już nie starczy zastosowanie rezystora 1/8w czy 1/4W
  • Poziom 39  
    marekhab napisał:
    Rozważ wyliczenie dla 3 diód połączonych równolegle z jednym rezystorem w szeregu.

Napięcie na diodach się nie zmienia, dlatego rezystor 140Ω , teraz zauważ że każda dioda pobiera 20mA sumując 3szt wyjdzie 60mA więc moc rezystora musi być większa.