Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 Za małe napięcie na przekaźniku pompy paliwa.

Finkreth 15 Kwi 2013 17:41 7200 7
  • #1 15 Kwi 2013 17:41
    Finkreth
    Poziom 6  

    Samochód ma instalacje LPG na której pracuje jak złoto. Problem jest przy odpalaniu z benzyny - mianowicie nie włącza się pompa paliwa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wydajność pompy paliwa - wszystko w normie. Zauważyłem że problem tkwi w przekaźniku pompy. O ile przekaźnik jest dobry (po podłączeniu go bezpośrednio do akumulatora klika) o tyle napięcie w złączu tego przekaźnika, przy zaciskach sterowania, wynosi około 5-6V przez co przekaźnik nie może zaskoczyć. Napięcie po stronie zasilania pompy paliwa wynosi 12 V.
    I tutaj pojawia się pytanie - czym jest spowodowany spadek napięcia i jak to naprawić ?

    2 7
  • Relpol
  • #2 15 Kwi 2013 18:15
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Jako elektryk powinieneś wiedzieć, że spadek napięcia powoduje opór, szukaj więc oporu, czyli słabego styku.

    0
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 15 Kwi 2013 18:39
    mat1603
    Poziom 11  

    Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.

    1
  • #4 15 Kwi 2013 22:12
    Finkreth
    Poziom 6  

    @Zygagra
    A gdzie takie słabe połączenie może wystąpić ? Tzn. skąd wychodzą przewody które wchodzą w złącze przekaźnika ? Z komputera ? Co steruje tym przekaźnikiem ?

    0
  • #5 15 Kwi 2013 22:15
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Masz jakiś alarm tam? Wiązka pod siedzeniem sprawdź czy nie jest wgięta.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masz jakiś alarm tam? Wiązka pod siedzeniem sprawdź czy nie jest wgięta.

    1
  • #6 15 Kwi 2013 22:17
    Finkreth
    Poziom 6  

    Nie mam ani alarmu ani nawet centralnego zamka, to najbiedniejsza wersja

    0
  • Pomocny post
    #7 16 Kwi 2013 00:14
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    Sterowanie przekaźnikiem idzie z ECU a potem przez przekaźnik co odcinkę LPG robi.

    1
  • #8 16 Kwi 2013 19:07
    Finkreth
    Poziom 6  

    Sprawdziłem przewody na wszystkich stykach między (-)klemą akumulatora i wszędzie było 12V tylko na zasilaniu złącza przekaźnika 5-6V. Sprawdziłem wtedy książkowo pompę paliwa (wiernie cytując: pompa paliwa musi podać minimum 1,4l paliwa przez 1 minute.). Okazało się że pompa podaje około 0,75l. Wiem, mój błąd bo nie sprawdziłem tego od razu. Wymieniłem pompę paliwa i samochód śmiga. Ale co się ciekawego okazało, otóż po przekręceniu stacyjki na złączu przekaźnika pompy pojawia się 6V a dopiero w trakcie uruchamiania silnika napięcie skacze do 12 zasilając tym samym pompę. Nie spodziewałem się takiego zastosowania i nie wiem czy to tak powinno być ale samochód odpala od razu więc chyba jest dobrze. Niemniej dziękuję wszystkim za szybką pomoc i oczywiście klikam w "pomógł".
    Zamykam temat.

    2