Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATMEGA8 - Efekt w stylu Knight Rider

lyczewskiand 16 Kwi 2013 00:27 2190 13
  • #1 16 Kwi 2013 00:27
    lyczewskiand
    Poziom 15  

Witam wszystkich. Chcę stworzyć na Atmedze8 efekt LED podobny do tego jak z filmu Knight Rider.
    Projekt ten traktuję bardziej edukacyjnie aby poznać zasady działania uC.
    Z racji że jest to dział Mikrokontrolery Początkujący a ja jestem bardzo bardzo początkującym to czasami potrzebuję skorzystać z porad innych.

Pewnie ogromnym błędem jest brak posiadania jakiejkolwiek książki do nauki C pod mikrokontrolery AVR. Cóż. Brak środków finansowych na taki zakup. Postaram sie w przyszlym miesiącu coś zakupić.

Wracając do tematu. Nie chodzi mi o efekt możliwy do uzyskania poprzez PWM. Chodzi mi o prostą wędrującą diodę tam i z powrotem.

Własnymi siłami napisałem taki kod

Kod: C
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Czyli jak widać. Moim zamierzeniem jest sprawienie aby świecąca dioda "wędrowała" tam i z powrotem.

0 13
  • Pomocny post
    #2 16 Kwi 2013 08:04
    michalko12
    Specjalista - Mikrokontrolery

Zastanów się co takiego robi operator |= i jakie skutki niesie umieszczenie zera po jego prawej stronie.

Ponieważ człowiek się uczy proszę o nie umieszczenie przez innych gotowców, bo go to nic nie nauczy.

-1
  • Pomocny post
    #3 16 Kwi 2013 10:11
    xamrex
    Poziom 28  

Polecam zapoznać się z :
    http://mirekk36.blogspot.com/2012/01/avr-porty-wewy-dir-podstawy.html

Ale w skrócie
    |= ustala PIN
    PORTB |=(1<<PB1); //ustala stan wysoki na pinie PB1

&=~ kasuje pin
    PORTB &=~(1<<PB1); //ustala stan niski na pinie PB1

^ zmienia stan
    PORTB ^=(1<<PB1); //zmienia stan na pinie PB1 (czyli jeśli był stan niski, po tej operacji będzie wysoki; i na odwrót jeśli był wysoki, po tej operacji będzie stan niski)

0
  • Pomocny post
    #4 16 Kwi 2013 11:13
    GanzConrad