Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort MK7 - problemy z falującymi obrotami oraz zawieszeniem

16 Kwi 2013 11:09 1605 3
  • Poziom 15  
    Witam,

    mam Escorta 97' hatchback, 1.8 16V Ghia + LPG. Przejrzałem już sporo wątków na forum, ale chciałbym się jeszcze upewnić co sądzicie o moim przypadku przed tym jak się udam do mechanika...

    1) W czasie jazdy jak wciskam mocno gaz to obroty idą w górę, a auto nie przyśpiesza. Dopiero jak lekko naciskam gaz to auto delikatnie przyśpiesza. Do tego, czasami jak zmieniam bieg i mam wciśnięte sprzęgło to obroty idą do góry. Czasami też, ale rzadko delikatnie szarpie w czasie jazdy (głównie na 2,3 biegu przy wolniejszej jeździe + przy dodawaniu gazu). No i ogólnie jest bardzo zamulony, a w sumie ma 115 KM, więc powinien w miarę porządnie przyśpieszać itp.
    Co może być przyczyną, jakieś pomysły, sugestie?

    - Z tego co czytałem wyszło, że pewnie sprzęgło do wymiany, że należy też sprawdzić przepływomierz powietrza oraz odme od odpowietrzania skrzyni korbowej.

    2) Auto jest bardzo niskie, większość garbów (np. na parkingach w marketach) często zahaczam mimo, że praktycznie samochód zatrzymuje. Kiedyś miałem Escorta tyle, że kombi i na bank nie był taki niski. Czy tak ma hatchback? Czy to wina podwozia, amortyzatorów? Jakieś inne pomysły?

    - Z tego co wyczytałem to pewnie będzie trzeba wymienić sprężyny - jaki szacunkowy koszt?

    Z góry dzięki za wszelkie rady,uwagi itp. Zaznaczam, że nie jestem ekspertem w dziedzinie aut :) .
  • Poziom 12  
    1) Sprzęgło na 100%, reszta bez odczytania błędów raczej nie do zdiagnozowania.
    2) Sprężyny, najlepiej w komplecie z amortyzatorami.
  • Poziom 11  
    sprawdź wężyki tj. trójnik gumowy i zawór PCV

    Dodano po 1 [minuty]:

    i wypełnienie nie impulsu na zaworze b/j oraz czy nie ma błedu w potencjometrze przepustnicy
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    bosma napisał:
    zawór PCV

    A cóż to i gdzież to?
    Wjedź autem na kanał/podnośnik i sprawdź, czy nie masz tam jakiegoś "tuningowego" zawieszenia.