Witam
Pierwszy raz na forum, wiec proszę o wyrozumiałość.
Silnik M117 Mercedesa z1984 roku jest po remoncie, wymienione wszystkie uszczelki, przewody podciśnienia, świece etc.
Przy zapalaniu kopci na czarno (co sugeruje za bogata mieszankę) obroty na biegu jałowym około 800. W miarę rozgrzewania się silnika przestaje kopcić ale wzrastają obroty do +/-1500/1600 na biegu jałowym. Z kolei po wrzuceniu biegu obroty wracają do normalnych ale spalanie jest zabójcze, wręcz śmierdzi paliwem w pobliżu auta.
Próbowałem przestawić mu aparat zapłonowy ale nie jest to kwestia zapłonu. Jeśli ustawi się aparat zapłonowy tak że obroty na biegu jałowym nie przekraczają 1000 to auto nie ma mocy po wrzuceniu biegu i próbie jazdy. Jeżeli możecie podpowiedzieć jak powinien być wyprzedzony lub opóźniony zapłon to też będę wdzięczny. Po wyjęciu przekaźnika widocznego na zdjęciu tez zmieniają się obroty silnika. Nie bardzo wiem za co on odpowiada. elementu
Podobno jest mozliwośc wyregulowania składu mieszanki śrubami imbusowymi przy wtrysku mechanicznym. Prosiłbym o pomoc doświadczonych kolegów z regulacją tego silnika.

Pierwszy raz na forum, wiec proszę o wyrozumiałość.
Silnik M117 Mercedesa z1984 roku jest po remoncie, wymienione wszystkie uszczelki, przewody podciśnienia, świece etc.
Przy zapalaniu kopci na czarno (co sugeruje za bogata mieszankę) obroty na biegu jałowym około 800. W miarę rozgrzewania się silnika przestaje kopcić ale wzrastają obroty do +/-1500/1600 na biegu jałowym. Z kolei po wrzuceniu biegu obroty wracają do normalnych ale spalanie jest zabójcze, wręcz śmierdzi paliwem w pobliżu auta.
Próbowałem przestawić mu aparat zapłonowy ale nie jest to kwestia zapłonu. Jeśli ustawi się aparat zapłonowy tak że obroty na biegu jałowym nie przekraczają 1000 to auto nie ma mocy po wrzuceniu biegu i próbie jazdy. Jeżeli możecie podpowiedzieć jak powinien być wyprzedzony lub opóźniony zapłon to też będę wdzięczny. Po wyjęciu przekaźnika widocznego na zdjęciu tez zmieniają się obroty silnika. Nie bardzo wiem za co on odpowiada. elementu

Podobno jest mozliwośc wyregulowania składu mieszanki śrubami imbusowymi przy wtrysku mechanicznym. Prosiłbym o pomoc doświadczonych kolegów z regulacją tego silnika.